بهترین رستوران های ترکیه، طعم اصیل بهترین غذاهای ترکی و دریایی

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
بهترین رستوران های ترکیه، طعم اصیل بهترین غذاهای ترکی و دریایی

غذا خوردن در رستوران‌های ترکیه، یکی از بهترین تجربیات سفر به این کشور دیدنی است. در این رستوران‌ها، بهترین غذاهای سنتی ترکیه و غذاهایی از سراسر دنیا، با بهترین کیفیت سرو می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

ترکیه، به خاطر آثار تاریخی و مناطق باستانی زیادی که دارد جزو برترین مقصدهای گردشگری در دنیا است.

البته جاهای دیدنی ترکیه فقط به آثار تاریخی محدود نمی‌شود. سواحل زیبا و شگفتی‌های طبیعت، بخش دیگری از دیدنی‌های این کشور توریستی را تشکیل می‌دهند.

ترکیه یکی از مقصدهای گردشگری بسیار محبوب در دنیا است. این کشور به خاطر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی فراوان، مورد توجه گردشگران سراسر دنیا قرار دارد. به غیر از آثار تاریخی، ترکیه به خاطر شگفت‌های طبیعی و آشپزی بی‌نظیرش جزو برترین کشورهای توریستی دنیا قرار دارد. غذاهای لذیذ و متنوع این کشور، مورد توجه گردشگران با ذائقه‌ها و سلیقه‌های گوناگون قرار می‌گیرد و رستوران‌های زیادی دارد که در آن‌ها می‌توانید لذیذترین غذاهای سنتی ترکی را امتحان کنید.

غذا خوردن در رستوران‌های ترکیه، یکی از جذاب‌ترین تفریحات شما در سفر است که هرگز نباید از دست بدهید. شهرهای بزرگ و توریستی ترکیه، رستوران‌های مشهور زیادی دارند. این رستوران‌ها کیفیت بی‌نظیری دارند و نام بعضی از آن‌ها در فهرست بهترین رستوران‌های دنیا دیده می‌شود.

در ادامه تعدادی از مهم‌ترین و بهترین رستوران‌های ترکیه را به تفکیک شهرهای بزرگ و توریستی معرفی می‌کنیم.

بهترین رستوران‌های بودروم

بودروم یکی از مقصدهای ساحلی و تابستانی در ترکیه است. این شهر، سواحل دیدنی، هتل‌های لوکس و رستوران‌های فوق‌العاده‌ای دارد. به غیر از رستوران‌های شیک و لوکس، پر از غذاخوری‌های سنتی است که بهترین غذاهای اصیل را سرو می‌کنند. در بودروم می‌توانید لذیذترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی را امتحان کنید. در ادامه چند مورد از بهترین رستوران‌های ساحلی بودروم را معرفی می‌کنیم که در آن‌ها می‌توانید هم‌زمان با تماشای غروب آفتاب در مدیترانه، غذاهای لذیذ را نوش جان کنید.

رستوران Memedof

بهترین رستوران های ترکیه

رستوران Memedof بدون تردید یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های غذای دریایی در منطقه است به همین دلیل قبل از سر زدن به این رستوران، حتما باید میز رزرو کنید. بهتر است که میزهای نزدیک دریا را انتخاب کنید تا حین غذا خوردن از تماشای چشم‌اندازهای زیبا لذت ببرید. در منوی رستوران غذاهایی متنوع وجود دارد که همگی با تازه‌ترین ماهی‌های صید روز تهیه می‌شوند. تنوع پیش‌غذاها یا همان مزه‌های رستوران بسیار جالب‌توجه است. تا زمانی که غذایتان آماده می‌شود می‌توانید از تماشای امواج دریا و صدای آرام بخش آن لذت ببرید. هرروز از ساعت ۱۱ صبح تا ۲ بامداد برای سر زدن به این رستوران فرصت دارید.

رستوران  Miam

رستوران Miam رستورانی شیک و لوکس درست در کنار دریا است. میزهای رستوران روی عرشه‌ای چوبی روی آب قرار دارند. از منوی رستوران می‌توانید بهترین غذاهای دریایی و انواع مزه را سفارش دهید و تا سفارش‌تان آماده شود، از تماشای تابش نور ماه بر بی‌کران دریا لذت ببرید. هرروز از ساعت ۹ صبح تا ۲ بامداد، می‌توانید برای سر زدن به این رستوران برنامه‌ریزی کنید. فضای رستوران بسیار رمانتیک و جذاب است و برای وعده‌های ناهار و شام آماده‌ی پذیرایی از مهمانان است.

رستوران Maçakızı

رستوران Maçakızı یکی از لوکس‌ترین رستوران‌های بودروم است که در یک بوتیک هتل قرار دارد. البته این رستوران قیمت‌های بالایی دارد ولی بدون تردید ارزش هزینه کردن دارد. برای غذا خوردن در این رستوران، حتما باید از قبل میز رزرو کنید. در این رستوران، طراحی مدرن با المان‌های طبیعی مناظر ساحلی اژه، ترکیب شده است و فضایی جذاب و دسوت‌داشتنی ایجاد کرده است. این رستوران از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب باز است و برای وعده‌های ناهار و شام از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. محیطی مدرن و رمانتیک در فضای باز دارد و جزو شیک‌ترین رستوران‌های شهر است.

رستوران Soğan Sarmısak

بهترین رستوران های ترکیه

رستوران Soğan Sarmısak یک غذاخوری سنتی با محیطی آرام و دوست‌داشتنی درست در نزدیکی ساحل است. برای وعده‌های ناهار و شام می‌توانید به این رستوران سر بزنید. بهترین غذاهای ترکی با عطر و طعم غذاهای خانگی در این رستوران سرو می‌شود و منوی آن هرروز تغییر می‌کند. در این غذاخوری می‌توانید در شن‌های ساحل بهترین غذاهای لذیذ را نوش جان کنید که با عشق تهیه شده‌اند. هرروز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب برای سر زدن به این رستوران وقت دارید. نام این رستوران به‌معنای «سیر و پیاز» است.

رستوران Mimoza

رستوران Mimoza با فانوس‌های سنتی زیبا و گل‌های رنگارنگ تزیین شده است و موقعیت جغرافیایی آن در کنار دریا، باعث شده که مورد توجه گردشگران قرار بگیرد. در این رستوران بهترین غذاهای دریایی و انواع مزه سرو می‌شود. البته قیمت غذاها از آنچه که انتظار دارید، بیشتر است. البته کیفیت بالای غذاها و دکوراسیون بی‌نظیر رستوران، شما را قانع می‌کند که بابت آن هزینه کنید و برای غذا خوردن در این رستوران، میز رزرو کنید. هرروز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱ بامداد برای سر زدن به این رستوران وقت دارید. فضای رستوران رمانتیک، آرام و دوست‌داشتنی است و در فضای باز قرار دارد. برای وعده‌های ناهار و شام آماده‌ی پذیرایی از مهمانان است.

رستوران Çetimek

رستوران Çetimek یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین رستوران‌های خوب بودروم است. فضایی آرام دارد و از مسیرهای شلوغ و توریستی دور است. زیر یک درخت بزرگ قرار گرفته و با فانوس‌های سنتی تزیین شده است. حتما یکی از میزهای کنار آب را انتخاب کنید که مشرف به قایق‌های رنگارنگ ماهیگیری قرار دارد. از منوی رستوران می‌توانید تازه‌ترین غذاهای دریایی و انواع مزه را سفارش دهید. هرروز از ساعت ۸ صبح تا دو بامداد برای وعده‌های ناهار و شام می‌توانید به این رستوران سر بزنید.  فضای رستوران بسیار آرام و راحت است و در فضای باز قرار دارد.

رستوران Hoca’nın Yeri

بهترین رستوران های ترکیه

رستوران Hoca’nın Yeri یکی از معدود رستوران‌های ساحلی است که غذای دریایی سرو نمی‌کند. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای لذیذ و اصیل را نوش جان کنید و از منظره‌ی کنار دریا لذت ببرید. همراه با غذا حتما دوغ محلی سفارش دهید و طعم بی‌نظیر آن را تجربه کنید. هرروز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب می‌توانید برای سر زدن به این رستوران برنامه‌ریزی کنید. این رستوران فضایی آرام، راحت و دوستانه و دلنشین دارد و در فضای باز قرار گرفته است و برای وعده‌های صبحانه و ناهار و شام، آماده‌ی پذیرایی از مهمانان است.

بهترین رستوران‌های استانبول

استانبول یکی از مهم‌ترین و توریستی‌ترین شهرهای ترکیه است. آثار تاریخی فراوان آن، یادآور تاریخ پرفراز و نشیب این شهر است. در استانبول، رستوران‌های فراوانی وجود دارد. تنوع رستوران‌ها به‌قدری زیاد است که در آن‌ها می‌توانید غذاهایی از سراسر دنیا را نوش جان کنید. تعدادی از رستوران‌های استانبول شهرت جهانی دارند و بهترین و باکیفیت‌ترین غذاهای اصیل را سرو می‌کنند. در ادامه چند مورد از بهترین رستوران‌های استانبول را معرفی می‌کنیم.

رستوران آلانچا (Alancha)

در رستوران لوکس و مجلل آلانچا، آشپری سنتی منطقه با غذاهای مدرن و خلاقانه ترکیب شده است. در منوی رستوران غذاهای کلاسیک را خواهید دید که با تغییراتی مدرن عرضه می‌شوند. در آشپزخانه‌ی رستوران، سرآشپزها تمام وقت کار می‌کنند تا طعم‌هایی خلاقانه و جدید ابداع کنند. آن‌ها از تازه‌ترین و بهترین مواد اولیه برای تهیه‌ی غذاها بهره می‌برند. دکوراسیون مینیمال و جذاب رستوران تجربه‌ای بی‌نظیر از غذا خوردن در آن را برای مهمانان رقم می‌زند که هیچ جای دیگر استانبول نظیر آن را پیدا نمی‌کنید. از سراسر مناطق ترکیه، غذاهایی در منو پیدا می‌شود.  هرروز از ساعت ۶ بعدازظهر تا ۲ بامداد برای غذا خوردن در این رستوران فرصت دارید. این رستوران، محیطی لوکس و مجلل دارد، دکوراسیون آن مدرن و دارای آشپزخانه‌ی اپن است.

رستوران نیکول (Nicole)

رستوران مجلل نیکول، به خاطر سرویس‌دهی بی‌نظیر، غاهای بسیار باکیفیت و دکوراسیون جذاب و عالی، جزو بهترین رستوران‌های ترکیه است. منوی رستوران با توجه به محصولات فصل تغییر می‌کند و برای تهیه‌ی غذاها از بهترین و تازه‌ترین مواد اولیه‌ی عرضه شده در بازارهای روز و مواد ارگانیک استفاده می‌شود. رستوران نیکول، طعم‌های ساده‌ی غذاهای اصیل را با تغییراتی مدرن، به غذاهایی خاص و بی‌نظیر تبدیل می‌کند. این رستوران در بالاترین طبقه‌ی یک هتل قرار دارد و مشرف به یکی از بزرگترین خیابان‌های شهر است و شب‌ها چشم‌اندازی زیبا و نورپردازی شده از شهر را به نمایش می‌گذارد. منوی رستوران بسیار متنوع است و حتی غذای دریایی هم در آن پیدا می‌شود. دسرهای رستوران بسیار لذیذ است و رستوران نیکول را بدون امتحان کردن دسرهایش نباید ترک کنید. هرروز از ساعت ۷ بعدازظهر تا ۱۰ شب برای غذا خوردن در این رستوران لوکس و رمانتیک فرصت دارید.

رستوران میکلا (Mikla)

بهترین رستوران های ترکیه

صحبت کردن در مورد رستوران‌های لوکس و مجلل استانبول بدون اسم بردن از رستوران میکلا، کامل نمی‌شود. این رستوران یکی از اولین رستوران‌های لوکس است که در استانبول افتتاح شد. رستوران میکلا بارها به‌عنوان یکی از ۵۰ رستوران برتر دنیا انتخاب شده است. سرآشپزان و کارکنان رستوران تمام وقت برای ارتقاء سطح رستوران تلاش می‌کنند. این رستوران در بالاترین طبقه‌ی یک هتل مشهور واقع شده و چشم‌اندازهایی ۳۶۰ درجه و فوق‌العاده دیدنی از اسانبول را به نمایش می‌گذارد. در منوی رستوران، غذاهایی بسیار متنوع ارائه شده است و در بین آن‌ها غذاهای اصیل و ابداعی، پیدا می‌شود. هرروز از ساعت ۶ بعدازظهر تا ۱۱ و نیم شب برای غذا خوردن در این رستوران فرصت دارید. فضای رستوران، مدرن، رمانتیک و لوکس است.

رستوران Neolokal

رستوران Neolokal در یکی از بناهای قدیمی شهر قرار دارد که به زیبای تمام مرمت و بازسازی شده است. این مجموعه غیر از رستوران میزبان یک گالری و یک کتابخانه است. در رستوران Neolokal می‌توانید غذاهای سنتی منطقه را نوش جان کنید و با اطمینان از کیفیت غذاها، برای مهمانی‌ها و قرارهای مهم، این رستوران را انتخاب کنید. پنجره‌های بلند از سقف تا کف، چشم‌انداز زیبایی از استانبول را در مقابل چشم مهمانان، به نمایش می‌گذارد. برای تهیه‌ی مواد اولیه‌ی غذاها، از بهترین محصولات محلی استفاده می‌شود و مواد غذایی از تولید به مصرف مستقیما از مزرعه به رستوران منتقل می‌شوند. غذاهایی از سراسر ترکیه در منوی رستوران دیده می‌شود که بعضی از آن‌ها با خلاقیت سرآشپزان همراه با تغییراتی اندک و ابداعاتی خلاقانه، سرو می‌شوند. این رستوران هرروز غیر از دوشنبه‌ها از ساعت ۷ بعدازظهر تا یک بامداد باز است. دکوارسیون رستوران بسیار مدرن و برای یک شام لوکس و به‌یادماندنی ایدئال است.

بهترین رستوران‌های ازمیر

گردشگران ترکیه معمولا به شوق دیدن آثار باستانی ترکیه، به ازمیر سفر می‌کنند. ولی تفریحات و جاهای دیدنی ازمیر به همین‌ها ختم نمی‌شود. موقعیت جغرافیایی ازمیر به‌نحوی است که باعث شده در آن، غذاهای دریایی و غذاهای ترکی و مدیترانه‌ای به‌وفور پیدا شود. از غذاهای لذیذ سنتی گرفته تا خوشمزه‌ترین دسرها و شیرینی‌ها، در ازمیر با هر ذائقه‌ای می‌توانید غذایی لذیذ پیدا کنید. در ادامه، چند مورد از بهترین رستوران‌های ازمیر را معرفی می‌کنیم.

رستوران Akinin Yeri

رستوران Akinin Yeri در فاصله‌ی کوتاهی خارج از مرکز شهر ازمیر قرار دارد و بدون تردید یکی از رستوران‌هایی است که در سفر به ازمیر، هرگز نباید آن را از دست بدهید. برای رسیدن به رستوران باید مسیری را با ماشین طی کنید و در این مسیر از دیدن زیباترین مناظر ساحلی لذت می‌برید. این رستوران یکی از بهترین غذاخوری‌های ازمیر برای امتحان کردن غذاهای دریایی است و حتی به عقیده‌ی تعداد زیادی از گردشگران، جزو بهترین رستوران‌های غذای دریایی در کل ترکیه است. این رستوران به لطف موقعیت مکانی خود از تنوع غذاهای دریایی بهره می‌برد و هرروز منویی متنوع متشکل از غذاهای دریایی تهیه شده با تازه‌ترین مواد اولیه را عرضه می‌کند. گاهی اوقات بسیار شلوغ می‌شود بنابراین بهتر است از قبل میز رزو کنید. خدمات رستوران بسیار عالی و دوستانه است و غذای آن همواره بهترین کیفیت را دارد.

رستوران دنیز

بهترین رستوران های ترکیه

رستوران دنیز درست در مرکز ازمیر قرار دارد و یک رستوران غذای دریایی بسیار لوکس و مجلل است. این رستوران جزو قدیمی‌ترین غذاخوری‌های شهر است و در سال ۱۹۸۱ افتتاح شده است و از آن زمان به بعد همواره جزو بهترین رستوران‌ها بوده است. فضای رستوران بسیار شیک و مجلل است و موقعیت آن روی دریا باعث شده چشم‌اندازهای دریایی فوق‌العاده‌ای داشته باشد. برای وعده‌ی شام این رستوران را انتخاب کنید و هم‌زمان با غروب خورشید، از خوردن یک غذای لذیذ با طعمی فراموش‌نشدنی، لذت ببرید. غذای شما معمولا با نان‌های سنتی و زیتون شروع می‌شود. می‌توانید انواع مزه یا پیش‌غذا را متناسب با ذائقه و سلیقه‌ی خود سفارش دهید مثلا بادمجان گریل شده، کدوی شکم‌پر یا سالاد هشت‌پا. سپس انواع غذاهای دریایی را سفارش دهید و از تازگی و طعم بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرید. ماهی‌های این رستوران همیشه تازه است و به‌خوبی پخته و طعم‌دار می‌شود. 

رستوران Cafe La Cigale

برای اینکه کمی از رستوران‌های معمول ازمیر فاصله بگیرید و تفاوت را تجربه کنید، کافه رستوران Cafe La Cigale را انتخاب کنید. این رستوران معمولا در دسته‌ی رستوران‌های فرانسوی قرار می‌گیرد ولی در منوی آن، غذاهایی متنوع با سبک‌های مختلف آشپزی عرضه می‌شود. فضای رستوران بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است و به زیبایی نورپردازی شده است. این رستوران در یک باغ قرار گرفته که بر زیبایی و جذابیت آن می‌افزاید. در منو، غذاهای کلاسیک فرانسوی، سالادهای خاص، ریزوتو و پاستاهای ایتالیایی و انواع غذاهای بین‌المللی پیدا می‌شود. حتی نودل‌های چینی نیز بخشی از منوی رستوران را به خود اختصاص داده است. این رستوران فاصله‌ی کمی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری ازمیر قرار دارد و به همین دلیل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای غذا خوردن در این شهر است.

رستوران Mavra

رستوران Mavra در تقاطع دو خیابان شلوغ قرار دارد و به همین دلیل ممکن است به‌راحتی آن را گم کنید. ولی غذا خوردن در این رستوران بدون تردید ارزش هزینه کردن و وقت گذاشتن دارد. در این رستوران ابتدا با امتحان کردن چند نوع پیش‌غذا یا مزه، غذای خود را شروع کنید. این مزه‌ها با اصیل‌ترین دستورها تهیه می‌شوند و عطر و طعم واقعی غذاهای ترکی را با خوردن آن‌ها تجربه خواهید کرد. بعد از پیش‌غذا، انواع غذاهای گوشتی و دریایی را می‌توانید انتخاب کنید.

کافه قنادی Reyhan Pastanesi

بهترین رستوران های ترکیه

Reyhan Pastanesi بیشتر شبیه به یک کافه قنادی است. فضای آن دوستانه و دلنشین است و منو ندارد. فقط در ویترین چند نمونه دسر و خوراکی دیده می‌شود که از بین آن‌ها می‌توانید انتخاب کنید. این کافه قنادی جایی عالی برای خوردن صبحانه، غذای سبک و اسنک‌های ساده است. فضای داخلی آن بسیار زیبا طراحی شده و توجه همه مشتریان را جلب می‌کند. ویترین کافه، پر از شیرینی‌های لذیذ است که همگی به زیبایی تمام تزیین شده‌اند. از انواع تارت و کیک گرفته تا کوکی‌های خوشمزه در آن پیدا می‌شود و همه علاقه‌مندان به شیرینی‌جات را راضی می‌کند. برای اینکه دسری کم شیرینی‌تر بخورید، می‌توانید قهوه یا چای همراه با کرواسان را امتحان کنید.

رستوران Ristorente Pizzeria Venedik

پیتزا غذای ترکی نیست ولی رستوران Ristorente Pizzeria Venedik از آن یک غذای ترکی و لذیذ ساخته است. این رستوران محبوب و خاص، غذاهای لذیذ و مشهور ایتالیایی را با مواد و طعم‌های غذاهای ترکی تهیه می‌کند و تجربه‌ای خاص از غذا خوردن در یک رستوران خلاقانه را رقم می‌زند. البته غذاهای کلاسیک ایتالیایی بدون تغییر هم در منوی رستوران دیده می‌شود مثلا پیتزای مارگریتا ولی پیتزاهای ترکی بخش خاصی از منوی رستوران را به خود اختصاص داده است. از آنجایی که ازمیر شهری در کنار دریا است و سواحل ازمیر از مشهورترین جاهای دیدنی آن به شمار می‌روند، تعجبی ندارد که در منوی رستوران پیتزاهای غذای دریایی هم پیدا می‌شود. برای تهیه‌ی آن‌ها از ماهی تن، میگو و حلزون استفاده می‌شود. البته غذای دریایی، ماده‌ی خاص و غیرمنتظره‌ای برای تهیه‌ی پیتزا است ولی اگر غذای دریایی دوست داشته باشید، ارزش امتحان کردن دارد.

کافه قنادی و بستنی فروشی Rumeli Pastanesi

کافه قنادی Rumeli Pastanesi سه قسمت دارد. قسمتی از آن بستنی خوری، یک قسمت قنادی و یک قسمت فروشگاه شکلات است. این فروشگاه یکی از بزرگترین فروشگاه‌ها در نوع خود در کل ازمیر است و بیش از هر چیز آن را به خاطر بستنی‌های خاصش می‌شناسند. بستنی‌های این فروشگاه به خاطر مواد به کاررفته در آن، بافتی نرم و چسبنده دارد و با سایر بستنی‌هایی که در زندگی خورده‌اید، متفاوت است. برای طعم دادن به آن از پسته، گلاب، آبلیمو یا پرتقال استفاده می‌کنند و بهترین گزینه برای روزهای گرم است. اگر بستنی دوست ندارید می‌توانید قهوه‌ی ترکی و کوکی سفارش دهید.

رستوران Tavaci Recap Usta

بهترین رستوران های ترکیه

اگر در ازمیر به‌اندازه‌ی کافی غذای دریایی خورده‌اید و دوست دارید غذاهای گوشتی را امتحان کنید، رستوران Tavaci Recap Usta را انتخاب کنید. این رستوران فرصتی برایتان فراهم می‌کند تا غذاهای لذیذ ترکی را امتحان کنید و با اشپزی سنتی ترکیه آشنا شوید. برای تهیه‌ی خوراک‌ها و کوفته‌قلقلی‌های این رستوران از بهترین و تازه‌ترین گوشت گوسفند و گوساله استفاده می‌شود. نوع خاصی از نان حجیم همراه با غذاها سرو می‌شود که بسیار لذیذ است و بافتی نرم دارد و آن را گرم سرو می‌کنند. این رستوران یک پاسیوی بزرگ در فضای باز دارد که بهترین جا برای گذراندن یک بعدازظهر در آب‌وهوای مساعد است.

رستوران Yengec

غذا خوردن در رستوران Yengec تجربه‌ای عالی در ازمیر است. این رستوران درست در حاشیه‌ی دریا قرار دارد و در یک ساختمان قدیمی سنگی ۱۵۰ ساله واقع شده است. فضای رستوران بسیار رمانتیک و خاص است و برای برگزاری رویدادها و قرارهای خاص، مناسب است. به محص ورود، کارکنان رستوران به گرمی و کاملا دوستانه از شما استقبال می‌کنند انگار برای یک مهمانی خانوادگی به آن‌ها ملحق شده‌اید. منوی رستوران شامل غذاهای سنتی است و با بهترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه تهیه می‌شود. مثل بسیاری از رستوران‌های ازمیر، غذای دریایی نقش مهمی در منوی رستوران دارد و بیش از ۲۲ مدل غذای دریایی در منوی رستوران عرضه شده است. این غذاهای دریایی همگی تازه و از صید روز هستند. منوی رستوران با توجه به فصل تغییر می‌کند و برای اینکه همواره از بهترین مواد استفاده شود، دائما در حال تغییر است.

بهترین رستوران‌های آنکارا

آنکارا پایتخت و دومین شهر بزرگ ترکیه است. این شهر قلب روابط بین‌الملل این کشور محسوب می‌شود و یک مرکز فرهنگی سرزنده و پرشور است. به‌دلیل تنوع بی‌نظیری که از نظر جاذبه‌های تاریخی و مدرن دارد و ویژگی‌های دیگری مثلا جاذبه‌های شهری، یکی از مقصدهایی است که مورد توجه گردشگران ترکیه قرار می‌گیرد. تعجبی ندارد که این شهر رستوران‌های بسیار زیادی دارد که بسیاری از آن‌ها شهرت جهانی دارند.

رستوران واشینگتون (Washington)

رستوران واشینگتون یکی از خاص‌ترین و کلاسیک‌ترین رستوران‌های آنکارا است که مهمانان ویژه‌ای چون هیلاری کلینتون داشته است. این رستوران در منطقه‌ی قدیمی شهر واقع شده و فضایی بسیار مجلل و وسایلی شیک دارد. تراس فضای باز آن در بام رستوران واقع شده که چشم‌اندازهای زیبایی از آنکارا را نمایش می‌دهد. در این رستوران غذاهای سنتی ترکیه سرو می‌شود و تعدادی غذای بین‌المللی هم در منوی آن وجود دارد. انواع کباب‌های لذیذ ترکی را می‌توانید اینجا با بهترین طعم و کیفیت نوش جان کنید.

رستوران Trilye

بهترین رستوران های ترکیه

رستوران Trilye صدها کیلومتر دورتر از دریا قرار دارد ولی با تازه‌ترین و لذیذترین غذاهای دریایی و انواع ماهی از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. غذا خوردن در این رستوران، یکی از بهترین تجربه‌های غذا خوردن در رستوران‌های ترکیه را برایتان رقم می‌زند. فضای رستوران با چراغ‌های آبی و یک سایبان بزرگ روی حیاط تزیین شده است. در حیاط درخت‌های زردآلو و گیلاس وجود دارد. تالار سرپوشیده‌ی رستوران از طریق پنجره‌ها مشرف به فضای سبز قرار گرفته است. شب‌ها سرآشپزان و کارکنان رستوران گاهی از آشپزخانه بیرون می‌آیند و با مهمانان خوش و بش می‌کنند. در منوی رستوران به غیر از انواع غذاهای دریایی، تنوع قابل‌توجهی از دسر و پیش‌غذا نیز وجود دارد.

رستوران Boyacizade Konağı

رستوران Boyacizade Konağı در یک عمارت قدیمی عثمانی قراردارد و از طریق محوطه‌ای با مسیرهای سنگ‌فرش شده قابل دسترسی است. بعضی از صندلی‌های رستوران در فضای باز قرار دارند برای مهمانانی که دوست دارند در محیط باز غذا بخورند. منوی رستوران هم درست مثل دکوراسیون داخلی آن، سنتی است. در کنار غذاهای کلاسیک ترکی، انواع ماهی نیز در این رستوران سرو می‌شود. فرش‌های ایرانی و وسایل قدیمی به سبک عثمانی، زینت‌بخش فضای داخلی این رستوران است. موسیقی سنتی ترکی به‌صورت زنده گاهی در رستوران اجرا می‌شود.

رستوران Hayyami Şarap Evi

نام رستوران Hayyami از روی نام خیام و یکی از ابیات معروفش برداشته شده است. نور ملایم و استفاده از المان‌های طبیعی مثل سنگ، باعث شده که فضای رستوران بسیار رمانتیک و جذاب باشد. در منوی رستوران مجموعه‌ای منتخب از بهترین غذاهای ترکی و بین‌المللی دیده می‌شود. منوی نوشیدنی‌های رستوران هم بسیار متنوع است.

رستوران  Balıkçıköy

بهترین رستوران های ترکیه

شعبه‌ی Tunali رستوران Balıkçıköy یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های غذای دریایی در آنکارا است. این رستوران، تراسی رو به خیابان دارد و فرصتی برای مهمانان فراهم می‌کند که در فضای باز غذا بخورند. از وسایل زیبا و المان‌های دریایی برای تزیین فضای داخلی این رستوران زیبا استفاده شده است. برای وعده‌های ناهار و شام می‌توانید این رستوران دریایی جذاب را انتخاب کنید. علاوه بر دکوراسیون، منوی رستوران هم بدون تردید شما را راضی می‌کند. در منوی رستوران مجموعه‌ای از مزه‌های سرد دیده می‌شود که از بین آن‌ها می‌توانید چند مورد را به دلخواه انتخاب کنید. تنوع قابل‌توجهی از ماهی، سرخ شده یا کبابی در این رستوران سرو می‌شود. حتی با خاص‌ترین ذائقه‌ها، غذایی در منوی رستوران پیدا می‌کنید که توجهتان را جلب کند.

رستوران Çengelhan

رستوران Çengelhan قبلا یک کاروان‌سرا بوده جایی که کاروان‌های تجاری در آن رفت و آمد می‌کردند و شب را در آن می‌گذراندند. این مجموعه در سال ۱۵۲۳ ساخته شده و امروزه علاوه بر رستوران، میزبان یک موزه است. زیر سقف‌های شیشه‌ای محوطه‌ی داخلی کاروان‌سرا، رستوران قرار گرفته است که در آن تجربه‌ای بی‌نظیر از غذا خوردن در یک رستوران با معماری قدیمی خواهید داشت. میزهای این رستوران مشرف به ماشین‌های قدیمی موزه قرار دارند. منوی رستوران، ترکیبی از غذاهای سنتی عثمانی و غذاهای مدرن بین‌المللی است. انواع غذای دریایی نیز در آن پیدا می‌شود.

رستوران Leman Kültür

رستوران Leman Kültür را از روی مجموعه کمیک‌بوک‌های ترکی انتخاب کرده‌اند. این مجموعه، شعبه‌های زیادی دارد. این شعبه، یکی از شیک‌ترین رستوران‌های این منطقه است. فضای داخلی رستوران هم با المان‌هایی از همین کمیک استریپ تزیین شده است به همین دلیل، این رستوران دکوراسیونی خاص و جذاب دارد و با سایر رستوران‌های معمول، بسیار متفاوت است. منوی این رستوران بسیار متنوع است و همه سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. به غیر از غذاهای بین‌المللی از گوشه‌و کنار دنیا، غذاهای سنتی ترکی هم با تغییراتی خلاقانه در این رستوران سرو می‌شود.

رستوران Zenger Paşa Konağı

بهترین رستوران های ترکیه

رستوران Zenger Paşa Konağı در عمارتی قرن هجدهمی قرار دارد. فضای داخلی ان به سبک سنتی تزیین شده است و از آثار هنری عثمانی برای زیباتر کردن آن استفاده کرده‌اند که باعث شده رستوران، فضایی شبیه به موزه داشته باشد. اگر از پله‌های رستوران بالا بروید، به بخشی از رستوران می‌رسید که چشم‌اندازهای بسیار زیبایی دارد. این چشم‌انداز زیبا و دکوراسیون سنتی در کنار غذاهای اصیل و لذیذ کامل می‌شود. انواع غذاهای کبابی و مجموعه‌ای منتخب از بهترین مزه‌ها در منوی رستوران وجود دارد.

رستوران Ankara Yelken Kulübü

رستوران Ankara Yelken Kulübü یکی از بهترین رستوران‌های غذای دریایی در آنکارا است. این رستوران در مکانی واقع شده که دور از چشم گردشگران است و معمولا آن را از دست می‌دهند. رستوران در محیطی مدرن و جذاب قرار گرفته  و از مهمانان خود با مجموعه‌ای از غذاهای دریایی پذیرایی می‌کند که دستور تهیه‌ی آن‌ها از آشپزی ملل سراسر دنیا الهام گرفته شده است. برای سرو غذاها دقت و ابتکار زیادی به خرج داده می‌شود و هر غذا مثل یک اثر هنری، چه از نظر طعم و چه از نظر ظاهر، توجه گردشگران را جلب می‌کند.

رستوران Fige

رستوران Fige با کف چوبی، دیوارهای شیشه‌ای بلند و رنگ دکوراسیون قرمز و گرم، محیطی جذاب و دلنشین برای غذا خوردن دارد. بخشی از رستوران در فضای باز واقع شده و در یک باغ زیبا و رنگارنگ قرار دارد. این رستوران چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از شهر را به نمایش می‌گذارد و تعدادی از جاذبه‌های مهم آنکارا را می‌توانید از پنجره‌های وسیع آن ببینید. به‌خصوص شب‌ها، که نورپردازی شهر در زیباترین حالت خود قرار دارد. منوی رستوران شامل انواع غذاهای ترکی، آسیایی و بین‌المللی است. انواع پاستا، غذاهای گوشتی و سالادهای متنوع در منوی رستوران دیده می‌شود. بعضی از شب‌های هفته، موسیقی زنده اجرا می‌شود که تجربه‌ی غذا خوردن در این رستوران را به یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین خاطرات سفرتان تبدیل می‌کند.

بهترین رستوران‌های آنتالیا

آنتالیا یکی از محبوب‌ترین مقصدهای تابستانی در ترکیه است. این شهر مجموعه‌ی کاملی از انواع جاذبه‌های گردشگری است. از آثار تاریخی به جامانده از دوران عثمانی گرفته تا سواحل زیبا و رستوران‌های عالی که برای همه ذائقه‌ها و سلیقه‌ها، غذایی متفاوت و لذیذ دارند. غذا خوردن در رستوران‌های آنتالیا، تجربه‌ای جذاب است که هرگز نباید آن را در سفر به آنتالیا از دست بدهید. در این رستوران‌ها نه‌تنها بهترین غذاهای سنتی ترکی بلکه غذاهای بین‌المللی نیز سرو می‌شوند. در ادامه چند مورد از بهترین رستوران‌های آنتالیا را معرفی می‌کنیم.

رستوران کلوب آرما

بهترین رستوران های ترکیه

رستوران کلوب آرما یکی از بهترین رستوران‌های آنتالیا است که علاوه بر غذاهای لذیذ با طعم‌های فراموش‌نشدنی، از مهمانان خود در محیطی بسیار دیدنی با چشم‌اندازهای فوق‌العاده پذیرایی می‌کند. ساختمان رستوران در قرن نوزدهم توسط ایتالیایی‌ها ساخته شده و در طول قرن‌ها، کاربری‌های مختلفی داشته است. در طراحی این رستوران می‌توانید ترکیبی از فرهنگ‌های مختلف را مشاهده کنید. ستون‌ها و سنگ‌های بنا به سبک سنتی آنتالیایی است و آجرها و طاق‌ها از معماری ایتالیایی الهام گرفته شده است. به غیر از معماری بنا که به‌تنهایی بسیار جذاب و دیدنی است، منوی رستوران، توجهتان را جلب می‌کند. در این منوی متنوع و مفصل انواع غذاهای دریایی، انواع ماهی و انواع غذاهای مدیترانه‌ای وجود دارد.

رستوران Vanilla Lounge

رستوران Vanilla Lounge فقط پنج‌دقیقه از یکی از مهم‌ترین و نمادین‌ترین آثار تاریخی آنتالیا فاصله دارد و موقیعت مکانی آن، یکی از نقاط قوت این رستوران است. آشپزی مدرن و خلاقانه در این رستوران با معماری سنتی عثمانی ترکیب شده است و ترکیبی جالب و بی‌نقص از گذشته و حال ایجاد کرده است. یک سرآشپز بریتانیایی و همسر ترک او، این رستوران را اداره می‌کنند و این رستوران بهترین انتخاب شما در آنتالیا برای امتحان کردن بهترین غذاهای بین‌المللی است. منوی رستوران شامل غذاهایی است که همگی با مواد اولیه‌ی تازه تهیه می‌شوند و با تکنیک‌های سنتی و مدرن آشپزی منطقه آماده می‌شوند. در واقع ترکیب سنت و مدرنیته را در منوی این رستوران هم می‌توانید مشاهده کنید.

رستوران Seraser Fine Dining

رستوران Seraser Fine Dining در مرکز آنتالیا در یک خانه‌ی قدیمی ۳۰۰ ساله قرار دارد و یکی از بهترین و محبوب‌ترین رستوران‌های لوکس شهر است. این رستوران، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از غذا خوردن در یک رستوران لوکس را برای مهمانان خود رقم می‌زند. فضای داخلی آن به زیبایی تمام تزیین شده است و برای تزیین آن از صنایع دستی و اشیای قدیمی بهره‌ برده‌اند و المان‌های سنتی و قدیمی در آن به کار رفته است. اجرای زنده‌ی پیانو، یک باغ زیبای مدیترانه‌ای و غذاهای باکیفیت و لذیذ از دیگر ویژگی‌های این رستوران است که باعث شده در فهرست بهترین‌های آنتالیا قرار بگیرد. منوی مفصل این رستوران شامل انواع غذاهای بین‌المللی و ترکی است. پاستاهای خانگی، انواع استیک با سس‌های مخصوص غذاهای دریایی و دسرهای لذیذ از دیگر چیزهایی است که در منوی رستوران خواهید دید و توجهتان را جلب می‌کند و بدون تردید طعم بی‌نظیر آن‌ها، سلیقه‌ی شما را راضی می‌کند.

کافه رستوران Castle Café Bar

بهترین رستوران های ترکیه

کافه رستوران Castle Café Bar چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از خلیج آنتالیا دارد و یکی از ویژگی‌های مثبت آن که این کافه رستوران را از سایر رقبای خود متمایز می‌کند، همین موقعیت جغرافیایی عالی و مناظر دیدنی است. این رستوران انتخابی ایدئال برای کسانی است که دوست دارند هم‌زمان با خوردن بهترین غذاهای مدیترانه‌ای، مناظر زیبای اطراف را در فضایی روباز تماشا کنند.

این رستوران در منطقه‌ی قدیمی شهر آنتالیا قرار دارد؛ درست در حاشیه‌ی تپه‌های صخره‌ای مشرف به دریا. این رستوران را به غیر از چشم‌انداز و موقعیت بی‌نظیر، به خاطر خدماتی عالی و رفتار گرم و دوستانه‌ی کارکنانش می‌شناسند. منوی رستوران معمولا شامل غذاهای سنتی مدیترانه‌ای است و البته انواع پاستا هم در آن دیده می‌شود. چندین نوع اسنک در منو وجود دارد برای زمانی که دوست دارید غذای سبک بخورید.

کافه رستوران بیگ شف (Big Chefs)

بیگ شف، یکی از برندهای مشهور رستوران زنجیره‌ای در ترکیه است. این مجموعه ۱۸ شعبه در شش شهر در سراسر ترکیه دارد که آنتالیا یکی از آن‌ها است. اولین شعبه‌ی این مجموعه در سال ۲۰۰۷ در آنکارا افتتاح شد و از همان زمان به بعد به یکی از بهترین رستوران‌های محبوب اهالی شهر و گردشگران تبدیل شده است. منوی این رستوران بسیار غنی و مفصل است و در آن انواع غذاهای ترکی و بین‌المللی پیدا می‌شود. مهمانان این رستوران حق انتخاب بسیار زیادی دارند و می‌توانند از بین انواع پیش‌غذا، غذای اصلی، دسر و نوشیدنی انتخاب کنند.

رستوران Karaf Wine Bistro

اگر از علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ سنتی ترکیه هستید، حتما باید به رستوران Karaf Wine Bistro سر بزنید. این رستوران در یک عمارت قدیمی به سبک عثمانی قرار گرفته است و هنوز هم وسایل قدیمی و یادگاری‌هایی از آن دوران، در این عمارت نگهداری می‌شود. منو و فضای رستوران برای برگزاری یک رویداد مهم و قرار خاص، بسیار مناسب است. در این منو انواع غذاهای بین‌المللی، استیک، فاهیتا و دسرهای لذیذ پیدا می‌شود.

رستوران Il Vicino Pizzeria

بهترین رستوران های ترکیه

رستوران Il Vicino Pizzeria انتخابی عالی برای کسانی است که دوست دارند آشپزی ایتالیایی را در قلب ترکیه امتحان کنند. بعد از قدم زدن در خیابان‌های رنگارنگ مرکز تاریخی آنتالیا، می‌توانید در این رستوران، پیتزاها و پاستاهای لذیذ ایتالیایی را نوش جان کنید. این رستوران یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های شهر است و انتخابی عالی برای کسانی که می‌خواهند با قیمت‌های معقول و مناسب از بین منویی مفصل غذایی لذیذ انتخاب کنند. این رستوران هم مثل سایر رستوران‌های ایتالیایی، بهترین غذاهای منتخب این کشور را سرو می‌کند. به غیر از انواع پیتزا و پاستا، انواع غذاهای متنوع ایتالیایی و انواع دسرهای لذیذ از جمله پاناکوتا در منوی رستوران وجود دارد.

رستوران Alp Pasa

رستوران Alp Pasa بخشی از یک بوتیک هتل به همین نام است و برای کسانی مناسب است که رستوران‌هایی به سبک بوفه را می‌پسندند. رستوران در منطقه‌ی قدیمی شهر آنتالیا در یک عمارت قدیمی به سبک عثمانی قرار دارد و فقط چند قدم تا مهم‌ترین جاذبه‌های شهر فاصله دارد. یک محوطه‌ی بزرگ و رمانتیک، فضایی گرم و صمیمی و دنج برای این رستوران ایجاد کرده است. در منوی رستوران انواع غذاهای ترکی، مدیترانه‌ای، فرانسوی و حتی انواع غذاهای گیاهی پیدا می‌شود و از نظر انتخاب غذا، هیچ محدودیتی ندارید.

رستوران 7 Mehmet

رستوران 7 Mehmet فقط چند کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد. این رستوران به خاطر موقعیت جغرافیایی بی‌نظیرش مشهور است چون در تپه‌ای سرسبز مشرف به یک ساحل قرار دارد. از این رستوران می‌توانید چشم‌اندازهای زیبایی از آنتالیا ببینید. رستوران 7 Mehmet یکی از مشهورترین رستوران‌های آنتالیا است که طرفداران بسیار زیادی دارد. این رستوران را سال‌ها قبل سرآشپزی به نام Mehmet پایه‌گذاری کرد. اگر غذاهای سنتی و اصیل ترکی را دوست دارید این رستوران را نباید از دست بدهید. انواع گوشت و ماهی کبابی، مزه و دسرهای لذیذ در منو وجود دارد و تنوع آن‌ها حتما شما را راضی می‌کند. اینجا می‌توانید هم‌زمان با تماشای منظره‌های زیبا، از خوردن غذایی بسیار لذیذ و باکیفیت لذت ببرید.

رستوران پاسیو (Patio Bistro & Restaurant)

در مرکز یکی از مناطق تاریخی شهر یعنی محله‌ی Kaleici رستوران پاسیو واقع شده که انتخابی فراموش‌نشدنی برای علاقه‌مندان به غذاهای ترکی با عطر و طعم خانگی است. انواع مارمالادهای خانگی، پنیر و املت در منوی صبحانه‌ی رستوران وجود دارد. برای وعده‌ی شام نیز منویی مفصل در نظر گرفته شده است که شامل ترکیبی از غذاهای تلفیقی و ابتکاری و غذاهای بین‌المللی است. از بین مشهورترین غذاهای منو می‌توان به جگر چرب و انواع غذاهای دریایی لذیذ و خاص اشاره کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه