افزایش شمار گردشگران سعودی به ترکیه

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۵
افزایش شمار گردشگران سعودی به ترکیه

گردشگران سعودی مقام دوم گردشگران کشورهای عرب به ترکیه را پس از عراقی‌ها به خود اختصاص دادند.

روزنامه القدس العربی چاپ لندن نوشت:

با وجود با افزایش اختلافات آنکارا و ریاض، گردشگران سعودی برای سفر و تفریح به شکل بی‌سابقه‌ای به ترکیه روی آورده‌اند.

 آمارهای رسمی از افزایش قابل ملاحظه شمار گردشگران سعودی به ترکیه در سال‌های اخیر حکایت دارد، به‌طوری که می‌توان در خیابان‌های استانبول و سایر مناطق ترکیه شاهد حضور انبوه شهروندان سعودی بود.

القدس العربی افزود:

طرف‌های سعودی با راه‌اندازی کمپین‌های گسترده‌ای در ماه‌های اخیر همزمان با افزایش اختلافات آنکارا و ریاض از گردشگران سعودی خواستند که تعطیلات خود را در ترکیه نگذارنند، زیرا این امر به مثابه حمایت از رییس جمهوری ترکیه رجب طیب اردوغان بوده که دشمن عربستان است.

تخریب وجهه ترکیه از طریق هشدار در مورد قتل و حمله به گردشگران، گرانی قیمت‌ها، ابراز تنفر ترک‌ها از گردشگران سعودی، سرقت، انفجار و دیگر روش‌های ایجاد رعب و وحشت از اهداف طرف‌های سعودی از راه‌اندازی این کمپین‌ها است.

به گفته این روزنامه این کمپین نتیجه برعکس داده و حاکی از شکست در متقاعد ساختن سعودی‌ها به عدم سفر به ترکیه برای گردشگری و خرید ملک است و شمار گردشگران سعودی به ترکیه نه تنها کاهش نیافت، بلکه افزایش قابل ملاحظه‌ای نشان داده است

علی‌رغم اینکه فصل گردشگری امسال تازه آغاز شده و آمار آن هنوز مشخص نیست، اما آمار پنج ماهه اول سال جاری حاکی است بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر گردشگر سعودی به ترکیه طی این مدت به این کشور سفر کرده‌اند که مقام دوم گردشگران عرب پس از عراقی‌ها را به ترکیه دارند .

سعودی‌ها اقدام به خرید املاک زیادی در ترکیه علاوه بر گردشگری کرده‌اند، به‌طوری که سعودی‌ها بیشتر ساکنان مجتمع‌های مسکونی استانبول را  تشکیل می‌دهند و برخی دیگر از آن‌ها نیز برای سرمایه‌گذاری اقدام به خرید آپارتمان یا خالی گذاشتن آن برای استفاده چند روز در سال کرده‌اند.

سعودی‌ها به‌عنوان دومین گروه خارجی‌های عرب دارای املاک و مستغلات در ترکیه به شمار می‌روند که آن‌ها مالک خانه‌های مستقل، ویلاهای شیک در مناطق گردشگری ترکیه مانند ساحل دریای سیاه، دریاچه سابنجا، بولو و دیگر مناطق گردشگری ترکیه هستند.

محمد حبیب سولوک، رییس کمیسیون گردشگری، حمل و نقل و خدمات عمومی مجلس ترکیه، نیز از افزایش علاقه‌مندی گردشگران عرب به ترکیه در طی سال‌های اخیر خبر داد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه