مدل مینیاتوری قطارهای هشت کشور در گینس ثبت شد

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
مدل مینیاتوری قطارهای هشت کشور در گینس ثبت شد

بزرگ‌ترین مدل مجموعه‌ی قطار جهان، طولی به‌اندازه بالا رفتن و پایین آمدن از قله‌ی اورست دارد. 

بزرگ‌ترین مدلی که بر اساس مجموعه قطارهای چند کشور در آلمان ساخته شده، در واقع کوچک‌ترین سرزمین عجایبی است که در اندازه‌های مینیاتوری موجود است. بزرگ‌ترین مدل از مجموعه قطارها که در شهر هامبورگ در کشور آلمان واقع شده است، ۱۵۴۰۰ متر درازا دارد. برای درک اندازه‌های این مدل، کافی است به این فکر کنید که طول این خط قطار برابر با یک بار بالا رفتن از کوه اورست و پایین آمدن از سمت دیگر آن (۶۰۰۰ متر) است!

مدل مینیاتوری هواپیما

قطارها بخشی از یک دنیای مینیاتوری عظیم هستند که هشت کشور را (به‌صورت حدودی) در بر می‌گیرد. این دنیای مینیاتوری فضایی بالغ بر ۱۴۹۹ متر مربع دارد و شامل نسخه‌های مینیاتوری آلمان، آمریکا، دانمارک، نروژ، سوئد، بخش‌هایی از فنلاند، سوئیس و ایتالیا است. تولید بخش جدید از شهر ونیز در حال انجام است و در آینده نیز بخش‌هایی از موناکو و فرانسه نیز به آن اضافه خواهد شد.

مدل مینیاتوری

سرزمین عجایب مینیاتوری (Miniature Wunderland) که از ۲۶۳۳ مجسمه‌ی کوچک، ۴۳۴۰ ساختمان، ۱۳۰٬۰۰۰ درخت، رودخانه، کوه، شهر و چندین آیتم دیگر تشکیل شده، بازتابی واقعی از مناظر مختلفی است که در بخش‌های مختلف جهان وجود دارد. این جاذبه‌ی مینیاتوری، جاده‌هایی با ۱۱۰۰۰ ماشین در حال تردد و فرودگاهی با ۶۰ هواپیما دارد که به‌طور دائم در حال نشستن و برخاستن در آن هستند و البته ۱۳۰۰ قطار هم روی خطوط ریلی آن در حال حمل مسافر هستند.

مدل مینیاتوری

هماهنگ کردن برنامه‌های حرکت خودروها و هواپیماها، به‌نحوی که بدون اشکال و تا حد زیادی به‌صورت خودکار حرکت کنند، پنج سال طول کشید. اکنون سرزمین عجایب مینیاتوری یک مرکز کنترل اختصاصی با ۵۰ کامپیوتر است که برنامه‌های آن را کنترل و پیگیری می‌کند. به خاطر پیچیدگی‌های زیادی که در عملیات هدایت هواپیماها وجود دارد، سه کامپیوتر به‌تنهایی مسئول کنترل فرودگاه هستند.

۲۱٬۰۰۰٬۰۰۰ یورو (۲۱ میلیون یورو) برای ساختن این جاذبه هزینه شده است؛ این رقم شامل بخش‌های که به‌تازگی به آن اضافه می‌شود نیست.

مدل مینیاتوری

گریت بروان (Gerrit Braun)، یکی از بنیان‌گذاران سرزمین عجایب مینیاتوری، در مورد ایده‌ها و آرزوهای خود درباره‌ی این پروژه می‌گوید:

همه ما زمانی که بچه بودیم، با قطارهای اسباب‌بازی زیاد بازی کرده‌ایم. این سرگرمی‌ها یک روز تمام شدند، اما ما هنوز هم شور و اشتیاق آن را در خودمان حفظ کرده‌ایم. و بالاخره یک روز تصمیم گرفتیم که یک آلمان مینیاتوری بسازیم و بزرگ‌ترین مدل از مجموعه قطارها را در آن بگنجانیم.

سرزمین عجایب مینیاتوری، به مناسبت دریافت عنوان رکورد جهانی گینس، یک تندیس کوچک از داوری که این مجموعه را تایید و ثبت کرد ساخته‌اند که اکنون، جلوی ساختمان سرزمین عجایب در نسخه‌ی مینیاتوری ایستاده است.

دانلود ویدیو

مطالب مرتبط:

دیدگاه