دیوار شیشه ای ضد گلوله اطراف برج ایفل در حال تکمیل است

پویا جوانمرد
پویا جوانمرد پنجشنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰
دیوار شیشه ای ضد گلوله اطراف برج ایفل در حال تکمیل است

برج ایفل، دیوار شیشه‌ای امنیتی جدیدی را در اطراف خود می‌بیند که سبب تغییراتی در نمای آن شده است.

ماه‌ها قبل، طرح‌هایی پیشنهاد شد مبنی بر اینکه یک دیوار شیشه‌ای ضد گلوله با ۱۰ متر ارتفاع در اطراف برج ایفل ساخته شود تا این بنای ارزشمند را از حملات تروریستی، در امان نگه دارد. این طرح در حال حاضر تقریبا تکمیل شده است.

به گزارش روزنامه فرانسوی «له پاریسین» (Le parisien)، شهرداری پاریس به‌دنبال صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۲ میلیون یورو برای خود دیوار و ۳۲۰ میلیون یوروی دیگر برای بازسازی‌هایی بوده که امنیت دیوار را بهبود بخشند. در واقعیت و طبق اعلام ABC News، ساخت خود این دیوار شیشه‌ای هزینه‌ای در حدود ۴۰ میلیون یورو را دربرداشته است.

دیوار ضد گلوله برج ایفل

این دیوار جدید شیشه‌ای مانعی برای تماشای چشم‌اندازهای برج نیست. ولی مخالفان ساخت این دیوار، خصوصا مردمی که در همسایگی و نزدیکی آن زندگی می‌کنند، همچنان بر این باور هستند که این دیوار طراحی بنا را تغییر و در نتیجه آن را دچار نقصان می‌کند.

این دیوار همچنین دسترسی مردم به باغ‌ها را نیز محدود می‌کند. ژان سباستین باشت (Jean Sebastien Baschet) رییس موسسه‌ای به نام  (Les Amis du Champ-de-Mars) سال پیش در اظهاراتی عنوان کرد:

خصوصی کردن باغ‌ها و فضای سبزی که دقیقا کنار برج ایفل قرار گرفته‌اند امری غیر قابل پذیرش است و با ایده زندگی در کنار هم ناسازگار است و این موضوع برای محلی‌ها بسیار مهم است.

اما با وجود همه این موارد، پس از حملات تروریستی پاریس در سال ۲۰۱۵ که منجر به کشته شدن ۱۳۰ نفر در این شهر شد، اهمیت امنیت از امر زیبایی پیشی گرفت.

آلین دوماس (Allain Dumas) مدیر فنی شرکت مجری برج ایفل در این رابطه به ABC News این‌گونه گفته است:

این دیوار نسبت به موانع موقتی که دو سال پیش نصب شدند، نمای بسیار بهتری خواهد داشت ولی مهم‌تر از همه این است که امنیت بازدیدکنندگان برج ایفل افزایش خواهد یافت و این موضوع اولویت مسلم ماست.

دیوارهای شیشه‌ای در دو ضلع از چهار سمت برج موجود خواهند بود و دو سمت دیگر به‌صورت حصارکشی شده باقی خواهند ماند. صدها مانع نیز در جلوی دیوارهای شیشه‌ای نصب خواهند شد تا از حملاتی که ممکن است توسط خودروها انجام شود، جلوگیری کند.

مسافران و شهروندان پاریس همچنان می‌توانند از دسترسی به محوطه برج ایفل لذت ببرند بدون اینکه احساس ناراحتی داشته باشند. این دیوار تا پایان این ماه تکمیل خواهد شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه