ششمین کنگره MILT هند؛ بستری برای گفتگوی خریداران و تامین کنندگان سفر

زینب موحدی
زینب موحدی یکشنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
ششمین کنگره MILT هند؛ بستری برای گفتگوی خریداران و تامین کنندگان سفر

گردشگری «Bleisure» ترکیبی از دو کلمه‌ی انگلیسی «business» به معنی کار و نیز «leisure» به معنی اوقات فراغت است و به ترکیب سفر کاری با اوقات فراغت اشاره می‌کند.

ششمین اجلاس کنگره سفر لوکس و مایس هند (MICE India & Luxury Travel Congress) در روزهای ۳۱ جولای و ۱ آگوست ۲۰۱۸ در دهلی نو برگزار می‌شود. برآورد می‌شود که بخش سفر و گردشگری در حال رشد هند تا سال ۲۰۲۰، به‌طور سالانه بیشتر از ۶۵۰۰٬۰۰۰ نفر (۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر) گردشگر خارجی لوکس و مایس (MICE) جذب کند و کنگره MILT، اکنون به بزرگ‌ترین پلت‌فرم برای تامین‌کنندگان در سراسر جهان تبدیل شده که به دنبال سرمایه‌گذاری در این بازار گسترده هستند. 

گردشگری مایس (MICE) که اصطلاح خلاصه‌شده‌ای برای ملاقات‌ها، انگیزش‌ها، کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌ها است، نوعی گردشگری است که در آن گروه‌های بزرگی با یک سازماندهی خوب و دقیق، برای یک هدف خاص دور هم جمع می‌شوند. اهالی این صنعت ترجیح می‌دهند که از اصطلاح «صنعت برگزاری نشست‌ها» یا «صنعت رویدادها» برای این نوع از گردشگری استفاده کنند تا از ایجاد سردرگمی به‌خاطر تشابه کلمه‌ی انگلیسی مایس (MICE) به اسم جمع موش‌ها که آن‌هم در انگلیسی به صورت «MICE» نوشته و خوانده می‌شود، جلوگیری کنند و نیز، طیف وسیع‌تری را در این حرفه نشانه رفته باشند.

گردشگری مایس

بو کریگر، طراح و مبتکر نشست‌های برتر اروپا، که شهرتش را مدیون ایجاد مفهوم طراحی نشست «Meetovation» معروف در دانمارک است، به همراه کوین عبدالرحمان، سخنران انگیزشی سرشناسی که بیش از ۳۰۰۰ سخنرانی در پنج قاره‌ی جهان انجام داده است، در این کنگره سخنرانی خواهند کرد.

با توجه به گزارش‌های گروه آمادئوس، نرخ رشد سالیانه‌ی (CAGR) بازار لوکس هند، ۱۳٪ بیشتر از نرخ کشورهای دیگر در گروه بریک (کشورهای چین، روسیه، هند و برزیل) است و تاکنون، بالاترین نرخ در میان ۲۵ کشور مورد مطالعه را داشته است. انتظار می‌رود که نرخ رشد سالیانه‌ی سفرهای لوکس در میان سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۵ بیش از ۶٫۲٪ رشد کند. این رقم، سه برابر سریع‌تر از نرخ کلی مسافرت خواهد بود که برابر با ۴٫۸٪ بوده است.

گردشگری مایس

رشد در بازارهای گردشگری لوکس خارجی هند به علت تغییر در ماهیت گردشگری مایس و کمرنگ شدن مرز بین سفرهای تجاری، تفریحی و لوکس است. سید ان. سی، مدیر شرکت «QnA International» در مورد روند گردشگری «کاری - تفریحی» می‌گوید که اپراتورهای مایس، باید پاسخگوی نیازهای مربوط به مسافران کاری عصر جدید باشند و زمان و مکان جلسات را طوری طراحی و برنامه‌ریزی کنند که کارفرمایان بتوانند سفرهای کاری خود را با یک تعطیلات کوتاه مدت ادغام کنند.

او می‌افزاید که تنوع زیادی در امکانات و مقصدهای لوکس و مایس خارجی وجود دارد. تقاضای رو به رشدی برای برگزاری رویدادهای مایس و همچنین، مراسم‌های عروسی لوکس در مکان‌های متمایز و جذابی مانند کشتی‌های کروز، به همراه مجموعه‌ی وسیعی از سرگرمی‌ها و فعالیت‌های تفریحی وجود دارد. کنگره MILT فرصت ایده‌آلی برای دست‌اندرکاران صنعت سفر و گردشگری جهان است تا با روندهای گوناگون و عوامل تاثیرگذار برای شکل بخشیدن به صنعت سفر لوکس و مایس خارجی هند آشنا بشوند.

گردشگری مایس

بازار هند، در حال حاضر، دومین رشد سریع در میان بازارهای گردشگری خارج از کشور را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص و دست یافتن به سهم ۲٪ از کل بازار مایس جهانی تا سال ۲۰۲۵ را هدف خود قرار داده است. این بازار، اکنون، تنها ۰٫۵٪ از بازار جهانی را در اختیار دارد.

کنگره MILT این فرصت را به کسب و کارهای گردشگری و سفر لوکس و مایس در آسیا، اروپا، خاورمیانه و بخش‌های دیگر دنیا بخشیده است تا شرکت‌های پیشرو در هند و کارشناسان سفر لوکس این کشور را بشناسند و در اجرای فعالیت‌های مربوط به سفر لوکس و مایس با آن‌ها همکاری کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه