تحقیقات جدید حاکی از وجود کمبودهایی در ایمنی هتل ها است

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۵
تحقیقات جدید حاکی از وجود کمبودهایی در  ایمنی هتل ها است

تازه‌ترین پژوهشی که توسط ACTE Global و International SOS انجام شده است، نکته‌های مهمی را در مورد روش‌هایی برای تقویت برنامه‌های هتل‌ها توسط مدیران ارائه می‌دهد.

چشم انداز کسب و کار سفر همچنان روند سریعی را برای تکامل در پیش گرفته است و با گسترش کسب و کار در بازارهای در حال توسعه و چند برابر شدن انتخاب‌های اقامتی، با مسائل امنیتی که به‌طور مستمر در خصوص مکان‌های جدید شکل می‌گیرند، روبه‌رو می‌شود.

اما با توجه به اصول جدیدی که از طرف «ACTE Global» (انجمن شرکت‌های مسافرتی) و International SOS و تحت عنوان «ایمنی هتل: راهنمای اقامت ایمن برای کارفرمایان و مسافران» منتشر شده است، بسیاری از برنامه‌های سفر تجاری آمادگی لازم برای پرداختن به چالش‌های امنیتی مرتبط با سیاست‌های خود را ندارند. در حقیقت، داده‌های Ipsos MORI نشان می‌دهند که در سال ۲۰۱۷، فقط ۱۹٪ از سازمان‌ها، بررسی‌های امنیتی لازم را انجام داده‌اند.

برنامه‌های امنیتی نامناسب منجر به نتایج منفی در کسب و کار می‌شود؛ اما اجرای یک برنامه‌ی قوی می‌تواند اندوخته‌های معنی‌داری ایجاد و روحیه‌ی کارمندان را تقویت کند

گریلی کوچ، مدیر اجرایی ACTE Global، معتقد است که در اغلب موارد، امنیت هتل در میان وظایف مراقبتی دیگر از قلم‌ها می‌افتد و می‌گوید:

ایجاد سیاست‌های امنیتی بر اساس ارزیابی تهدیدات مکانی و سفرهای هوایی، به تنهایی کافی نیست. حتی برخی از مکان‌هایی که ما آن‌ها را «امن» می‌دانیم، حملات شدید تروریستی رادر هتل‌های‌شان تجربه کرده‌اند. مدیران سفر باید اهمیت اطمینان بخشیدن به مسافران خود را در خصوص برخورداری از امنیت را درهر نقطه از برنامه‌ی سفر خود (از فرودگاه تا مرکز کنفرانس و در نهایت، در هتل) درک کنند.

جیمز وود، مدیر امنیت «International SOS» و «Control Risks» می‌افزاید:

سازمان‌ها، مسافران را به مکان‌هایی می‌فرستند که ریسک بیشتری دارند، اما ملاحظات امنیتی و ایمنی آن‌ها با اولویت‌های تجاری همخوانی ندارند. کسب و کارها در صنعت‌های مختلف، رد پایی از خود در مقصدهایی که ریسک متوسط تا شدید دارند، به جا می‌گذارند. اما بیشتر تصمیم‌گیرندگان زمان کافی برای اجرای اصول ایمنی و امنیتی هتل صرف نمی‌کنند.

امنیت هتل

یافته‌های مهمی که در این راهنما به آن اشاره شده‌اند، به شرح زیر هستند:

  • برنامه‌های امنیتی نامناسب منجر به نتایج منفی در کسب و کار می‌شود

به‌طور کلی، این راهنما بر این نکته پافشاری می‌کند که عدم پیاده‌سازی اصول امنیتی در هتل‌ها، نه تنها بر سلامت مسافر تاثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند هزینه‌های زیادی نیز موجب شود. هزینه‌های ناشی از دعوی قضایی و خسارت‌های وارده می‌تواند تأثیر زیادی روی مشاغل داشته باشد. فیشر فیلیپس، مشاور حقوقی و استخدامی، گزارشی از یک پرونده ارائه داده است که در آن، سازمانی ۳۰۰٬۰۰۰ دلار به همسر یکی از کارمندانش که در هنگام اقامت در خارج از کشور به شدت دچار آسیب شده بود، پرداخت کرد.

  • اما اجرای یک برنامه‌ی قوی می‌تواند اندوخته‌های معنی‌داری ایجاد کند و روحیه‌ی کارمندان را تقویت کند.

اجرای اصول ایمنی و امنیتی در هتل‌ها مستلزم جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعاتی است که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تصمیمات دقیق‌تری را قبل و در حین سفر اتخاذ کنند. در یکی از مطالعه‌های موردی International SOS، یک مدرسه موفق شد با در نظر گرفتن سرویس‌های پزشکی قبل از انجام اردویی که طی آن چند دانش‌آموز به شدت بیمار شدند، مبلغی بالغ بر ۹۶٬۰۰۰ دلار در مخارج خود صرفه‌جویی کند. این برنامه‌ریزی پیشرفته و درک شرایط برای استفاده از درمان در هتل، به آن‌ها این فرصت را بخشید که سرعت عمل بیشتری داشته باشند و از بستری شدن‌های پرهزینه جلوگیری کنند.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه