بزرگترین چرخ و فلک دنیا در کجا ساخته شده است؟

نسیبه گودرزی
نسیبه گودرزی شنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
بزرگترین چرخ و فلک دنیا در کجا ساخته شده است؟

چرخ و فلک وسیله‌ی جذابی است که رقابت بر سر ساختن بزرگ‌ترین آن هیچ وقت پایان نمی‌یابد. بزرگ‌ترین چرخ و فلک دنیا در کجا است؟

بیشتر افرادی که به شهر لاس‌‌و‌گاس سفر می‌کنند به دنبال جاذبه‌های معروف این شهر مثل زندگی شبانه، سرگرمی و مراکز تفریحی بی‌شمار آن هستند. هرچند اگر کسی گذرش به این شهر افتاد، نباید بازدید از یک مکان معروف و جدید این شهر را فراموش کند. این مکان جایی نیست به جز بزرگ‌ترین چرخ و ‌فلک جهان که در لاس‌‌و‌گاس قرار دارد. در این مقاله کجارو با جدیدترین و البته بزرگ‌ترین چرخ و فلک دنیا آشنا شوید.

نام این چرخ و فلک خیره‌کننده «های رولِر» (High Roller) است که در سال ۲۰۱۴ سری بین آسمان‌خراش‌های بی‌شمار شهر لاس‌‌و‌گاس بلند کرده است. ارتفاع این چرخ و فلک باورنکردنی ۱۶۷ متر است که بعد از ساخته شدن توانست رکورد بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان را متعلق به خود کند. رقیب «های رولِر» ‌چرخ و فلک معروف سنگاپور بود که فقط چند متر کوتاه‌تر از چرخ و فلک لاس‌‌و‌گاس آمریکا است. البته اینکه چرا از بین تمام شهرهای آمریکا شهر لاس‌‌و‌گاس برای این پروژه انتخاب شده است، ‌جای تعجب ندارد. لاس‌‌و‌گاس شهری است ویژه تفریح با یک ساختمان هرمی شکل بزرگ در قلب خود، ‌شهری که در آن بسیاری از بناهای تاریخی جهان شبیه سازی شده‌اند، شهری که پر از چراغ‌ها و تابلوهای نئون رنگارنگ است. پس هیچ شهری بهتر از لاس‌‌و‌گاس در آمریکا وجود نداشت تا میزبان این چرخ و فلک تفریحی و غول‌پیکر باشد.

بزرگترین چرخ و فلک

ایده ساخت «های رولِر» وقتی به وجود آمد که شرکت تفریحی سزار (Caesars Entertainment) مشغول ساخت هتل «لینگ» (LINQ) شد بود؛ هتلی که متشکل از یک بازار بزرگ خرید، مراکز مختلف تفریحی و هتل بود که در نهایت چرخ و فلک «های رولر» به‌عنوان نماد این هتل خارق‌العاده در نظر گرفته شد. هزینه ساخت این چرخ و فلک ۷۱ میلیون دلار و مدت ساخت آن دو سال بود. الان این چرخ و فلک غول‌پیکر و پرهزینه به مرحله بهره‌برداری رسیده است و می‌تواند به بازدیدکنندگان خود فرصت کسب یک تجربه بی‌نظیر و دیدن شهر‌ لاس‌و‌گاس از بالا را هدیه بدهد. تجربه‌ای که در کمتر جایی از این زمین می‌توان کسب کرد.

بزرگترین چرخ و فلک دنیا

یک دور کامل چرخ و فلک «های رولِر» حدودا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد

شک نکنید که اگر سوار این چرخ و فلک شوید، هرگز نمی‌خواهید از آن پایین بیایید. این چرخ و فلک ۲۸ کابین سفید و بیضی شکل دارد که هر کدام می‌تواند ۴۰ نفر را جا دهد، یعنی در مجموع ۱۱۲۰ نفر می‌توانند در یک لحظه سوار آن شوند. سرعت پیوسته این چرخ و فلک ۳۰ متر در ثانیه است و به مسافرها این فرصت را می‌دهد تا از طریق یک سکوی ویژه به‌طور هم‌زمان سوار یا پیاده شوند. این سکو جوری طراحی شده است که برای سوار یا پیاده شدن بازدیدکننده‌ها نیازی نباشد، آن را متوقف کرد و همیشه در حال حرکت است. یک دور کامل چرخ و فلک «های رولِر» حدودا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و این یعنی زمانی کافی برای گرفتن عکس‌های پانوراما از شهر جادویی لاس‌‌و‌گاس. این چرخ و فلک دارای بوفه است که بازدیدکننده‌ها می‌توانند با خرید بلیط ورودی چرخ و فلک از آن به‌طور رایگان استفاده کنند.

بزرگترین چرخ و فلک دنیا

چرخ زدن با «های رولر» تجربه‌ای فراتر از دیدن مناظر فوق‌العاده خواهد بود. وقتی یک بازدیدکننده بلیط ورودی آن را بخرد، یک موسیقی جذاب به همراه ویدئو کلیپی زیبا از چرخ و فلک روی صفحه نمایش بزرگی پخش می‌شود تا نوبت به سوار شدن بازدیدکننده برسد. اگر بازدید‌کننده‌ها مقدار بیشتری پول بدهد، می‌توانند از بوفه سیار که در کابین وجود دارد هم استفاده کنند. هر کدام از این کابین‌ها خدمتکار خود را دارد که تمام وقت در اختیار بازدیدکننده‌ها  است. البته بازدیدکننده‌ها باید به یاد داشته باشند که در کابین‌ها دستشویی طراحی نشده است و اگر نیازی به استفاده از سرویس بهداشتی دارند، باید قبل از سوار شدن این کار را بکنند.

چرخ و فلک لاس و گاس

البته تنها کار جذابی که یک بازدیدکننده در بالای این چرخ و فلک می‌تواند انجام بدهد، استفاده از بوفه این کابین ‌نیست. کارهای جذاب دیگری هم برای انجام دادن در منظره‌ای که کل شهر زیر پای شما قرار گرفته است، وجود دارد. هنگام صبح یا غروب آفتاب تعداد زیادی از دوست‌داران یوگا ترجیح می‌دهند تمرینات خود را در این مکان خارق‌العاده و آرامش‌بخش انجام دهند.

بزرگترین چرخ و فلک دنیا

همچنین با وجود اینترنت رایگان از طریق وای‌فای می‌توانید به‌طور هم‌زمان عکس‌های زیبای خود را در اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر منتشر کنید. ‌مهم‌تر از همه اینکه هر بازدیدکننده بعد از این‌که یک دور با این چرخ و فلک زد، مناظری را در ذهن خود ثبت خواهد کرد که تا آخر عمر فراموش نمی‌کند. چه چیزی بیشتر از این می‌توان از یک چرخ و فلک انتظار داشت؟

مطالب مرتبط:

منبع curiosity

دیدگاه