اعطای گواهینامه شهر گردش برای شهرهای گردشگری

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی جمعه، ۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
اعطای گواهینامه شهر گردش برای شهرهای گردشگری

شهرهای گردشگری کشور در صورت داشتن شرایط لازم گواهینامه شهر گردش دریافت می‌کنند و سرعین با دارا بودن شرایط لازم به‌عنوان نخستین شهر کشور معرفی شد.

به گفته علی‌اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گواهینامه شهر گردش در صورت داشتن شرایط لازم از طریق این سازمان به شهرهای گردشگری در کشور  اعطا می‌شود.

شرایط لازم برای دریافت این گواهینامه به شهرداران کشور اعلام شده که در صورت دستیابی شهرهای گردشگری  به آن‌ها این گواهینامه اعطا می‌شود.

علی‌اصغر مونسان بیان کرد:

مجموعه ویژگی‌هایی از قبیل ۲۴ ساعته بودن و اقتصاد شب، مسایل فرهنگی، امور شهری و عمرانی از جمله ویژگی‌های شهر گردشگری است که به‌عنوان طرح جدیدی در حوزه گردشگری معرفی شده و  شهرداران شهرها از آن استقبال کرده‌اند.

در استان اردبیل شهر سرعین به‌عنوان اولین شهر گردشگری که تمامی ویژگی‌های لازم را داشته و در نمایشگاه بزرگ شهر گردشگر کشور معرفی خواهد شد.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:

در کشور یک هزار و  ۷۰۰ طرح گردشگری در حال اجرا است و تا پایان دولت دوازدهم یک هزار و ۲۵۰  طرح که عمدتا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایشان در ادامه سخنان خود افزود:

 دولت در حوزه گردشگری با پرداخت تسهیلات کم بهره، تخفیف مالیاتی و معافیت کامل جهت تغییر کاربری حمایت‌های خوبی از مجموعه سرمایه‌گذاری انجام می‌دهد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه