اقدامات سریلانکا برای ترویج گردشگری در فصول کم گردشگر

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۵
اقدامات سریلانکا برای ترویج گردشگری در فصول کم گردشگر

برخلاف تصور عموم، در تمام طول سال می‌توان به کشور کوچک و جزیره‌ای شکل سریلانکا سفر کرد. این همان نکته‌ای است که مسئولان گردشگری این کشور تلاش می‌کنند به گردشگران بیاموزند. 

دفتر توسعه‌ی گردشگری سریلانکا اعلام کرد که به‌زودی کمپین‌های بزرگی در چین، هند و خاورمیانه برگزار خواهد کرد تا برای مسافرت به این جزیره در خارج از فصل پرگردشگر، تبلیغ کنند.

جان آماراتونگا، وزیر گردشگری این کشور، اعلام کرده است که اولین کمپین پیش از آغاز فصل زمستان، یعنی از ۱ سپتامبر تا ۳۰ نوامبر و با تمرکز روی پکیج‌های ویژه‌ی تور برگزار می‌شود. وی همچنین خاطر نشان کرد که اداره ترویج گردشگری سریلانکا از آژانس‌های تبلیغاتی خواسته است که پیشنهادها خود را برای اجرای کمپین‌های بین‌المللی در رسانه‌های دیجیتال، اجتماعی و چاپی به این دفتر ارسال کنند. انتظار می‌رود که اجرای این کمپین‌ها سه ماه به طول انجامد.

در حال حاضر، این دفتر در حال مذاکره با شرکت‌های هواپیمایی، هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی است تا با یکدیگر قراردادی برای جذب بازدیدکننده امضا کنند. تصمیم گرفته شده است که اگر این کمپین با موفقیت اجرا شود، هر سال تکرار شود و یک کمپین مشابه نیز از مارس تا ژوئیه برگزار شود.

صنعت گردشگری سریلانکا که به خاطر جنگ‌های داخلی ۳۰ ساله به‌شدت دچار آسیب شده بود، اکنون و بعد از آن‌که چند نشریه‌ی بین‌المللی این کشور را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نقاط گردشگری جهان معرفی کردند، به یکی از صنایع پیشرو و مهم در این کشور تبدیل شد.

بر اساس آمار منتشر شده توسط وزارت گردشگری این کشور، سریلانکا در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸ شاهد رشد ۱۵٫۳٪ در تعداد گردشگران ورودی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته بوده است. به گفته‌ی آماراتونگا، هدف دولت در سال جاری، کسب ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار از طریق گردشگری است. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه