زیر و رو شدن رکورد ایرانی‌ها در ترکیه

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی شنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۰
زیر و رو  شدن رکورد ایرانی‌ها در ترکیه

در پنج ماه نخست سال جاری میلادی ۹۸۰  هزار گردشگر ایرانی به کشور  ترکیه سفر کرده‌اند.

شمار گردشگران خارجی ورودی به ترکیه در حد فاصل ابتدای ژانویه تا انتهای می (پنج ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی) در جدیدترین آمار منتشر شده، گردشگران روسی درمجموع با یک میلیون و ۳۸۸ هزار نفر و اختصاص ۱۲٫۱۱ درصد از سهم گردشگری ترکیه در مکان نخست قرار گرفته‌اند و پس از آن گردشگران آلمانی با بیش از یک میلیون و ۱۰۸ هزار نفری قرار گرفته‌اند. 

گرشگران ایرانی جایگاه سوم را به خود اختصاص داده  و در طی  ۵ ماه درمجموع بیش از ۹۸۰ هزار ایرانی، ترکیه را به‌‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اند.

بر اساس آمار منتشر شده شمار توریست‌های ایرانی در ترکیه  به‌ترتیب با ۱۵۴، ۱۹۶ و ۳۸۷ هزار نفر در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس ۲۰۱۸ در رتبه نخست گردشگران خارجی ورودی به ترکیه قرار داشتند و در آمار منتشر شده از سوی وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه نیز ایران با ۸۶۰ هزار توریست، بالاتر از آلمان (۶۷۱ هزار نفر) و روسیه (۶۵۱ هزار نفر) از نظر گردشگران ورودی به این کشور در چهار ماه نخست سال میلادی در رتبه اول قرار داشت. 

در آمار منتشر شده از حضور گردشگران خارجی به تفکیک ماه میلادی، پس از حضور ایرانی‌ها در صدر، طی سه ماه اول (ژانویه، فوریه، مارس)، با کاهش چشمگیر حضور ایرانی‌ها در ترکیه در ماه‌های آوریل و می مواجه می‌شود به طوری‌که در میان پنج کشور اصلی تامین‌کننده گردشگر برای ترکیه دیگر جایی ندارد.

 ممنوعیت خریدوفروش ارز در بازار ارز و صرافی‌ها، اجرای سیاست‌های ارزی، تخصیص ارز مسافرتی و همچنین افزایش بهای بلیط هواپیما را می‌توان از عوامل کاهش قابل‌ملاحظه گردشگران ایرانی در ترکیه دانست.

مطالب مرتبط:

دیدگاه