ضرورت طرح گردشگری دریایی مدرن در مازندران

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی چهار شنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۰
ضرورت طرح گردشگری دریایی مدرن در مازندران

جهت توسعه گردشگری دریایی و افزایش گردشگران در منطقه باید طرح‌های گردشگری از حالت سنتی خارج شود.

سیاوش رضوانی مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر بیان کرد:

 طرح گردشگری دریایی امروزه در دنیا به صورت مدرن و استاندارد در حال اجرا است و این طرح در تابستان سال جاری باید از حالت سنتی خود خارج شود.

به گفته وی طرح گردشگری دریایی در مازندران باید از حالت سنتی خود خارج شود و مدرن و استاندارد باشد.

سیاوش رضوانی در خصوص استانداردسازی و مدرن کردن گردشگری دریایی افزود که این سازمان بلیط‌فروشی مکانیزه در سواحل را بر اساس دستور وزارت راه و شهرسازی به سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر ساماندهی سواحل، در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر بندر امیرآباد درباره ایمنی قایق‌های تفریحی برای استفاده مسافران و گردشگران دریایی خاطرنشان کرد که به دلیل اهمیت این امر و در همین راستا با پیگیری‌های بندر امیرآباد قرار است در این بندر اسکله‌های چوبی خوابیده احداث و صندلی با ایمنی بالا در این گونه قایق‌ها تعبیه شود.

رضوانی با اشاره به عضویت سازمان بنادر و دریانوردی در کنوانسیون بین‌المللی جستجو و نجات دریایی، گفت:

بندر امیرآباد برای نخستین‌بار طرح تامین ایمنی، آسایش و ارائه خدمات مطلوب به گردشگران دریایی را تهیه و برای تصویب به سازمان بنادر و دریانوردی پیشنهاد داده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از جمله اقدامات انجام گرفته در اجرای طرح گردشگری در تابستان ۹۷ را تهیه و اجرای طرح گردشگری دریایی ایمن، تهیه تجهیزات و اقلام ایمنی مورد نیاز قایق‌های عضو طرح همیار ناجی، برنامه‌ریزی جهت برگزاری مانور جستجو و نجات دریایی، امکان بهره‌مندی از خدمات بالگرد طرف قرارداد سازمان بنادر و دریانوردی، پاسخگویی شبانه‌روزی مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی (۱۵۵۰) با امکان ارائه خدمات مشاوره پزشکی تلفنی، گشت ساحلی و دریایی کارشناسان این حوزه و استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد را برشمرد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه