قیمت ایرلاین ها برای پرواز بندرعباس-قطر زیاد است

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر یکشنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۰
 قیمت ایرلاین ها برای پرواز بندرعباس-قطر زیاد است

نرخ ایرلاین‌ها برای پرواز بندرعباس-قطر منطقی نیست.

سرمایه‌گذاری برای ایجاد خط پرواز بندرعباس-دوحه حمایت‌های ویژه استاندار را می‌طلبد، باید مسئولان ارشد استان هرمزگان این پرواز را استوار نگه دارند تا به خاطر مشکلات مالی در جایگاه سابق سقوط نکند.

بارها خطوط هوایی در مسیرهای بندرعباس به سایر نقاط فعال‌ شده، اما چون حمایت‌های لازم صورت نگرفته است، این پرواز استوار نمانده و به وضعیت قبلی باز گشته است.

بخش هواپیمایی کشوری هنوز با مشکلاتی مواجه است و نیازمند کمک‌های مسئولان و استاندار هرمزگان برای برطرف کردن این مشکلات است که در نتیجه آن باعث می‌شود بین هرمزگان دوحه قطر رونق تجاری ایجاد شود.

قیمت ایرلاین‌ها زیاد بوده و اگر حمایت دولتی نباشد چارتر کننده با این قیمت غیرمنطقی در ماه اول با مشکل مواجه خواهد شد و به سرنوشت خطوط قبلی دچار می‌شود.

‌مجید رنجبری رئیس میز صادرات کالای به کشور قطر گفت:

با اختیارات و پیگیری استانداری ایرلاین می‌تواند قیمت منطقی پیشنهاد دهد یا اینکه یارانه‌ها به ایرلاین و یا چارترکننده پرداخت کنند تا خط هوایی موردنیاز که از ضرورت‌های صادرات به شمار می‌رود، ساری و جاری باشد. سرمایه‌گذار نمی‌تواند به‌تنهایی با این مشکلات دست‌ و پنجه نرم کند و قطعاً پس از مدتی ‌از گردونه خارج خواهد شد.

اگر ایرلاین‌ها با سرمایه‌گذار همکاری کنند، او قادر است تمامی پروازهای موردنیاز بندرعباس به همه کشورهای حاشیه خلیج فارس ‌از جمله مسقط را انجام دهد.

در صورت حمایت‌های تشویقی مسئولان از این سرمایه‌گذاری، ظرفیت برنامه راه‌اندازی بندرعباس-دوحه و بندرعباس-عمان به‌صورت مستمر و پایدار در جهت حمایت از صادرات محصولات داخلی انجام خواهد شد.

سیستم حمل‌ و نقل مناسب نقش مهمی در تصاحب بازار قطر دارد، مهم‌ترین عاملی که سبب شده تا ترکیه در جذب بازار قطر از ایران سبقت بگیرد، برخورداری از حمل و نقل هوایی مناسب است و میز قطر در اتاق تعاون زمینه راه‌اندازی این خطوط را فراهم کرده است و در ادامه نیازمند حمایت‌های بخش دولتی است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه