احتمال تولید اسپین آف سریال گیم آف ترونز در اسکاتلند

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۰
احتمال تولید اسپین آف سریال گیم آف ترونز در اسکاتلند

آخرین فصل از سریال بازی تاج و تخت یا گیم آو ترونز معروف در سال ۲۰۱۹ پخش خواهد شد، ولی برنامه‌ریزی برای تولید اولین سری از اسپین آف‌های این سریال محبوب خارجی در حال حاضر در دست انجام است. 

دلایل زیادی برای بازدید از جزیره‌ی زیبای اسکای (Isle of Skye) در اسکاتلند وجود دارد، اما HBO، یکی از بزرگ‌ترین پخش‌کننده‌های شبکه‌های تلویزیونی کابلی در آمریکا که زیرمجموعه‌ی شرکت برادران وارنر وابسته به باکس آفیس خانگی است، دلیل دیگری را برای انگیزه بخشیدن به بازدیدکنندگان مطرح کرده است. HBO گزارش داده که این جزیره، به‌عنوان یکی از لوکیشن‌های اولین اسپین آف برای سریال پرطرفدار بازی تاج و تخت انتخاب شده است.

بازی تاج و تخت

فانوس دریایی نیست پوینت (Neist point lighthouse) در جزیره‌ی اسکای در اسکاتلند

سال گذشته، HBO یک طرح آزمایشی برای پیش درآمد این اسپین آف ارائه داد که در حال حاضر، «شب طولانی» (The Long Night) نامیده می‌شود و رویدادهایی را نشان می‌دهد که ۱۰۰۰ سال پیش از وقایع کنونی اتفاق افتاده‌اند.

فیلم‌برداری در اکتبر همین سال و در استودیوهای «پینت هال» شهر بلفاست و در «تایتانیک کوارتر» شهر آغاز می‌شود که همان محلی است که برای فیلم‌برداری خیلی از صحنه‌های داخلی سریال در طی هشت فصل مورد استفاده قرار گرفته بود.

بازی تاج و تخت

بازی تاج و تخت

به نظر می‌رسد که ناظرین صحنه نیز به‌دنبال صحنه‌هایی در همان نزدیکی می‌گردند. «هرالد اسکاتلند» گزارش داده که مسئولان در ماه جاری از جزیره‌ی اسکای بازدید کرده‌اند تا نقاط زیبای منطقه را قرار است به‌عنوان پس زمینه‌ای در اسپین آف استفاده شوند، مورد بررسی قرار بدهند. اسکاتلند در گذشته هم در چندین صحنه از فیلم حضور داشت و در قسمت آزمایشی سریال، از «دون کسل» یا «قلعه‌ی دون» (Castle of Doun) به‌عنوان «وینترفال» (Winterfell) استفاده شده بود.

جزیره‌ی اسکای هم با نورافکن‌ها و دوربین‌های فیلم‌برداری بیگانه نیست. زیبایی نفس‌گیر این جزیره که به خاطر فسیل‌ها و آثار کشف‌شده در آن به نام «جزیره‌ی دایناسور» اسکاتلند معروف است، در گذشته در تولیدهای هالیوودی زیادی به تصویر کشیده شده‌اند؛ فیلم‌هایی مانند سرزمینی که زمان فراموشش کرد (۱۹۷۵)، غبار ستاره (۲۰۰۷)، سفیدبرفی و شکارچی‌ها (۲۰۱۲)، ۴۷ رونین (۲۰۱۳)، مکبث (۲۰۱۵)، غول بزرگ مهربان (۲۰۱۶)، شاه آرتور: افسانه شمشیر (۲۰۱۷) و ترانسفورماتور: آخرین شوالیه (۲۰۱۷) از آن جمله‌اند.

بازی تاج و تخت

پیرمردهای استور (Old Man of Storr) در جزیره‌ی اسکای

محبوبیت بازی تاج و تخت باعث شده است که لوکیشن‌های فیلم‌برداری آن تبدیل به نقاط گردشگری پرطرفدار و شلوغی بشود که سینه‌چاکان آن به‌صورت گروهی از سراسر دنیا به آن‌ها سرازیر بشوند و از این حیث یک رکورد از خود به جا بگذارند. طبق گزارش گردشگری ایرلند (Tourism Ireland)، سال گذشته سالی بی‌نظیر در زمینه‌ی گردشگری برای ایرلند شمالی بوده است و این کشور، میزبان ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ بازدیدکننده (۱ میلیون نفر) بوده است که برای بازدید از گذرگاه ساحلی جاینت (Giant’s Causeway in Antrim) به آنتریم سفر کرده بودند.

این سریال که بر اساس کتاب‌های پرفروش «آواز یخ و آتش» جورج آر. آر. مارتین ساخته شده است، همچنین موجب افزایش تعداد بازدیدکنندگان در لوکیشن‌های این فیلم در کشورهای ایسلند، کرواسی، مالت و اسپانیا شده است.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه