برگزاری نخستین اکوماراتن جنگلی ایران در جنگل ابر

سیامک احدی
سیامک احدی دوشنبه، ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۰
برگزاری نخستین اکوماراتن جنگلی ایران در جنگل ابر

نخستین اکوماراتن جنگلی ایران در جنگل ابر شاهرود در سطح ملی و بین المللی برگزار خواهد شد.

«محمد جهانشاهی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت:

هدف‌گذاری میراث فرهنگی استان این است که نخستین اکوماراتن جنگلی ایران به‌تدریج به یک برند شناخته‌شده بین‌المللی تبدیل شود.

جهانشاهی افزود:

اکوماراتن جنگل ابر، ظرفیت تبلیغاتی بسیار خوبی برای معرفی استان داشته و می‌تواند زمینه‌ساز معرفی ظرفیت‌های متنوع گردشگری و جاذبه‌های این استان شود.

وی هدف اکوماراتن جنگل ابر را معرفی پتانسیل‌های گردشگری استان سمنان، توسعه گردشگری پایدار و حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی دانست و ادامه داد:

میراث فرهنگی استان در گام اول دغدغه حفاظت و حراست از این داشته‌ها را دارد و در گام بعد به زمینه‌سازی برای درآمدزایی در بخش گردشگری فکر می‌کند.

مقاله مرتبط:

«معین افضلی» مدیر برگزاری اکوماراتن جنگل ابر نیز گفت:

اولین اکوماراتن جنگل، هشتم شهریور ماه در جنگل ابر شاهرود، در دو بخش ماراتن ۴۲ کیلومتر و نیمه ماراتن ۲۱ کیلومتر برگزار می‌شود.

افضلی با بیان اینکه این رویداد تاکنون در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در بیابان لوت استان کرمان اجرا شده است، افزود:

معرفی ظرفیت‌های گردشگری، فراهم شدن زمینه حضور گردشگران خارجی و پخش مستندهای این برنامه از شبکه‌های ملی و بین‌المللی از جمله دستاوردهای این رویداد بوده است. این مسیر پس از گذشتن از روستای قطری و جنگل های هیرکانی و درختان سرخدار و ... انجام می‌شود.

دوندگانی از جمله «پائولو ونتورینی» دارنده رکورد گینس از کشور ایتالیا که در تابستان ۲۰۱۷ موفق به ثبت رکورد جدید از دویدن در کویر لوت به‌عنوان گرم‌ترین منطقه کره زمین به‌مدت ۱۲ ساعت شده است و «محمد الحنصال» از دوندگان مطرح و صاحب نام اولترا ماراتن کشور مراکش دراین ماراتن شرکت خواهند کرد.

وی برگزاری این رویدادها را در تغییر نگاه جهان به ایران موثر دانست و افزود:

در نظر است این اکوماراتن در سال آینده و در استان سمنان در سطح بین الملل برگزار شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه