سفر اتباع خارجی بدون روادید به ماکو

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی چهار شنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۵
سفر اتباع خارجی بدون روادید به ماکو

برای توسعه و گسترش منطقه ماکو، سفر بدون روادید برای اتباع خارجی فراهم خواهد شد.

غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت:

به زودی زمینه سفر بدون روادید اتباع خارجی به این منطقه فراهم می‌شود تا وضعیت معیشتی ساکنان بهبود یابد و منطقه در مسیر توسعه قرار گیرد.

 به گفته غلامرضا سلیمانی این طرح با هدف جذب سرمایه‌گذار و تسهیل ورود گردشگران و رونق اقتصادی منطقه  اجرا می‌شود.

ایشان با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی مدونی برای تسهیل ورود اتباع خارجی به منطقه وجود دارد و با اشاره به مشکلاتی که در گمرک بازرگان وجود دارد، بیان کرد که به زودی بسیاری از مشکلات گمرک بازرگان نیز با پیگیری‌های سردار غلامرضا رضاییان فر، رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا برطرف می‌شود.

سلیمانی درباره ارایه خدمات مطلوب به مسافران ادامه داد:

 مطالعاتی در خصوص ثبت دیجیتالی ورود اتباع خارجی بدون درج مهر گذرنامه ایرانی به منظور صیانت از امنیت خارجی‌ها در برابر فشارهای آمریکا انجام شده است.

در این روش  برای خنثی کردن فشارهای آمریکا برای منع سفر به ایران به دلیل آنچه که آن را مسایل امنیتی و سیاسی می‌خوانند، ویزا روی گذرنامه اتباع کشورهای همسایه درج نمی‌شود.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو، امنیت سرمایه‌گذاری و فراهم کردن زیرساخت‌ها از جمله تسهیلاتی به شمار می‌رود که برای توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ماکو به اتباع خارجی اعطا می‌شود.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و این منطقه در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه