تایلند در سال آینده میزبان ۴۰ میلیون گردشگر خواهد بود

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰
تایلند در سال آینده میزبان ۴۰ میلیون گردشگر خواهد بود

صنعت گردشگری تایلند (TAT) پیش‌بینی کرد که سال آینده این کشور میزبان ۴۰ میلیون گردشگر خواهد بود.

وزارت گردشگری تایلند به دنبال گسترش گردشگری در سال آینده است.

طبق گزارش اداره گردشگری تایلند (TAT)، انتظار می‌رود که درآمد سال جاری حداقل ۱۰ درصد رشد داشته باشد و به ۳٫۴ میلیارد بات (۱۰۲٫۶ میلیون دلار) برسد.

یوساسا سوپاسون، فرماندار اداره گردشگری تایلند اعلام کرد که رشدی قوی از بازارهای بین‌المللی و همچنین بازارهای داخلی پیش‌بینی شده است.

وی گفت، سال آینده، بازار بین‌المللی درآمدی معادل با ۲٫۲۸ میلیارد بات (۶۸٫۸ میلیون دلار) و بازار داخلی، ۱٫۱۲ میلیارد بات (۳۳٫۸ میلیون دلار) تولید خواهند کرد. مسئولین همچنین پیش‌بینی کردند که تعداد گردشگران خارجی از ۳۷٫۵ میلیون نفر پیش‌بینی شده در سال جاری به ۴۰ میلیون نفر در سال آینده خواهد رسید. تعداد گردشگران داخلی نیز با افزایش قابل توجهی نسبت به امسال (۱۶۰ میلیون نفر)، در سال ۲۰۱۹ به ۱۶۹ میلیون نفر خواهد رسید.

درآمد حاصل از گردشگری داخلی از یک میلیارد بات (۳۰٫۲ میلیون دلار) در سال ۲۰۱۸ به ۱٫۱۲ میلیارد بات (۳۳٫۸ میلیون دلار)، افزایش پیدا خواهد کرد.

یوساسا ادعا کرد که صنعت گردشگری، ۱۱ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می‌دهد و این صنعت همچنان گسترش خواهد یافت و این چالشی بزرگ برای TAT است. وزیر ورزش و گردشگری، ویراسا کزورات (Weerasak Kowsurat) گفت که حکومت این کشور از صنعت گردشگری به عنوان راهی برای پیشرفت اقتصادی، به حداقل رساندن فقر و همچنین کم کردن نابرابری در میزان حقوق‌ها، استفاده خواهد کرد.

حکومت همچنین بر پایداری گردشگری از طریق ارتقای گردشگری مسئولانه، تمرکز کرده است.

وزارتخانه تایلند در حال بررسی استراحتگاه‌ها در جزیره فی‌فی (Phi Phi Island) به منظور بررسی کیفیت آن‌ها، بررسی مجوز های خود و اطمینان از اینکه کارکنان به طور قانونی استخدام می‌شوند، است. این حرکت به رشد کیفیت صنعت گردشگری و استاندارهای آن، کمک شایانی می‌کند.

وزیر اعلام کرد در آینده گردشگرانی که وارد کشور می‌شوند، به عنوان بخشی از استانداردهای گردشگری، باید بیمه مسافرتی خریداری کنند.

اداره گردشگری تایلند یک جلسه را با مدیران دفتر های جهانی خود در سراسر جهان برای تعیین استراتژی‌های سال آینده، ترتیب داده است.

فیچایا سایسایچون (Pichaya Saisaengchan)، مدیر اداره دبی و خاورمیانه می‌گوید که TAT به دنبال تشویق گردشگران این منطقه و بخصوص زنان، خانواده‌ها و کسانی که به دنبال خدمات پزشکی پیشگیرانه هستند، برای سفر به تایلند است.

اداره گردشگری تایلند امیدوار است که گردشگران ورودی به کشور و درآمد حاصل از این منطقه، رشد ۱۰ درصدی داشته باشند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه