احداث هتل های جدید با درجه های کیفی مختلف در منطقه آزاد ارس

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی چهار شنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۵
احداث  هتل های جدید با درجه های کیفی مختلف در منطقه آزاد ارس

هفت هتل با ۶۵۶ اتاق در نقاط مختلف شهری محدوده جلفای احداث می‌شود.

 محسن نریمان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از احداث هفت هتل با درجه‌های کیفی مختلف در نقاط مختلف شهری محدوده جلفای این منطقه آزاد ایران خبر داد.

 محسن نریمان با اعلام این خبر و در خصوص درجه‌های کیفی هتل‌ها  افزود که سه هتل سه ستاره، دو هتل چهار ستاره، دو هتل پنج ستاره در محدوده جلفا و در محدوده نوردوز منطقه آزاد ارس یک متل و یک مجتمع رفاهی خدماتی در حال احداث است.

هتل پنج ستاره کاراکال با ۱۱۵ اتاق و ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی و هتل پنج ستاره شهر با ۶۵ اتاق و ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل مراحل احداث هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس درباره پیشرفت فیزیکی دیگر هتل‌ها افزود:

هتل سه ستاره دنیز با ۹۰ اتاق و ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی و هتل چهار ستاره هایپر اسکار با ۱۲۰ اتاق و ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث هستند.

هتل تاج با ۴۰ اتاق و هتل نارنجستان با ۳۰ اتاق هردو با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در درجه کیفی سه ستاره در حال احداث بوده و هتل شروین نیز در مرحله اسکلت‌بندی است.

نریمان در خصوص  تعداد اتاق‌های اضافه شده به مراکز اقامتی در محدوده جلفا را ۶۰۶ اتاق و تعداد اتاق‌های در حال احداث در محدوده نوردوز را ۵۰ اتاق اعلام کرد و گفت:

در محدوده نوردوز و مرز ایران و ارمنستان مجتمع رفاهی خدماتی بین‌راهی ملااسدی با ۳۰ اتاق و ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی و متل اریکه با ۲۰ اتاق و ۸۲  درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

ایشان با بیان اینکه در سایت توریسم، دهکده سلامت، ویلایی و تفرجگاهی دور سد گلفرج، دهکده ورزش و سایت ویلایی و اقامتگاهی خداآفرین با وسعت یک هزار و ۹۴۲ هکتار در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری انجام می‌شود، گفت:

تاکنون در ۷۴۰ هکتار از سایت توریسم ۲۸۳ هزار و ۳۶ متر مربع زمین برای احداث ۵۴ پروژه گردشگری واگذار شده است.

وی از برنامه‌های مهم منطقه ارس در سال ۱۳۹۷ توسعه گردشگری و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در این حوزه را برشمرد و گفت که امکان توسعه صنعت توریسم و رونق بیش از پیش فعالیت‌های اقتصادی در منطقه با استفاده از پتانسیل‌های فراوان و بالقوه این منطقه در حوزه گردشگری را می‌توان فراهم ‌کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس درباره تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار  اضافه کرد:

 حضور در نمایشگاه‌های دداخلی و خارجی و در بخش تعامل با فعالین حوزه گردشگری؛ ارائه مشوق به آژانس‌های فعال گردشگری خارجی، در بخش ایجاد و توسعه مراکز دائمی سوغات و صنایع دستی، راه‌اندازی موزه زنده سفال ارس و نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی و در بخش افزایش سهم جوامع محلی در گردشگری نیز راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای کردشت، گلفرج، سیه سران و سایر روستاها انجام شده است.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران واقع شده و علاوه بر ظرفیت‌های بالقوه در توسعه تجارت جهانی، به‌واسطه وجود ذخیره‌گاه‌های حیات وحش، مناطق حفاظت شده محیط زیست، جنگل های ارسباران، گونه‌های مختلف گیاهان دارویی، آثار تاریخی و ثبت جهانی و ملی و زیبایی‌های حاشیه رودخانه ارس از جلفا تا خداآفرین نیز قابلیت توسعه صنعت توریسم و افزایش تولید ناخالص داخلی حاصل از این بخش را دارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه