بهترین پارک های تفریحی جهان به انتخاب تریپ ادوایزر

زینب موحدی
زینب موحدی جمعه، ۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
بهترین پارک های تفریحی جهان به انتخاب تریپ ادوایزر

بهترین پارکهای تفریحی جهان به انتخاب تریپ ادوایزر معرفی شدند؛ جزایر ماجراجویی یونیورسال در اورلندو در رتبهی برتر جای گرفت.

تریپ ادوایزر، بهترین پارک‌های تفریحی  جهان که مفتخر به دریافت جایزه‌ی «به انتخاب مسافران» سال ۲۰۱۸ شدند را اعلام کرد؛ و این بار، یکی از دیدنی‌های محبوب پارک موضوعی فلوریدا است که موفق شد رتبهی نخست را تصاحب کند.

جزایر ماجراجویی یونیورسال (Universal's Islands of Adventure) در اورلندو، در رتبهبندی که بر اساس نظرهای درج شده در سایت انجام گرفته است، در یک رتبه بالاتر از مجیک کینگدام دنیای والت دیزنی (Walt Disney World's Magic Kingdom) در فلوریدا در این فهرست قرار گرفت.

پارک پالتون (Paultons Park)، خانه‌ی پپا پیگ ورلد (Peppa Pig World)، که سه سال مدعی این عنوان بوده است، به‌عنوان بهترین پارک بریتانیا انتخاب شد.

جزایر ماجراجویی یونیورسال

جزایر ماجراجویی یونیورسال در اورلندو، بهترین پارک تفریحی در جهان است که بر اساس جایزه‌ی «به انتخاب مسافران» ۲۰۱۸ تریپ ادوایزر به این عنوان دست یافته است

رتبه‌بندی سالانه‌ی برندگان جایزه به‌وسیله‌ی یک الگوریتم انجام می‌شود که کیفیت و کمیت نظرات خوانندگان سایت و رتبه‌بندی پارک‌های تفریحی و پارک‌های آبی نقاط مختلف جهان را طی یک بازه‌ی زمانی ۱۲ ماهه در بر می‌گیرد.

پارک جزایر ماجراجویی یونیورسال در اورلندو، برای چهارمین سال متوالی در میان مسافران به‌عنوان محبوب‌ترین پارک‌های جهان انتخاب شد. پس از پارک مجیک کینگدام که در جایگاه دوم فهرست برترین جاذبه‌های اروپا قرار گرفت، پارک لوپوی دو فو (Le Puy du Fou)، پارک تاریخی معروف فرانسه سوم شد.

یونیورسال استودیوی هالیوود (Universal Studios Hollywood) در رتبه‌ی چهارم، یونیورسال استودیوی فلوریدا (Universal Studios Florida) در رتبه‌ی پنجم و انیمال کینگدام دیزنی (Disney's Animal Kingdom) در اورلندو نیز در رتبه‌ی ششم جا گرفته‌اند.

قلمروی حیوانات

مجیک کینگدام دنیای والت دیزنی در فلوریدا در دومین رتبه‌ی فهرست بهترین پارک‌های تفریحی در جهان قرار گرفت

پارک تفریحی آلمانی اروپا-پارک (Europa-Park) در رتبه‌ی هفتم قرار دارد و باغ‌های تیوولی (Tivoli Gardens) در کپنهاگ و جزیره‌ای در پیجن فورج (The Island in Pigeon Forge) در تنسی، با فاصله‌ی کمی با آن در رتبه‌های هشتم و نهم قرار گرفته‌اند.

پارک دیزنی لند (Disneyland Park) در پاریس، دهم شد و این سومین جاذبه‌ی گردشگری متعلق به دیزنی است که در این فهرست جهانی به چشم می‌خورد.

ساحل تفریحی بلکپول (Blackpool Pleasure Beach) و برج‌های آلتون (Alton Towers)، به‌ترتیب، به‌عنوان دومین و سومین پارک‌های برتر در بریتانیا انتخاب شدند.لو پوی دو فوی فرانسه

پارک موضوعی لوپوی دوفو در فرانسه، سوم شد و بیشترین امتیاز را در میان پارک‌های تفریحی اروپا به دست آورد

پارک ماجراجویی کهکشان راه شیری (The Milky Way Adventure Park) و استراحتگاه و پارک ماجراجویی کریلی (Crealy Adventure Park & Resort)، که هر دو در دیوون هستند، در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند و سان داون ادونچرلند (Sundown Adventureland) در رتفورد، ششم شد.

برترین جاذبه‌ی اسکاتلندی (رتبه‌ی هفتم)، پارک ماجراجویی لندمارک فارست (Landmark Forest Adventure Park) در کری بریج است.

برایتون پالاس پیر (Brighton Palace Pier)، ادونچر آیلند ساوت‌اِند-آن-سی (Adventure Island Southend-on-Sea) و پارک درایتون مانور (Drayton Manor Park) در تامورث، رتبه‌های هشتم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

یونیورسال استودیوی هالیوود

یکی از جاذبه‌هایی که در یونیورسال استودیوی هالیوود وجود دارد و به‌عنوان چهارمین پارک تفریحی جهان انتخاب شده است

در بخش پارک‌های آبی، پارک سیام (Siam Park)، با معماری تایلندی، رودخانه‌های پر پیچ و تاب و سرسره‌های سقوط آزادش، همچنان بازدیدکنندگان را به شهر تنریف در اسپانیا می‌کشاند. این پارک، برای پنجمین سال پیاپی به‌عنوان بهترین پارک آبی جهان انتخاب می‌شوند و گوی رقابت را از حریفانش، واتربوم بالی (Waterbom Bali)، پارک ساحلی (Beach Park) و ترماس دوز لارانجایس (Thermas dos Laranjais)، هر دو در برزیل و تیفون لاگون دیزنی (Lagoon Typhoon) در فلوریدا که به‌ترتیب، رتبه‌های دوم تا پنجم را از آن خود کرده‌اند، ربود.

پارک پالتون انگلستان

پارک پالتون (Paultons Park)، خانه‌ی پپا پیگ ورلد (Peppa Pig World)، که به‌مدت سه سال مدعی این عنوان بوده است، به‌عنوان بهترین پارک بریتانیا انتخاب شد

سایر رتبه‌ها در فهرست ده‌گانه‌ی تریپ ادوایزر را به‌ترتیب پارک‌های آکوا پارک ایسترالندیا (Aquapark Istralandia) در کرواسی، پارک آبی وایلد وادی (Wild Wadi Waterpark) در دبی، ماکادی واتر ورلد (Makadi Water World) در مصر، اکو پارکو آرایال داجودا (Eco Parque Arraial d’Ajuda) در برزیل و وت‌ساید واتر پارک (WetSide Water Park) در خلیج هاروی در استرالیا، به خود اختصاص داده‌اند.

ساحل تفریحی بلک پول

یکی از رولر کوسترهای ساحل تفریحی معروف بلک پول؛ دومین جاذبه در فهرست پارک‌های تفریحی بریتانیا

در بخش پارک‌های آبی اروپا، سیام پارک و آکوا پارک در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفتند و بعد از آن‌ها، پارک‌های آبی اتنالند (Etnaland) در سیسیل و آکواپارک H20 (H20 Aqua Park) در روستوف-نا-دونو در روسیه به رتبه‌های دیگر دست یافتند. تنها پارک آبی انگلیسی که توانسته است به این فهرست راه یابد، پارک LC در سوانسی است که به رتبه‌ای بهتر از پنجمی دست نیافت.

برج های آلتون بریتانیا

بزرگترین پارک موضوعی بریتانیا، برج‌های آلتون، که زمینی بیش از ۵۰۰ هکتار متشکل از جاذبه‌ها و اسباب‌بازی‌های مختلف را اشغال کرده است و برای لذت بردن کل خانواده طراحی شده است. این پارک، سوم شد

پارک‌های آبی واتر ورلد (WaterWold Waterpark) در آیاناپا در قبرس، واتر پارک (Water Park) در فالیراکی در یونان، دروسکینینکای آکواپارک (Aquapark Druskininkai) در دروسکینیکا در لیتوانی، اسلاید پارسل اسلاید پارک (Slide Parcel Slide Park) در پرتغال و آکوا پارک اکشن (Aquapark Action) در ساحل سانی بیچ در بلغارستان نیز ششم تا دهم شدند.

پارک کهکشان راه شیری

پارک ماجراجویی کهکشان راه شیری در دیوون، چهارمین جاذبه‌ی برتر در بریتانیا

هیلی کولمن، سخنگوی تریپ ادوایز، گفت:

این پارک‌های تفریحی فوق‌العاده، مکان‌هایی ایدئال برای گذراندن روز به‌همراه کودکان در روزهای گرم تابستانی هستند.

این نکته را باید به خاطر داشته باشید که چون انتظار کشیدن در صف باعث دیرتر آغاز شدن تفریحات – به‌ویژه در این وقت از سال که زمان شلوغی است – می‌شود؛ بنابراین باید هوشمندانه عمل کرد، پیشاپیش به این موضوع فکر کرد و اطمینان حاصل کرد که بلیط‌های‌تان را از مدت‌ها قبل رزرو کرده‌اید تا بتوانید با کاستن از زمان انتظار، وقت بیشتری را به بازی کردن بگذرانید.

پارک کریلی ادونچر

استراحتگاه و پارک کریلی ادونچر در دیوون، پنجمین رتبه در فهرست

بهترین پارک های تفریحی به‌ترتیب رتبه و بر اساس جوایز «به انتخاب مسافان» تریپ ادوایزر

بهترین پارک‌های تفریحی جهان

  1. جزایر جهانی ماجراجویی - اورلندو، فلوریدا
  2. مجیک کینگدام - اورلندو، فلوریدا
  3. لوپوی دو فو - لز ایپیس، فرانسه
  4. یونیورسال استودیوی هالیوود - لس آنجلس، کالیفرنیا
  5. یونیورسال استودیوی فلوریدا - اورلندو، فلوریدا
  6. انیمال کینگدام - اورلندو، فلوریدا
  7. اروپا-پارک - بادن-وورتمبرگ، آلمان
  8. تیوولی گاردنز - کپنهاگ، دانمارک
  9. آیلند این پیجن فورج - پیجن فورگ، تنسی
  10. پارک دیزنی لند - مارن لاوالی، فرانسه

بهترین پارک‌های آبی جهان

  1. سیام پارک - تنریف، اسپانیا
  2. وارتربوم بالی - کوتا، اندونزی
  3. پیچ پارک - آکوییراز، ایالت سیرا، برزیل
  4. ترماس دوز لارانجایس - الیمپیا، ایالت سائو پائولو، برزیل
  5. پارک آبی لاگون تیفون دیزنی - اورلندو، فلوریدا
  6. آکوا پارک - ناویگراد، کرواسی
  7. پارک آبی وایلد وادی - دبی، امارات متحده عربی
  8. دنیای آبی ماکادی - هورگادا، مصر
  9. اکو پارکو آرایال داجودا - پورتو سگوورو، برزیل
  10. پارک آبی وت‌ساید - خلیج هاروی، استرالیا 

بهترین پارک‌های آبی اروپا

  1. سیام پارک - تنریف، اسپانیا
  2. آکوا پارک - ناویگراد، کرواسی
  3. اتنالند - بلپاسو، سیسیل
  4. آکواپارک H2O - روستوف-نا-دونو، روسیه
  5. LC - سوانسی، ولز
  6. واتر ورلد واتر پارک - آیاناپا، قبرس
  7. پارک آبی - فالیراکی، یونان
  8. دروسکینینکای آکوا پارک - دروسکینینکای، لیتوانی
  9. اسلاید اند اسپلش - واتر اسلاید پارک - لاگوا، پرتغال
  10. آکشن آکواپارک - سانی بیچ، بلغارستان

بهترین پارک‌های تفریحی بریتانیا

  1. پارک پالتون (پیپا پیگ ورلد) - رمسی، بریتانیا
  2. ساحل تفریحی بلک‌پول - بلک‌پول، بریتانیا
  3. برج‌های آلتون - آلتون، بریتانیا
  4. پارک ماجراجویی راه شیری - دیوون، بریتانیا
  5. استراحتگاه و پارک کریلی ادونچر، اگزتر، بریتانیا
  6. سانداون ادونچرلند، رتفورد، بریتانیا
  7. پارک لندمارک فارست ادونچر - کاریبریج، اسکاتلند
  8. برایتون پالاس پیر - برایتون، بریتانیا
  9. ادونچر آیلند - ساوت‌اِند-ان-سی، بریتانیا
  10. پارک درایتون منور - تامورث، بریتانیا

مطالب مرتبط:

منبع dailymail

دیدگاه