شهربازی مدرن در نزدیکی دریاچه ارومیه افتتاح می‌شود

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی چهار شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۵
شهربازی مدرن در نزدیکی دریاچه ارومیه افتتاح می‌شود

همزمان با هفته دولت شهربازی مدرن ارومیه افتتاح خواهد شد.

عادل فتاحی رییس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای شهر ارومیه گفت:

تا هفته اول شهریور ماه سال جاری و با اتمام مراحل ترخیص و نصب وسایل بازی، شهربازی افتتاح می‌شود.

رییس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای شهر ارومیه در ادامه بیان کرد که در هفته دولت این شهربازی مدرن در ارومیه افتتاح می‌شود.

به گفته فتاحی مساحت پروژه شهربازی ارومیه ۱۶ هکتار می‌باشد و تمامی عملیات و کارهای زیرساختی شهربازی انجام شده است و فقط اخذ مجوز استاندارد از سازمان استاندارد برای وسایل بازی مانده است.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر ارومیه با تاکید بر اینکه تا اوایل شهریور سال جاری مراحل اخذ مجوز برای وسایل بازی به اتمام خواهد رسید، خاطرنشان کرد که برای خرید وسایل تاکنون ۱۸ میلیارد تومان و در مجموع بدون درنظر گرفتن سایر هزینه‌ها و ساخت محوطه چی‌چست برای شهربازی ۲۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

ایشان خرید، ترخیص وسایل بازی از دو گمرک بازرگان و جلفا و نصب وسایل را علت تاخیر ۲ ساله در افتتاح پروژه شهر بازی بیان کرد و ادامه داد که با ترخیص چرخ و فلک مرحله ترخیص با تلاش‌ها و رایزنی‌های انجام شده به اتمام رسیده و نصب وسایل بعد اخذ مجوز استاندارد خواهد بود.

به گفته‌ی فتاحی، استفاده از جاذبه‌های دریاچه ارومیه پس از احیا برای توسعه گردشگری و اختصاص محیط و فضای زیاد برای شهربازی از دلایل اصلی احداث شهربازی در خارج از شهر و احداث آن در منطقه چی چست است.

ایشان در ادامه سخنان خود، هدف از راه‌اندازی شهربازی ارومیه را چنین ابراز کرد:

با توجه به اینکه در این شهر شهربازی مدرنی برای تفریح مردم وجود نداشت، برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و جذب گردشگر به منطقه، این شهربازی راه‌اندازی می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه