بهترین هتل های مراغه و مرند؛ از هتل بزرگ مراغه تا کاروانسرای یام

مهتاب خسروشاهی
مهتاب خسروشاهی سه شنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
بهترین هتل های مراغه و مرند؛ از هتل بزرگ مراغه تا کاروانسرای یام

مراغه و مرند جاهای دیدنی تاریخی و طبیعی فراوانی دارند که باید رفت و دید. اما پیش از سفر با هتل‌های این دو شهر زیبا آشنا شوید.

مراغه و مرند از شهرهای استان آذربایجان شرقی هستند که دیدنی‌های فراوانی دارند. گردشگران و طبیعت‌گردهای زیادی هستند که در کنار شهرهای بزرگ و مقصد سفرهای پرطرفدار، به سراغ دیدنی‌های بکرتر می‌روند.

مراغه دومین شهر بزرگ در آذربایجان شرقی است. مراغه بیشتر از ۳۰۰ اثر ثبت‌شده‌ی ملی دارد و مقصد سفر جذابی است. در مراغه یک هتل لوکس ۴ ستاره و یک هتل میان‌رده‌ی ۲ ستاره پیدا می‌کنید.

هتل بزرگ مراغه

هتل بزرگ مراغه

وقتی هتل بزرگ مراغه در سال ۱۳۶۸ ساخته شد، هتل ۳ ستاره‌ی متوسطی بود. اما با بازسازی سال ۱۳۸۹ به هتلی لوکس و ۴ ستاره تبدیل شد. هتل بزرگ مراغه ۵ طبقه است و ۷۰ اتاق دارد. رستوران هتل بزرگ است و تا ۱۵۰۰ نفر را در خود جا می‌دهد. ۵ سالن پذیرایی هم دارد. یک امتیاز خوب هتل دسترسی راحت آن به ترمینال، اداره‌های دولتی، جاهای دیدنی مراغه، و دانشگاه است. بنابراین، هم برای سفر کاری انتخاب خوبی است و هم برای سفر خانوادگی و تفریحی.

اقامتگاه‌های هتل دریا سابق متنوع هستند تا با توجه به نیاز و بودجه‌ی خودتان از میان آن‌ها انتخاب کنید. اتاق یک، دو و سه تخته، سوئیت معمولی و سوئیت رویال آماده‌ی رزرو هستند. هرکدام را انتخاب کنید، برای میل کردن صبحانه یا رفتن به رستوران مدرن هتل باید به طبقه‌ی همکف بروید. از فرودگاه تا هتل ۱۰ دقیقه در راه هستید. اگر با قطار یا اتوبوس به مراغه برسید هم مشکلی نخواهید داشت، زیرا با فاصله‌ی کمتر از یک کیلومتر به هتل می‌رسید.

یکی از ویژگی‌های خوب هتل داشتن استخر است. با کمی شنا و آب‌بازی خستگی سفر و گشت‌وگذار را از تن بیرون می‌کنید و سرحال می‌شوید.

هتل بزرگ مراغه کارکنان حرفه‌ای دارد که با رفتار دوستانه به مسافران سرویس می‌دهند. نظافت هتل شما را راضی می‌کند، زیرا اتاق‌ها، ملافه‌ها و سرویس‌ها حسابی تر و تمیز هستند. چیدمان و دکور اتاق‌ها سلیقه‌ی ویژه‌ای را نشان نمی‌دهند. توقع سرعت خیلی بالایی از اینترنت نداشته باشید و برای صبحانه‌ی خیلی مفصل و متنوع انتظار نکشید.

اگر هم‌زمان با اقامت شما عروسی در تالار برگزار شود، احتمالا باید سروصدا و رفت‌ و آمد مهمانان و پایین آمدن سطح سرویس‌دهی در رستوران را تحمل کنید.

امکانات هتل: پذیرش ۲۴ ساعته، آسانسور، پارکینگ روباز، لاندری، روم سرویس، حمل چمدان، رستوران، کافی‌شاپ، اتاق چمدان، سیستم تهویه مطبوع، سشوار، تاکسی سرویس، سالن اجتماعات، اتاق جلسه، تالار عروسی، اینترنت رایگان در لابی، آتلیه عکس، فروشگاه صنایع دستی و سوغات،‌ماهواره، صندوق امانات، امکانات کاری مانند فکس و کپی، استخر و آب‌نما

آدرس هتل: مراغه، میدان گاز، خیابان شهید شکاری

هتل آلیانس

هتل الیانس

هتل آلیانس یک هتل ۲ ستاره‌ اقتصادی در مراغه است که سال ۱۳۷۰ به بهره‌برداری رسید. البته نگران قدیمی بودن آن نباشید، زیرا در سال ۱۳۹۰ آخرین بازسازی در آن انجام شده است.

هتل سه طبقه است و ۱۵ اتاق دارد. رستوران هتل در طبقه‌ی اول قرار گرفته و برای هر سه وعده پذیرای مهمانان است. با اقامت در هتل آلیانس هم در اتاق اینترنت دارید و هم در لابی. چشم‌انداز بیشتر اتاق‌ها محوطه‌ی هتل و فضای سبز است.

مهم است که محل اقامت ما در سفر به جاذبه‌های گردشگری آن شهر نزدیک باشد. هتل آلیانس تا برج مدور، گنبد کبود و گنبد سرخ فاصله‌ی زیادی ندارد. 

ضمن اینکه هتل به فرودگاه، راه‌آهن و ترمینال اتوبوس دسترسی راحتی دارد. اگر هم با ماشین خودتان سفر می‌کنید، می‌توانید از پارکینگ هتل بهره ببرید. با ده دقیقه رانندگی در مرکز شهر خواهید بود. بهتر است از خدمات هتل در حد ستاره‌هایش توقع داشته باشید.

می‌توانید از میان اتاق‌های یک، دو، سه تخته، سوئیت چهار و شش نفره رزرو کنید.

امکانات هتل: رستوران، کافی‌شاپ، پارکینگ، اینترنت،‌ لابی، لاندری، سیستم تهویه مطبوع، سرویس ایرانی و فرنگی، یخچال و تلویزیون

آدرس هتل: مراغه، بلوار طبیعت، ۲۰۰ متر بالاتر از هاشم‌آباد، سه‌راه جاده نوا و علویان

مرند ۶۵ کیلومتر از تبریز فاصله دارد. این شهر صنایع دستی متنوعی دارد، مانند قالی‌، سبدبافی، سفال و سرامیک. ببینیم کدام‌ هتل‌های مرند را می‌توانیم رزرو کنیم.

هتل جهانگردی مرند

هتل جهانگردی مرند

گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی معمولا کیفیت راضی‌کننده‌ای دارند. هتل جهانگردی مرند هم نسبت به ستاره‌هایش قیمت رزرو مناسبی ارائه می‌کند، تمیز است و درمجموع خاطره‌ی خوبی برای مسافران می‌سازد.

هتل جهانگردی ۳ ستاره است. این هتل در سال ۱۳۷۰ ساخته شد و در ۱۳۹۳ بازسازی شد تا بیشتر بتواند رضایت مسافران را جلب کند. هتل دو طبقه است، شامل همکف و اول. اگر از اتاق‌های طبقه‌ی اول رزرو کنید، منظره‌ی شهر را بهتر می‌بینید، اما باید از پلکان بالا بروید؛ چراکه آسانسور ندارد.

رستوران هتل جهانگردی در طبقه‌ی همکف هتل قرار گرفته و هر سه‌ وعده‌ی صبحانه، ناهار و شام را سرو می‌کند. منوی صبحانه تنوعی ندارد، ولی درمجموع همه غذاها کیفیت قابل‌قبولی دارند. هتل جهانگردی سالن چند منظوره دارد. پس اگر برای سفر کاری راهی مرند شدید، می‌توانید از امکانات آن بهره ببرید.

با اینکه همه وسایل اتاق نو نیستند، نظافت و تمیزی قابل‌قبولی دارند. هتل روی بلندی قرار گرفته و چشم‌انداز نسبتا خوب و هوای پاکیزه‌ای دارد؛ اگرچه بعضی از مسافران تابلوهای راهنما را برای پیدا کردن هتل کافی نمی‌دانند.

امکانات هتل: پارکینگ، رستوران، اینترنت در لابی، روم سرویس، پذیرش ۲۴ ساعته، سالن چند منظوره، تاکسی سرویس، نمازخانه، لابی، فکس و کپی.

آدرس هتل: مرند، بلوار عباسی، بالاتر از ایران خودرو

هتل کاروانسرای یام

هتل کاروانسرای یام

هتل کاروانسرای یام از اردبیهشت ۱۳۹۷ پذیرای مهمان شده است. هتل یام در فاصله‌ی ۱۵ دقیقه‌ای از شهر مرند قرار گرفته و از مرکز شهر کمی دور است. اما گذشته از فاصله‌ها، این هتل در محل کاروانسرایی تاریخی بر پا شده که به دوره‌ی ایلخانی تعلق دارد. این هتل از نوع کاروانسرای ایرانی چهار ایوانی است.

بنا یک طبقه است و ۲۱ واحد اقامتی دارد. اتاق‌ها دورتادور حیاط مرکزی بزرگ کاروان‌سرا چیده شده‌اند. جالب است بدانید هر اتاق یه نام مجزا برای خودش دارد، مانند شمس تبریزی یا شهریار.

این بنا یکی از دیدنی‌های تاریخی و بزرگ‌ترین کاروانسرای شمال غرب کشور است که روزگاری در مسیر جاده ابریشم قرار داشته است.

هتل کاروانسرای یام

هتل یام به پیست اسکی یام نزدیک است، بنابراین می‌توانید حدس بزنید در تابستان‌ هم هوا خنک است. از این‌رو، هتل سیستم سرمایش ندارد. اگر بخواهید در سفر خود به تبریز هم سر بزنید، از کاروانسرای یام ۴۵ کیلومتر با این شهر فاصله دارید. از فرودگاه تبریز تا هتل کاروانسرای یام ۴۰ دقیقه راه است.

امکانات هتل: رستوران، کافی‌شاپ، پارکینگ، اینترنت در اتاق و لابی،‌ پذیرش ۲۴ساعته، لاندری، اتاق چمدان، صندوق امانات، خدمات ماساژ، سالن آمفی تاتر روباز، سالن چند منظوره، زمین تنیس، زمین والیبال، اتاق سیگار،‌

آدرس هتل: کیلومتر ۱۲ جاده تبریز به مرند، نزدیک پیست اسکی یام

مطالب مرتبط:

دیدگاه