فیلم هایی که در دبی و ابوظبی فیلمبرداری شده اند

حمیده کریمی
حمیده کریمی جمعه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
فیلم هایی که در دبی و ابوظبی فیلمبرداری شده اند

دبی و ابوظبی، شهر آسمان‌خراش‌ها، هتل‌های لوکس و بیابان‌های وسیع است. جاذبه‌های دبی و ابوظبی در سال‌های اخیر توانسته توجه فیلمسازان را به خود جلب کند و به‌عنوان لوکیشن‌ فیلم‌های هالیوودی مورد استفاده قرار بگیرد.

وقتی صحبت از فیلمبرداری در بیابان‌های وسیع، بناهای بلند و مرتفع و شاهکارهای معماری مدرن و امکانات و لوکیشن‌های لوکس باشد اولین جایی که به ذهن می‌رسد، دبی و ابوظبی است. فیلم‌سازان دنیا به‌خصوص در دهه‌ی اخیر علاقه‌ی زیادی به فیلمبرداری در امارات از خود نشان داده‌اند و تعدادی از فیلم‌های معروف سینمای هالیوود در امارات فیلم‌برداری شده‌اند. اگر فیلم دیدن را دوست دارید و آن را فرصتی برای آشنایی با فرهنگ‌ها و جغرافیای مختلف می‌دانید، برای دیدن مناظری از دبی، این فهرست را از دست ندهید.

سیریانا، ۲۰۰۵

لوکیشن فیلم دبی

«سیریانا» فیلمی سیاسی محصول سال ۲۰۰۵ به کارگردانی استیون گیگان است. از بازیگران اصلی آن می‌توان جرج کلونی و مت دیمون را نام برد. جرج کلونی برای ایفای نقش خود در این فیلم برنده جایزه‌ی اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. موضوع اصلی فیلم حول محور سیاست نفت و تأثیرات جهانی صنعت نفت بر اقتصاد و سیاست است که در طی عملیات‌هایی که توسط یک مأمور سیا (جرج کلونی)، یک تحلیلگر مسائل انرژی (مت دیمون)، بازرسی در واشینگتن (جفری رایت) و یک کارگر مهاجر بیکار پاکستانی (ماژیر مونیر) در کشوری عربی در خلیج فارس مشاهده می‌شود.

این فیلم در ۱۵ لوکیشن مختلف فیلمبرداری شده است و دبی یکی از آن‌ها است.

وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد، ۲۰۱۰

«وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد»  فیلمی به کارگردانی الیور استون محصول سال ۲۰۱۰ آمریکا است. این فیلم دنباله‌ی فیلم وال استریت است که از بازیگران اصلی آن می‌توان به مایکل داگلاس، شایا لابوف، جاش برولین، کری مولیگان، چارلی شین، فرانک لانگلا، ایلای والاک، سوزان ساراندون، آستین پندلتن، سیلویا میلز، ونسا فرلیتو، جیسون کلارک و تام ماردیروسیان اشاره کرد.

البته بیشتر صحنه‌های فیلم در نیویورک فیلبمرداری شده ولی لوکس‌ترین صحنه‌های آن را در دبی ضبط کرده‌اند.

ماموریت غیرممکن، پروتکل شبح

لوکیشن فیلم دبی

«مأموریت غیرممکن: پروتکل شبح» فیلمی است آمریکایی در ژانر جاسوسی و چهارمین فیلم از سری فیلم‌های ماموریت غیرممکن که در این فیلم باز هم تام کروز در نقش ایتن هانت ظاهر می‌شود. پروتکل شبح اولین فیلم از سری ماموریت غیرممکن است که برای ساخت آن از دوربین‌های آی‌مکس استفاده شده ‌است.

در این فیلم تام کروز مثل سایر فیلم‌های سری ماموریت غیرممکن، نقش مامور ایتان هانت را بازی می‌کند. این فیلم در لوکیشن‌های متعددی در سراسر دنیا فیلمبرداری شده و دبی یکی از آن‌ها است. در جریان این فیلم، تام کروز از بلندترین ساختمان دنیا یعنی برج خلیفه بالا می‌رود.

جنگ ستارگان، نیرو برمی‌خیزد

«جنگ ستارگان، نیرو برمی‌خیزد» فیلمی حماسی در ژانر اپرای فضایی به کارگردانی جی. جی. آبرامز و هفتمین قسمت از مجموعه‌ی جنگ ستارگان است که در دسامبر سال ۲۰۱۵ به نمایش درآمد. بازیگران این قسمت جان بویگا، دیسی ریدلی، آدام درایور، اسکار آیزاک، اندی سرکیس، دامنل گیلسون، مکس فون سیدو، هریسون فورد، کری فیشر، مارک همیل، آنتونی دنیلز، پتر مایو و کنی بیکر هستند. داستان فیلم، ۳۰ سال بعد از اتفاقات بازگشت جدای رخ می‌دهد. از نکات قابل‌توجه در مورد این فیلم بازگشت مجدد مارک همیل، هریسون فورد و کری فیشر به سری فیلم‌های جنگ ستارگان بعد از گذشت ۳۲ سال از اکران اپیزود ششم است.

اپیزود هفتم از سری فیلم‌های محبوب و مشهور جنگ ستارگان کاراکترهای جدیدی را معرفی کرد. بخش‌هایی از این فیلم در صحرای ابوظبی فیلم‌برداری شده است.

سریع و خشن ۷

لوکیشن فیلم دبی

 «خشن ۷»  هفتمین قسمت از سری فیلم‌های سریع و خشن است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در سبک اکشن، هیجانی، تعقیب و گریز است. کارگردان این فیلم جیمز وان و نویسندگی آن بر عهده کریس مورگان است. در این فیلم بازیگرانی همچون وین دیزل، جیسون استاتهام، پل واکر، میشل رودریگز، لوکاس بلک، جوردانا بوروستر، دواین جانسون، ترسی گیبسون، تونی جا و کرت راسل ایفای نقش می‌کنند. این فیلم پس از فیلم سریع و خشمگین ۶ از این مجموعه تولید شده است.

بعد از مرگ پل واکر، با کمک جلوه‌های ویژه  و بازی برادر وی، ساخت این فیلم به اتمام رسید. بخش‌های زیادی از فیلم در ابوظبی فیلمبرداری شده است. جزیره یاس از مناطقی است که به‌عنوان لوکیشن این فیلم مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

فراتر از پیشتازان فضا

«فراتر از پیشتازان فضا» یک فیلم اکشن علمی تخیلی و ماجراجویی آمریکایی، به نویسندگی سایمون پگ و داگ جونگ و کارگردانی جاستین لین است. این سیزدهمین قسمت از مجموعه فیلم‌های پیشتازان فضا و دنباله‌ی فیلم پیشتازان فضا به سوی تاریکی در سال ۲۰۱۳ است که بر اساس مجموعه تلویزیونی  به همین نام اثر جین رادنبری ساخته شده است. کریس پاین و زکری کینتو یک بار دیگر به ایفای نقش کاپیتان جیمز کِرک و فرمانده اسپاک می‌پردازند و همچنین بازیگران قبلی همچون کارل اوربان، سایمون پگ، زویی سالدانا، جان چو و آنتون یلچین در این قسمت نیز حضور دارند.

دبی یکی از لوکیشن‌های این فیلم است و فیلم در برج‌ العرب، خیابان شیخ زاید و سایر مناطق دبی فیلمبرداری شده است.

اگر دوست دارید در سفرتان به دبی از این مکان‌ها دیدن کنید، کجارو برای پیدا کردن بهترین تورهای دبی به شما کمک می‌کند. شما می‌توانید برای برنامه‌ریزی سفرتان با پایین‌ترین قیمت، انواع تور دبی که از طریق آژانس‌های همکار کجارو عرضه می‌شوند را مشاهده کنید و تور دلخواهتان را با ارزان‌ترین قیمت خریداری کنید.

شهر زندگی

لوکیشن فیلم دبی

«شهر زندگی» یک فیلم اماراتی دوزبانه است. کارگردان این فیلم علی مصطفی یک فیلم‌ساز اماراتی بریتانیایی است. این فیلم زندگی سه فرد مختلف از فرهنگ‌های متفاوت را در دبی نشان می‌دهد. شهر زندگی فیلم خوبی برای آشنایی با فرهنگ چندگانه‌ی دبی است و شما را به‌خوبی با حال و هوای این شهر آشنا می‌کند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه