انتقاد از باغ وحش مصری که خر را به شکل گورخر رنگ کرده بود

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۵
انتقاد از باغ وحش مصری که خر را به شکل گورخر رنگ کرده بود

باغ‌وحشی در قاهره سعی کرده است با رنگ کردن خر، با نوارهای سیاه و سفید، آن را شبیه به گورخر کند و به همین دلیل به باد انتقاد گرفته شده است.

محمود سرهانی به باغ‌وحش جدیدی که اخیرا در بخش باغ بین‌المللی (International Garden) پارک شهری قاهره افتتاح شده است، رفته بود که با موجود عجیب و غریبی مواجه می‌شود. او عکس این گورخر را در فیسبوک گذاشت که سر و صدای زیادی به پا کرد. این دانش‌آموز مصری به این حیوان مشکوک شد، زیرا رنگ سیاه روی صورتش، پخش شده بود و گوش‌هایش هم به اندازه گوش‌های گورخر نبود.

او به عربی نوشته بود:

حماقت در این کشور به جایی رسیده است که یک خر محلی را آورده‌اند و رنگ کرده‌اند تا شبیه به گورخر شود.

باغ وحش قاهره

تعدادی از دامپزشکان کشور به سرعت این موضوع را تایید کردند که این حیوان واقعا یک خر است؛ هر چند محمد سلطان، مدیر پروژه باغ‌ها در قاهره آن را تکذیب کرده و مدعی است این گورخر واقعی بوده و رنگ نشده است. او می‌گوید:

به خوبی از حیوانات مراقبت می‌کنند و برای اطمینان از وضعیت‌شان، به‌طور منظم بازرسی می‌شوند.

باغ وحش قاهره

رهبر گروه فعالان حقوق حیوانات، PETA، خلاف این نظر را دارد و معتقد است که مراقبت خوبی از حیوانات صورت نمی‌گیرد. معاون موسس PETA به خبرگزاری سی‌ان‌ان گفته است:

هیچ یک از تشکیلات معروف مراقبت از حیوانات، حیوان اهلی مانند خر را مجبور به تحمل فشار ناشی از اسپری مواد شیمیایی نظیر رنگ نمی‌کند که ممکن است باعث آلرژی دردناک برای حیوان شود. این موسسه امیدوار است که مقامات قاهره بطور جدی به این موضوع رسیدگی کنند.

باغ وحش قاهره

این اولین باری نیست که یک باغ‌وحش سعی کرده گرگ را در لباس میش به مردم نشان داده و آن‌ها را فریب دهد؛ در سال ۲۰۱۳ نیز باغ‌وحشی در چین یک سگ پشمالو را به جای شیر در قفس قرار داده بود. باغ‌وحشی در غزه نیز در سال ۲۰۰۹، دو خر سفید را به شکل گورخر رنگ کرده بود. مالک آن برای توجیه این اقدام گفت که هزینه قاچاق حیوان به غزه به خاطر محدودیت‌های رژیم صهیونیستی درباره واردات حیوانات زنده، بسیار بالا است و به همین دلیل این حیوانات را رنگ کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه