بهترین پارک های اروپا در کدام کشورها قرار دارند؟ (قسمت دوم)

علی  کماسی
علی کماسی دوشنبه، ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
بهترین پارک های اروپا در کدام کشورها قرار دارند؟ (قسمت دوم)

اروپا یکی از بهترین مقاصد گردشگری در دنیا است که علاوه بر طبیعت زیبا، دارای پارک‌های شهری فوق‌العاده‌ای است که در هیچ جای دنیا نمونه آن را نمی‌توان یافت. 

هرساله به تعداد گردشگرانی که قصد دارند به اروپا سفر کنند، افزوده می‌شود که البته با وجود زیبایی‌های کم‌نظیر شهری و طبیعی این قاره سبز دور از انتظار نیست. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هر دو جنبه طبیعی و شهری را دوست دارید، انتخاب مقصد اروپایی می‌تواند برایتان مشکل باشد. خوشبختانه بیشتر شهر‌های اروپایی دارای پارک‌های زیبایی هستند که گردشگران را برای ساعتی از شلوغی شهر دور می‌کنند. در ادامه ۱۷ پارک برتر در اروپا را باهم بررسی می‌کنیم.

۱۰. پارک MFO زوریخ، سوئیس

پارک MFO

وقتی به کلمه پارک فکر می‌کنید، زمین‌های وسیع سرسبز و درختکاری شده به ذهن شما می‌آید. با این وجود زوریخ ذهنیت ما از پارک را وارد مرحله جدیدی کرده است. پارک MFO به‌عنوان یکی از بهترین فضاهای سبز دنیا شامل سازه‌های آهنی عمودی است که هریک با درختان و گیاهان مختلف درهم پیچیده‌اند.

پارک MFO

این سازه تحسین برانگیز در اطراف اسکلت یک کارخانه قدیمی ساخته شده است. دوری از شلوغی شهر و نشستن زیر سایه این سازه زیبا حتی برای چند دقیقه واقعا آرامش‌بخش است. این پارک که بیش از ۱۰۴ گونه گیاهی دارد و تعداد بی‌شماری جایزه بین‌المللی نیز برده است. با این وجود پارک MFO مکانی دلچسب است که هنوز مانند یک راز، از شلوغی و همهمه به دور مانده است.

۹. پارک شهر بوداپست، مجارستان

پارک شهر در بوداپست

بوداپست که به سرعت به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در شرق اروپا تبدیل شده است، همواره برای افراد مختلف چیز‌های جدیدی دارد. این تنوع گسترده از فعالیت‌ها و سرگرمی‌ها را می‌توان در بهترین پارک شهر نیز پیدا کرد. با توجه به گستردگی این فعالیت‌ها پیشنهاد می‌شود یک روز کامل را برای گشت و گذار در این پارک کنار بگذارید.

قلعه واجداهونیاد (Vajdahunyad) در مرکز قرار گرفته و از هر زاویه‌ای دید بی‌نظیری به تماشاچی می‌دهد. این سازه بی‌نظیر به‌عنوان بخشی از جشن ۱۰۰۰ ساله‌ی استقلال مجارستان در سال ۱۸۹۶ ساخته شده است. در امتداد رود، حمام معروف شچنی قرار دارد که یکی از بهترین نمونه‌‌ها برای فرهنگ حمام در چشمه‌های آبگرم شهر است. گرمای طبیعی آب یکی از راه‌های عالی برای استراحت بعد از یک پیاده‌روی طولانی در چمنزار پارک است. علاوه بر این یک باغ وحش و موزه معماری مجارستانی نیز در نزدیکی پارک قرار دارد.

۸. کاخ دروتنینگهلم (Drottningholm) استکهلم، سوئد

کاخ دروتنینگهلم

جذابیت استکهلم از موقعیت جغرافیاییش می‌آید. این مجموعه جزیره که در جنوب شرقی سوئد قرار گرفته، با وجود راه‌های آبی زیبا و پارک‌های کنار رودخانه‌ای بی‌نظیر در رقابت با وین و آمستردام است. دروتنینگهلم که در خارج از شهر قرار دارد، با وجود زمین‌های وسیع سرسبزش یکی از جاذبه‌هایی است که حتما باید از آن دیدن کرد.

کاخ دروتنینگهلم

این پارک با بیش از ۵ کیلومتر مربع وسعت طی سال‌ها گسترش یافته است. تاریخ بخش داخلی پارک به قرن ۱۸ برمی‌گردد و شامل پیاده‌روهای پوشیده شده با درختان بلند، فواره‌های بی‌نظیر، پرچین‌های تو در تو و محوطه وسیع پوشیده شده از چمن می‌شود. حلقه بیرونی پارک بعد‌ها اضافه شده و ترکیب بی نظیری از آب‌راه‌ها، پل‌ها و محوطه سرسبز را تشکیل می‌دهد که هرگز از ذهن بیننده پاک نمی‌شود. در محوطه پارک یک سالن چینی نیز قرار دارد  که در سال ۱۷۷۰ به خانواده سلطنتی هدیه داده شده است.

۷. پارک تیرگارتن (Tiergarten) برلین، آلمان

پارک تیرگارتن

برلین مملو از پارک‌های زیبا و خیره‌کننده است. معروف‌ترین این پارک‌ها، تیرگارتن است که در مرکز شهر قرار دارد. تیرگارتن با توجه به اینکه همیشه با فعالیت‌های مخلتف در طول تابستان سرزنده است، یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای سرگرم شدن به حساب می‌آید.

پارک تیرگارتن

برای گردشگرانی که اولین بار به این پارک سر می‌زنند، چند توقف کوتاه ضروری است. یادبود معروف برای یهودیان کشته شده اروپایی، ساختمان پارلمان رایشس‌تاگ (Reichstag) و دروازه براندنبرگ (Brandenburg) در بخش شرقی پارک قرار دارد. در سمت غربی نیز باغ وحش، رستوران‌های مختلف و دریاچه‌ی زیبای پارک قرار دارد. از مراسم‌ها و جشن‌های که در پارک انجام می‌شود هم غافل نشوید.

۶. باغ مونت دس آرتس (Mont des Arts) بروکسل، بلژیک

باغ مونت دس آرتس

این پارک شهری بی‌نظیر وجودش را به تصمیم ناگهانی پادشاه لئوپولد دوم در اواخر قرن ۱۸ مدیون است. او تصمیم گرفت که این بخش مسطح شود تا مونت دس آرتس در آن ساخته شود. متاسفانه این پروژه به کندی پیش می‌رفت و زمینش برای مدت زیادی خالی باقی ماند. بعد از رویداد مهمی که در شهر وجود آمد کمیسیون شهر مجبور شد در سال ۱۹۱۰ این مکان را به یک باغ موقت تبدیل کند.

امروزه این باغ یکی از محبوب‌ترین مکان‌های شهر است. پارک مونت دس ارتس دارای فواره‌ها و گل‌های بی‌نظیری در کنار پلکان‌ تاریخی است که یکی از جاذبه‌های مهم پارک است. زمین‌های سرسبز به خودی خود دلیل قانع کننده‌ای برای سر زدن به این پارک است، اما علاوه بر این نمای بی‌نظیر پارک نیز از جاذبه‌های دیگر مونت دس ارتس است. این باغ نمای شگفت‌انگیزی از شهر بروکسل به نمایش می‌گذارد، پس اگر به مونت دس ارتس می‌روید، دوربین‌تان را فراموش نکنید.

۵. پارک گوئل (guell) بارسلون، اسپانیا

پارک گوئل

پارک گائول یکی دیگر از آثار گائودی، معمار معروف اسپانیایی در بارسلون است. این معمار نوگرا با تلفیق عشق خود به طبیعت با علم هندسه پارک زیبایی طراحی کرده که امروزه به یک نماد از این شهر اسپانیایی تبدیل شده است.

پارک گوئل

گائودی پارک گوئل را در اوایل دهه ۱۹۰۰ ساخته و اولین افتتاحیه عمومی پارک در سال ۱۹۲۶ بوده است. ریزه‌کاری‌های بی‌نظیر او در سنگ‌تراشی‌ها و موزاییک‌کاری‌ها به زیبایی با طبیعت اسپانیایی تلفیق شده است که در کنار یکدیگر این پارک را در جهان بی‌بدیل می‌کند. قدم زدن در پارک گوئل مانند وارد شدن به یک مکان رویایی است. اگر به بالا‌ترین نقطه پارک بروید، شاهد یک نمای زیبا از شهر بارسلون خواهید بود.

۴. پارک ویلا بورگزه (Villa Borghese) رم، ایتالیا

پارک ویلا بورگزه

رم منزلگاه تعدادی از بی‌نظیرترین ساختمان‌ها و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در دنیا است. با در نظر گرفتن این موضوع می‌توان درک کرد که چرا اسم پارک ویلا بورگزه کمتر بر سر زبان‌ها است. این پارک بیش از ۸۰ هکتار مساحت دارد و کار‌های زیادی می‌توان در آن انجام داد، پس به بیش از یک روز برای گردش نیاز دارد.

پارک ویلا بورگزه

برای دوست داران طبیعت، بخش بیوپارک (bio-park) یک تجربه عالی است. این باغ گیاه‌شناسی در کنار باغ وحش چیز‌های زیادی برای دیدن دارد. اگر شما به دنبال ماجراجویی بیشتر در تاریخ هستید، پس پیشنهاد می‌شود که از ویلا مدیسی و گالری برگسا که آثار هنری و معماری ایتالیایی را به نمایش می‌گذارد، دیدن کنید.

۳. پارک لوکزامبورگ (Luxembourg) پاریس، فرانسه

پارک لوکزامبورگ

پارک لوکزامبورگ که معمولا آن‌ را در تلوزیون، فیلم‌ها و عکس‌ها می‌بینیم به اسم پارک مرکزی نیز در پاریس شناخته می‌شود. بیشه درختان بلوط بلندش که در پاییز به نارنجی تغییر رنگ می‌دهد و با تابش پرتو خورشید به یک صحنه بی‌نظیر تبدیل می‌شود، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. این پارک که در اصل از طرف ناپلئون به کودکان شهر تقدیم شده، در حال حاضر پاتوق محبوب پاریسی‌ها و گردشگران در تمام رده‌های سنی ‌است.

پارک لوکزامبورگ

امکان ندارد که حال و هوای رمانتیک پارک روی شما اثر نگذارد. پارک لوکزامبورگ محل بسیاری از قرار‌های عاشقانه پاریسی‌ها است. با وجود نمایش‌های عروسکی سنتی، چرخ و فلک و وسایل بازی دیگر این پارک برای خانواده‌ها نیز یک مقصد گردشگری بی‌نظیر است. حتی اگر به قصد تجارت سفر کنید یا فقط توقف کوتاهی در پاریس داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این پارک دیدن کنید.

۲. هاید پارک (Hyde Park) لندن، انگلیس

پارک هاید

هاید پارک یکی از محل‌های برگزاری فستیوال‌های موسیقی معروف انگلیسی است که چه برای کنسرت بروید یا نه، پیشنهاد می‌شود از آن دیدن کنید. این پارک به مساحت حدودا یک و نیم کیلومتر مربع ترکیبی از زمین سرسبز، بناهای یادبود، فعالیت‌های در هوای آزاد و طبیعت بومی است که آن را به یک مقصد دلخواه برای خانواده‌ها تبدیل می‌کند.

پارک هاید

هاید پارک منزلگاه تعدادی از معروف‌ترین یادبود‌های لندن نیز هست. بنای یادبود پرینس دیانا، شاهزاده ولزی، در مرکز پارک قرار دارد. باغ کینزینگتون (Kensington) که بعد از رمان معروف پیتر پن بر سز زبان‌ها افتاد، میزبان آثار هنری از مجسمه‌سازان مهم بریتانیایی است. در سمت شمال غربی، بخش گفت و گوی آزاد قرار دارد که یک فضای باز عمومی برای بیان افکارات و ایده‌های مردم است.

۱. پارک ال رتیرو (El Retiro) مادرید، اسپانیا

پارک ال رتیرو

پارک ال رتیرو که در نزدیکی یکی از پیشرفته‌ترین شهر‌های اسپانیا واقع شده، همان کاری را می‌کند که از اسمش پیدا است. مکانی بی‌نظیر برای دوری از زندگی شهری. این پارک در اصل برای خاندان سلطنتی ساخته شده، اما امروزه گردشگران و مردم بومی نیز می‌توانند از زیباهایی‌های بی‌نظیر و البته شاهانه‌اش لذت ببرند.

پارک ال رتیرو

دریاچه مرکزی پارک که با مجسمه یادبود آلفونزو دوازدهم و مجموعه‌ای از ستون‌ها که به‌صورت حلالی قرار گرفته‌اند، همچنین مجمسه‌هایی با اندازه واقعی، نمای فوق‌العاده‌ای دارد که نمونه‌اش را در جای دیگر نمی‌توان پیدا کرد.

پارک ال رتیرو

اگر در پارک شروع به گشت و گذار کنید، قطعا نمی‌توانید از باغ گل رز،  پیاده‌روی وسیع همراه با مجسمه‌ها و همچنین یک گونه زیبا از طاووس که در باغ سسیلیو رودریگز قدم می‌زند، به سادگی عبور کنید. با این وجود فراموش نکنید که در پارک به آسمان هم گاهی نگاه کنید تا از پرندگانی که روی درخت‌ها پرواز می‌کنند غافل نشوید.

مطالب مرتبط:

منبع pandotrip

دیدگاه