اردبیل قطب گردشگری غرب ایران خواهد شد

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان پنجشنبه، ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۵
اردبیل قطب گردشگری غرب ایران خواهد شد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با هدف بازدید و بررسی قابلیت‌های گردشگری استان، به اردبیل سفر کرد.

علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی عصر چهارشنبه در دیدار از اردبیل گفت:

شاهد رشد قابل توجه گردشگران خارجی از جمله اتباع آذری در کشور هستیم.

او معتقد است که اغلب گردشگران جمهوری آذربایجان در حوزه گردشگری سلامت و گردشگری زیارتی به ایران سفر می‌کنند و از مذاکراتی با مقامات گردشگری جمهوری آذربایجان در مورد گردشگری سلامت خبر داد. 

مونسان صبح پنجشنبه در دیدار با استاندار اردبیل گفت:

تاکنون ۶۰۰ منطقه و قطب بوم‌گردی در کشور محقق شده است. این قطب‌ها ۱۶ هزار شغل ایجاد کرده و روستائیان می‌توانند با هزینه اندک منازل خود را به محل اقامت گردشگران تبدیل کنند. برای این طرح وام‌هایی با نرخ شش درصد در قالب اشتغال روستایی فراهم شده است.

با طرح حمایتی جدید دولت، برای طرح‌های گردشگری از محل صندوق توسعه ملی، بدون هیچ سقف و محدودیتی تسهیلات با نرخ حداکثر ۱۴ درصد پرداخت می‌شود.

همچنین جهت تداوم گردشگری در فصول سرد، طرح تعطیلات زمستانی پیشنهاد شده است که استان اردبیل با اجرای طرح عمرانی مانند توسعه پیست اسکی در این زمینه پیشگام شده است.

مونسان و استاندار اردبیل مطرح کردند که تا دو سال آینده این استان به عنوان مرکز گردشگری غرب کشور شناخته خواهد شد و از تامین اعتبارات لازم برای حفظ و مرمت آثار تاریخی و صنایع دستی آن خبر دادند.

مونسان در انتها افزود:

ایجاد نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های دائمی عرضه تولیدات صنایع‌دستی ایده مطلوبی است و سازمان میراث فرهنگی کشور برای تحقق آن پنج میلیارد تومان اختصاص داده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه