آنتالیا در نیمه اول سال ۲۰۱۸، رکورد دار تعداد مسافران است

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۰
آنتالیا در نیمه اول سال ۲۰۱۸، رکورد دار تعداد مسافران است

بیش از دو میلیون نفر در ماه ژوئن از آنتالیا بازدید کردند که رکورد تعداد گردشگران نسبت به سال گذشته را شکسته است.

طبق داده‌های اداره فرهنگ و گردشگری استان آنتالیا در روز گذشته، آنتالیا در ماه ژوئن میزبان دو میلیون گردشگر شامل ۱٫۹۴ میلیون نفر گردشگر خارجی و ۶۸۷۱۰ نفر گردشگر داخلی بوده است. در ژوئن سال گذشته، ۱٫۵۰۶ میلیون نفر گردشگر از آنتالیا دیدن کردند.

از لحاظ ملیت‌ها، روس‌ها با تعداد ۸۲۶۹۶۳ نفر گردشگر و رشد ۲۸٫۵۵ درصدی در صدر لیست قرار داشتند. جمعیت گردشگران روسی، ۴۲٫۶۵ درصد کل گردشگران را تشکیل می‌دهد. نفر دوم لیست، آلمانی‌ها با تعداد ۲۵۴۴۰۶ گردشگر، و سپس اوکراین با ۱۵۳۹۶۱ گردشگر، انگلستان با ۹۱۵۱۸ نفر و لهستان با ۶۶۲۲۱ نفر هستند.

این پایتخت گردشگری با ورود رکورد شکن تعداد گردشگران در یک روز در تاریخ ۲۳ ژوئن، میزبان ۷۹۴۸۵ توریست بوده است. بر طبق گزارشات، تعداد گردشگران آنتالیا در ماه‌های ژانویه تا ژوئن به ۴٫۸۹ میلیون نفر رسید. از این تعداد، ۴٫۶۵ میلیون نفر گردشگر خارجی و ۲۳۴۱۷۳ نفر گردشگر داخلی بوده‌اند.

تعداد بازدیدکنندگان شهر آنتالیا در شش ماه اول سال، در مقایسه با همین دوره در سال گذشته (با میزبانی از ۳٫۴۹ مییلیون نفر)، رشد ۴۰٫۱۸ درصدی را تجربه کرده است.

روسیه کماکان با ورود ۱٫۸۷ میلیون نفر گردشگر به آنتالیا در نیمه اول سال ۲۰۱۸، در صدر این لیست قرار دارد. تعداد وروردی گردشگران روسی نسبت به همین دوره در سال گذشته، دستخوش رشد ۳۸٫۵۲ درصدی بوده است.

پس از روسیه در لیست گردشگران نیمه اول سال ۲۰۱۸، به ترتیب آلمان با ورود ۸۴۷۷۴۵ نفر، اوکراین با ورود ۳۱۰۶۶۹ نفر، انگلستان با ورود ۲۳۹۳۶۰ نفر و لهستان با ورود ۱۵۳۵۵۴ نفر، قرار دارند.

رشد تعداد گردشگران آلمانی نسبت به سال گذشته، ۴۱٫۹۲ درصد، اوکراینی‌ها، ۹٫۵۷ درصد، انگلیسی‌ها ۷۱٫۰۷ درصد و لهستانی‌ها ۷۶٫۹۸ درصد بوده است. ترکیه همچنین شاهد تعداد بالای گردشگران ورودی به کشور در یک چهارم اول سال با میزبانی از ۵٫۱ میلیون توریست بوده که نسبت به همین دوره در سال گذشته، رشد ۳۶ درصدی داشته است.

وزارت فرهنگ و گردشگری اعلام کرد که در روز جمعه، کشور ترکیه میزبان حدودا ۱۱٫۶ میلیون نفر گردشگر خارحی در پنج ماهه اول سال ۲۰۱۸ بوده است.

وزارتخانه همچنین گفت که این عدد از ۸٫۸ میلیون در ماه ژانویه تا ماه می سال گذشته، رشد ۳۰٫۸ درصدی داشته است.

سال گذشته، ۳۲ میلیون نفر از ترکیه دیدن کردند و بر طبق داده‌های اداره گردشگری، ۲۶٫۵ بیلیون دلار درآمدزایی برای کشور به همراه داشتند.

حکومت ترکیه در دورنمای اهداف خود در سال ۲۰۲۳ را ۵۰ میلیون نفر گردشگر و ۵۰ بیلیون دلار درآمد تعیین کرده است. ترکیه بر طبق گفته‌های نمایندگان بخش خصوصی و مقامات، در سال جاری میزبان ۴۰ میلیون گردشگر خواهد بود.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه