اولین اسکنر تمام بدن متروی آمریکا در لس آنجلس

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
اولین اسکنر تمام بدن متروی آمریکا در لس آنجلس

مسافرانی که از متروهای لس‌آنجلس استفاده می‌کنند، دیگر نگران از دست دادن زمان‌شان به خاطر بررسی‌های امنیتی معمول نباشند.

زمانی که با عجله در حال دویدن در مترو هستید، دیگر وقت‌تان به خاطر اسکن بدن هدر نخواهد رفت. چرا که اسکنر تمام بدن جدیدی که با استفاده از آخرین فناوری‌ها ساخته و پایین پله‌های برقی نصب شده‌اند، همچنان که از کنارشان عبور می‌کنید، بدن شما را اسکن می‌کنند. آن‌ها امواج طبیعی بدن شما را اسکن می‌کنند تا هر نشانه‌ای از سلاح‌های مخفی یا تله‌های انفجاری را کشف کنند.

اداره امنیت حمل و نقل (TSA) با همکاری متروی لس‌آنجلس اقدام به تست دستگاه‌های قابل حمل برای غربالگری مسافران کردند و روز سه‌شنبه اعلام کردند که متروی این شهر، اولین سیستم مترو در آمریکا خواهد بود که سازمان‌های حمل و نقلی خود را به این دستگاه‌ها مجهز می‌کند.

شيلا كوهل، ناظر منطقه‌ی لس‌آنجلس و رئیس هيئت مديره‌ی مترو در بیانیه‌ای اعلام کرد:

متروی لس‌آنجلس، در زمینه‌ی تست فناوری‌های جديد برای مقابله با تهدیدهایی که پیش روی ساختار زیربنایی حمل و نقل عمومی کشور وجود دارند، همیشه نقش یک رهبر صنعتی را ایفا کرده است.

فناوری جدید موجب تقویت ایمنی و امنیت ما خواهد شد و به ما کمک می‌کند تا حملات احتمالی به سیستم‌مان را دفع کنیم.

این اسکنرها چگونه عمل می‌کنند؟

آن‌ها بدن شما را اسکن می‌کنند تا اشیائی را پیدا کنند که مانع از تابش امواجی می‌شوند که بدن از خود ساطع می‌کند. اشیاء فلزی و غیر فلزی، هر دو، توسط این اسکنر قابل شناسایی هستند.

در خبرنامه‌ای که توسط متروی لس‌آنجلس منتشر شده، این گونه گفته شده است:

هنگامی که شیئی را در لباس خود پنهان می‌کنید یا به فردی می‌چسبانید، امواج بدن وی مسدود و توسط نرم‌افزار سیستم تشخیص داده می‌شوند. سپس، نرم‌افزار آواتورهای عمومی تولید و یک لکه‌ی سیاه روی همان نقطه از بدن ایجاد می‌کند یا این که آن نقطه را با استفاده از یک نشانگر رنگی نشان می‌دهد.

هیچ اشعه‌ای منتشر نمی‌شود و اسکنرها هیچ جزئیاتی را از آناتومی بدن افراد نشان نمی‌دهند. این فناوری در سال گذشته در ایستگاه مرکز متروی خیابان هفتم آزمایش شده است.

دیوید پکوسکو، مدیر TSA در این خبرنامه گفت:

TSA مفتخر است که در طی روند انجام این ارزیابی‌ها و آزمایش‌ها که در نهایت، منجر به خرید یک سیستم توصیه شده برای کمک به شناسایی و پیشگیری از اقدامات تروریستی احتمالی و در عین حال حفظ امنیت عمومی مسافرت شد، حضور داشته است.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه