تفاهمنامه همکاری بین موزه ملی ایران و موزه ملی چین امضا شد

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر چهار شنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۵
تفاهمنامه همکاری بین موزه ملی ایران و موزه ملی چین امضا شد

به‌خاطر توسعه روابط و تعاملات فرهنگی بین دو کشور ایران و چین، تفاهمنامه همکاری بین موزه ملی ایران و موزه ملی چین به امضا رسید.

تفاهمنامه همکاری بین موزه ملی ایران و موزه ملی چین توسط محمدرسول الماسیه، رایزن فرهنگی ایران در چین به چن شو جیه، مسئول بین‌الملل موزه ملی چین، تحویل داده شد. این تفاهمنامه به صورت غیرحضوری ابتدا در چین توسط وانگ چون فا، رئیس موزه ملی چین امضا شده و سپس در تهران به امضای جبرئیل نوکنده، رئیس موزه ملی ایران رسیده بود.

الماسیه بر توسعه همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور تاکید کرده و گفت:

امیدواریم گام‌های عملی در اجرای مفاد این تفاهمنامه برداشته شود. مفاد تفاهمنامه مسیر همکاری را مشخص کرده و رایزنی فرهنگی ایران از ظرفیت‌های خود برای ایجاد ارتباط عملی دو موزه استفاده خواهد کرد.

به گفته وی ایران و چین هر دو از هزاران سال تاریخ تمدنی برخوردار بوده و موزه‌های ملی دو کشور یکی از جلوه گاه‌های این تمدن کهن و باستانی به شمار می‌رود.

مسئول بین‌الملل موزه ملی چین درباره فعالیت‌های این موزه گفت:

این موزه هم دوران باستان و هم دوره انقلاب و هم دوره سوسیالیسم را معرفی می‌کند.

وی برای توسعه همکاری‌های عملی بین دو موزه ابراز امیدواری کرده و خبر از برگزاری نمایشگاه موزه‌ای کشورهای مسیر «یک جاده یک کمربند» در حاشیه اجلاس سران کشورهای مسیر جاده ابریشم داد.

او از ایران به عنوان یکی از کشورهای دارای تمدن کهن برای شرکت در این نمایشگاه دعوت کرد و ماه آوریل سال آینده (فروردین ۹۸) را زمان برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد.

۱۲۰ قطعه از کشورهای خارجی و ۸۰ قطعه از چین در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد و سمینار روسای موزه‌های ملی کشورهای مسیر جاده ابریشم همزمان با این نمایشگاه اجرا خواهد شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه