آمار و ارقامی از سفرهای جام جهانی

زینب موحدی
زینب موحدی دوشنبه، ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۰
آمار و ارقامی از سفرهای جام جهانی

بیش از ۶۰۰٬۰۰۰ مسافر از نقاط مختلف جهان در زمان برگزاری بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ از روسیه بازدید کردند و به‌طور میانگین، ۱۷ روز در این کشور اقامت داشتند.

Ctrip، غول آژانس‌های مسافرتی آنلاین، بزرگ‌ترین شرکت خدمات مسافرتی آسیا و دومین شرکت بزرگ دنیا در این صنعت، گزارشی از مسافرت‌های طرفداران فوتبال در سراسر جهان در تابستان ۲۰۱۸ منتشر کرده است. این گزارش با همکاری شرکت جست‌و‌جوی سفر اسکای اسکنر (Skyscanner) تکمیل شده است.

در طول رویدادهای ورزشی مهم، مانند جام جهانی که به‌تازگی انجام شده است، کشور میزبان انتظار دارد که با افزایش تعداد گردشگرهایی که به آن کشور وارد می‌شوند، روبه‌رو شود و اکنون که تب‌وتاب فوتبال فروکش کرده است، آنچه که باقی مانده، نه افتخار پیروزی و نه ناراحتی از شکست است؛ بلکه اطلاعاتی است که در حوزه‌ی سفر به درد ما می‌خورد.

Ctrip، در گزارش سفر جام جهانی خود، اطلاعات وسیع اسکای اسکنر را در مورد رزرو بلیط‌های هوایی بین‌المللی را با هم ترکیب کرده است تا به تحلیلی از روند جهانی صنعت مسافرت در زمان بزرگ‌ترین رقابت‌های فوتبال جهان دست یابد. این تجزیه و تحلیل‌ها، اولویت‌های سفر، پرواز و مصرف فوتبال‌دوستانی که از سراسر جهان برای تماشای جام جهانی فوتبال به کشور روسیه، میزبان این دوره از مسابقات جام جهانی، سفر کرده بودند را توصیف می‌کند.

پروازها و آمارها

آمار جام جهانی

همه ما انتظار داشتیم که مسافران برای دیدن این بازی‌ها به روسیه هجوم بیاورند. بر این اساس، چند نفر و از کدام کشورها برای حضور در این رویداد سفر کردند؟

بر اساس داده‌های اسکای اسکنر، در حدود ۶۰۰٬۰۰۰ هوادار فوتبال از ۸۳ کشور جهان به روسیه رفتند تا تب جام جهانی را از نزدیک تجربه کنند. بیشترین تعداد طرفداران فوتبال، مربوط به کشور کره‌ی جنوبی است که ۱۳٫۴٪ از کل مسافران را به خود اختصاص داده بودند و کشورهای آلمان با ۱۲٫۴٪، اسپانیا با ۵٫۲٪ در رده‌های بعدی قرار دارند. مسافران، به‌طور متوسط، ۱۷ روز در این کشور به سر برده‌اند و از مسکو، معروف‌ترین شهر این کشور، و نیز شهرهای سن پترزبورگ، سوچی، کازان و یکاترینبرگ بازدید کردند.

میانیگ قیمت پروازهایی که ​​در فصل تابستان، از اواسط ماه ژوئن تا اواسط ژوئیه، از زمین برخاستند در حدود ۷۸۶ دلار در ازای هر بلیط بوده است. گران‌ترین پروازها از کشور مکزیک انجام شد که قیمت بلیط‌های آن به‌طور متوسط ​​به ارزش ۲۱۰۰ دلار برای هر بلیط بود و پس از آن، پروازهای ایالات متحده قرار دارند که به‌طور متوسط با قیمت ۱۲۰۰ دلار برای هر بلیط فروخته می‌شدند.

فوتبال‌دوستان چینی

آمار جام جهانی

در میان همه آمارهایی که در گزارش سفر جام جهانی منتشر شد، آمار گردشگران چین از بیشترین جذابیت نسبت به سایر بازارها برخوردار است. داده‌ها نشان می‌دهند که ۴۰٬۰۰۰ از کل طرفدارانی که تابستان امسال به روسیه سفر کردند، از کشور چین آمده بودند که ۱۰ برابر بیشتر از تعداد چینی‌هایی است که چهار سال پیش برای حضور در دور قبلی جام جهانی به برزیل سفر کرده بودند.

مسافران چینی، به‌طور متوسط حدود ۱۳ روز در روسیه به سر بردند و همچنین، در طول اقامت‌شان در این کشور تمایل زیادی به گشت‌وگذار در شهر، بازدید از جاذبه‌هایی مانند میدان سرخ، کاخ زمستانی و کاخ کرملین و نیز، خرید از فروشگاه‌های معاف از تعرفه‌ی گمرکی (Duty-Free) داشتند. بیشتر آن‌ها (۷۷٫۲٪) تنها به روسیه سفر کرده بودند و فقط ۱۶٫۵٪ از آن‌ها به‌صورت گروه‌های چند نفره مسافرت می‌کردند. همچنین، این داده‌ها نشان داد که مسافران چینی در زمان انتخاب نوع پرواز به مقوله ی راحتی و آسایش خود بیشتر از هر موضوع دیگری اهمیت می‌دهند و ۱٫۷٪ و ۰.۳٪ از آن‌ها، به‌ترتیب، کابین‌های بیزینس و فرست کلاس را برای مسافرت انتخاب کردند که به مراتب بیشتر از نرخ میانگین آمار جهانی ۰٫۱۳٪ است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه