پایان فیلم برداری فصل آخر مجموعه‌ تاج و تخت در جذاب‌ترین مکان‌های دنیا

نازنین کی‌نژاد
نازنین کی‌نژاد سه شنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
پایان فیلم برداری فصل آخر مجموعه‌ تاج و تخت در جذاب‌ترین مکان‌های دنیا

چند سال است با مجموعه‌ی بازی تاج و تخت زندگی کرده‌ایم و با قهرمانان این مجموعه به سرزمین‌های مختلف رفته‌ایم و حالا به فصل آخر و خداحافظی نزدیک می‌شویم. 

با وجود این که این تابستان، اولین تابستانی بود که طرفداران مجموعه‌ی بازی تاج‌ و‌ تخت (گیم‌آو‌ترونز) انتظار فصلی جدید را نمی‌کشیدند، نباید فکر کنید که سازندگان این مجموعه در کمپانی اچ‌بی‌اُ بی (HBO) بی‌کار نشسته‌اند و ما هیچ خبری از آنچه در وستروس (Westeros) و اسوس (Essos) می‌گذرد، نداریم. لوکیشن فیلم‌برداری فصل پایانی ممکن است اشاره‌هایی به آنچه در ذهن شخصیت‌های این مجموعه می‌گذرد، داشته باشد.

فیلمبرداری فصل آخر گیم آو ترونز

فصل هشتم قسمت انتهایی این مجموعه خواهد بود، البته در حال حاضر حرف‌هایی هم در مورد ساخت اسپین‌آف این مجموعه به گوش می‌رسد؛ اسپین‌آفی که از شش اپیزود تشکیل شده و هر قسمت تقریبا به اندازه‌ی یک فیلم بلند طول می‌کشد و هدفش پوشش دادن خطوط داستانی‌ای است که نیمه کاره رها شد‌ه‌اند. فیلم‌برداری تازه تمام شده است، با برگزاری یک میهمانی با حضور بازیگران و دست‌اندرکاران مجموعه. اما آنچه که طرفداران بازی تاج و تخت به آن اهمیت می‌دهند، محل فیلم‌برداری است.

فیلمبرداری فصل آخر گیم آو ترونز

تیم تولید، اخیرا اسپانیا را به‌عنوان ناحیه‌ی جنوبی دورن (Dorne) برگزیده است و فیلم‌برداری بیشتر صحنه‌ها داخل یا اطراف استان سویل (Seville) انجام شده است؛ به‌عنوان مثال سکانس‌های مربوط به تخت اجدادی قلعه‌ی دراگون‌استون (DragonStone) متعلق به تارگرین‌ها در جزیره سن خوان دو گازتلوگاتکس (San Juan de Gaztegatxe) در سرزمین باسک فیلم‌‌برداری شد؛ و همین‌طور بخش‌های دراگون‌پیت (Dragonpit) در کینگز لندینگ (King’s Landing)، محلی که پادشاهان پیشین تارگرین اژدهاهایشان را در آن نگه می‌داشتند. آمفی‌تئاتر ایتالیکا در سنتیپونس (Santiponce)، در استان سویل، به‌عنوان دراگون‌پیت مورد استفاده قرار می‌گیرد و چند شخصیت مهم در این محل دیده شده‌اند.

آیا باز هم قرار است این مکان مانند آنچه در فصل هفتم بود، شاهد رویارویی بزرگ دیگری باشد؟

فیلمبرداری فصل آخر گیم آو ترونز

باز هم مانند فصل‌های پیشین، تمام صحنه‌های داخلی در دکورهای ساخته‌شده‌‌ی استودیوی پِینت‌هال در تایتانیک کوارتر بلفاست، شمال ایرلند فیلم‌‌برداری شد. بقیه‌ی کشور هم نقش خود را به‌عنوان شمال وستروس اجرا کرد. بازیگران در اطراف لارن لو (Larne Lough)، لوکیشن کسل بلک و دیوار (وال) و همچنین مونی‌گلس (Moneyglass)، یعنی محل وینترفل دیده شدند. فیلم‌‌برداری طولانی‌ترین و پیچیده‌ترین نبرد تا به امروز این مجموعه در این لوکیشن انجام شده است؛ ۵۵ دقیقه. آیا وایت‌واکرها به تخت اجدادی خاندان استارک‌ها رسیده‌اند؟

فیلمبرداری فصل آخر گیم آور ترونز

طرفداران همچنین جنب و جوش‌هایی در اطراف پارک جنگلی تالی‌مور (Tollymore) در شهرستان داون (Down) مشاهده کرده‌اند؛ این محل برای فیلم‌برداری سکانس‌هایی در فصل اول مورد استفاده قرار گرفته است، همان جایی که فرزندان استارک توله گرگ‌ها (Direwolf) را پیدا کردند. از کجا که فصل آخر این مجموعه بازگشتی به ریشه‌هایش نباشد؟

فیلمبرداری فصل آخر گیم آور ترونز

مطمئنا نایت‌کینگ آماده است تا جنوب دیوار را در هم بریزد، اما ممکن است در این فصل تنها شاهد منظره‌های نفس‌گیر ایسلند باشیم، مانند آنچه که در قسمت «آنسوی دیوار» دیدیم.  نبرد بزرگ فصل هفتم در مقابل وایت‌واکرها، جایی که دنریس و سه اژدهایش در نهایت جان اسنو و همراهانش را نجات می‌دهند، هم در کوه کلیسا (Kirkjufell) و ساحل ماسه‌سیاه ویک (Vik) فیلم‌برداری شده است.

ساحل ماسه سیاه گیم آور ترونز

لوکیشن بعدی که خیلی شلوغ بوده، دوبرونیک (Dubrovnik) در کرواسی است، جایی که به کینکزلندینگ معروف است؛ پایتخت هفت اقلیم. حالا که عده‌ی زیادی برای به دست آوردن تاج و تخت، می‌جنگند و اژدهاهایی هم هستند که هر لحظه ممکن است آتش‌ روی ساختمان‌ها بریزند، چندان جای تعجب نیست که وقتی صحنه‌های خارجی در کرواسی فیلم‌‌برداری شده، رد کیپ (Red Keep) افسانه‌ای بار دیگر داخل استودیو پینت هاوس ساخته شده باشد.

سرسی (Cersei) همیشه از این که از آتش برای حل مشکلاتش استفاده کند، لذت می‌برد؛ اما آیا ممکن است همه‌ی این تدارکات به این دلیل باشد که او ملکه‌ی اژدهاها یعنی دنریس تارگین را رقیب خود یافته است؟

فیلمبرداری فصل آخر گیم آور ترونز

چه کسی کنترل کینگزلندینگ را در اختیار خواهد گرفت؟

می‌توانید تمام این سرنخ‌ها را برای گمانه‌زنی در مورد اتفاقات احتمالی فصل بعد به کار ببرید، البته اچ‌بی‌اُ خیلی زود پاسخ تمام پرسش‌هایتان را خواهد داد. و وقتی دچار نوستالژی بعد از قسمت آخر شدید، می‌توانید با الهام از بازی تاج و تخت، سفری هیجان‌انگیز را ترتیب دهید.

 

مطالب مرتبط:

منبع Lonely Planet

دیدگاه