بهترین فیلم هایی که در اسپانیا فیلمبرداری شده اند

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
بهترین فیلم هایی که در اسپانیا فیلمبرداری شده اند

فیلم‌های زیادی در اسپانیا فیلمبرداری شده‌اند ولی شاید تعداد کمی از آن‌ها در سراسر دنیا به شهرت رسیده‌اند. بعضی از فیلم‌های مشهور هالیوودی و غیر هالیوودی از جاذبه‌ها و دیدنی‌های اسپانیا به بهترین شکل ممکن در فیلم‌های خود استفاده کرده‌اند.

اسپانیا، با وجود شهرهای تاریخی زیبا و بناهای قدیمی دیدنی و کلیساهای گوتیک، انتخاب خوبی برای فیلمبرداری فیلم‌های تاریخی است. این کشور و شهرهای مختلف آن، تابه‌حال مورد توجه فیلم‌سازان زیادی قرار گرفته است و کاگردانان متعدد این کشور دیدنی را به‌عنوان لوکیشن فیلم‌ها و سریال‌های خود انتخاب کرده‌اند.

در ادامه چند فیلم مشهور را معرفی می‌کنیم که در آن‌ها می‌توانید شهرهای زیبا، بناهای نمادین و جاذبه‌های گردشگری اسپانیا را ببینید.

ویکی کریستینا بارسلونا

لوکیشن فیلم اسپانیا

احتمالا یکی از مشهورترین فیلم‌های ضبط شده در اسپانیا فیلم ویکی کریستینا بارسلونا به کارگردانی وودی آلن است. در این فیلم، بازیگرانی از جمله خاویر باردم، اسکارلت جوهانسون، ربه‌کا هال و پنه لوپه کروز به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم، داستان دو دوست را روایت می‌کند که برای تعطیلات به بارسلون می‌روند. در این فیلم می‌توانید تعدادی از جاذبه‌های مهم این شهر را ببینید. بخش‌هایی از فیلم در آثار معماری گودی و در کلیسای ساگرادا فامیلیا فیلمبرداری شده است.

هزارتوی پن

گی‌یرمو دل تورو، کارگردان فیلم هزارتوی پن، روزهای بعد از جنگ داخلی اسپانیا را در منطقه‌ی حومه‌ی ناوارا به تصویر می‌کشد. این فیلم ماجرای دختری به نام افلیا را رویات می‌کند که همراه با مادر باردار و بیمار و ناپدری‌اش که یک نظامی خشن است به مکانی قدیمی نقل مکان می‌کند.

هزارتوی پن، فیلمی است در ژانر فانتزی تاریک به زبان اسپانیایی محصول سال ۲۰۰۶ میلادی که گیرمو دل تورو علاوه بر کارگردانی، نویسندگی آن را نیز به عهده داشت. این فیلم، مورد توجه منتقدان و تماشاگران بسیاری قرار گرفته است و سایت راتن تومیتوز رتبه ۹۶٪ از صد را به آن اختصاص داده است.

آپارتمان اسپانیایی (L’Auberge Espagnole)

لوکیشن فیلم اسپانیا

این فیلم به‌اندازه‌ی سایر فیلم‌های فهرست، مشهور نیست ولی بسیار بیشتر از فیلم ویکی کریستینا بارسلونا، تصاویری از دیدنی‌های این کشور را به تصویر می‌کشد. داستان فیلم در مورد گروهی از دانشجویان از سراسر اروپا است که در آپارتمانی در بارسلون زندگی می‌کنند. یکی از مشهورترین صحنه‌های فیلم بر فراز پارک گوئل ساخته‌ی آنتونی گائودی است که مشرف به شهر قرار دارد و چشم‌انداز زیبایی از آن را به نمایش می‌گذارد.

بازگشت (Volver)

کلمه‌ی ولور در زبان اسپانیایی به‌معنای بازگشت است. بازگشت، فیلمی اسپانیایی به کارگردانی پدرو آلمودوار است که در سال ۲۰۰۶ اکران شد. بازیگران آن پنه‌لوپه کروز، کارمن مائورا، لولا دوئساس، بلانکا پورتیلو، یوحانا کوبو و چوس لامپرو بودند. فیلم درباره‌ی خانواده‌ای محلی و عجیب است که از روستایی بادخیز در جنوب مادرید می‌آیند. پنه‌لوپه کروز نقش ریموندارا بازی می‌کند. این فیلم در منطقه‌ی La Mancha فیلمبرداری شده است.

این فیلم در فستیوال فیلم کن در سال ۲۰۰۶ برنده‌ی بهتری بازیگر زن و بهترین فیلمنامه شده است. پنه لوپه کوز برای بازی در این فیلم، نامزد جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

مسیر

مسیر، یک درام اسپانیایی محصول سال ۲۰۱۰ است. در این فیلم چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از طبیعت اسپانیا به نمایش درآمده است. داستان فیلم، داستانی ساده و در عین حال جذاب است. این فیلم، بزرگداشتی برای کامینو دِ سانتیاگو، یا راه سَنْت‌جِیمز یا جاده‌ی سانتیاگو از زیارت‌گاه‌های مسیحیان در شبه جزیره‌ی ایبریا است.

سریع و خشن ۶

لوکیشن فیلم اسپانیا

این مجموعه فیلم محبوب با بازیگری ون دیزل، پل واکر، دواین جانسون و میشل رودریگز یکی از فیلم‌هایی است که در اسپانیا در جزایر قناری فیلمبرداری شده است. در این قسمت از این سری می‌توانید چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای از مناظر زیبای اسپانیا و جزایر قناری را ببینید. این فیلم قرار بود در مارسی فیلمبرداری شود ولی تهیه‌کنندگان در نهایت، لوکیشن فیلم را تغییر دادند و اسپانیا را اتخاب کردند. البته اسپانیا انتخاب بهتری بود. این فیلم پر از صحنه‌های اکشن و ماجراجویانه است.

ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی

این فیلم در گرانادا فیلمبرداری شده است. جنوبی‌ترین جزیره‌ی اسپانیا را می‌توانید در این فیلم ببینید که در سال ۱۹۸۹ توسط استیون اسپیلبرگ ساخته شده است. اگر به این منطقه سفر کرده باشید و فیلم را قبلا دیده باشید، دقیقا می‌توانید لوکیشن‌های فیلم را شناسایی کنید.

خشم تایتان‌ها

یکی دیگر از فیلم‌های هالیوودی که در اسپانیا و در جزایر قناری فیلمبرداری شده، فیلم خشم تایتان‌ها است.

جزایر قناری با آب‌های لاجوردی، سواحل شنی سفید و آسمان آبی‌اش، پس‌زمینه‌ای زیبا برای صحنه‌های جذاب فیلم است

خشم تایتان‌ها،  یک فیلم حماسی اکشن و فانتزی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۲ و به کارگردانی جاناتان لیبسمن و نویسندگی دن مزیو و دیوید لسلی جانسون است که ادامه فیلم برخورد تایتان‌ها در سال ۲۰۱۰ محسوب می‌شود. در این فیلم ستارگانی همچون سم ورثینگتون، رزمند پایک، بیل نای، رالف فاینز، لیام نیسون و توبی کبل ایفای نقش کرده‌اند.

در این فیلم، چشم‌اندازهای زیبایی از اسپانیا به نمایش درآمده است. جزایر قناری با آب‌های لاجوردی، سواحل شنی سفید و آسمان آبی‌اش، پس‌زمینه‌ای زیبا برای صحنه‌های جذاب فیلم است.

بازی تاج و تخت

لوکیشن فیلم اسپانیا

بازی تاج و تخت یکی از محبوب‌ترین سریال‌های دنیا است. بخش‌های زیادی از فصل پنجم این سریال محبوب در سویا فیلمبرداری شده است. مناظر و مناطق تاریخی این شهر برای نمایش فرهنگ و جغرافیای مورد نظر کارگردان و تهیه کننده، بسیار مناسب است و تعجبی ندارد که چرا تهیه کنندگان این سریال، این شهر را برای فیلمبرداری انتخاب کرده‌اند. البته به غیر از سویا، بخش‌هایی از فیلم در شهرهای دیگر اسپانیا نیز ضبط شده است.

شوالیه و روز

سویا، یکی از شهرهای دیدنی اسپانیا است. این شهر به غیر از بازی تاج و تخت به‌عنوان لوکیشن فیلم شوالیه و روز نیز توسط عوامل فیلم انتخاب شده است. شوالیه و روز،  فیلمی به کارگردانی جیمز منگولد محصول سال ۲۰۱۰ امریکا است که از بازیگران اصلی آن می‌توان به تام کروز، کامرون دیاز ، پیتر سارسگارد، جوردی مویا، ویولا دیویس، پل دانو، مارک بلوکاس، مگی گریس، ریچ مانلی، داله دای، سلیا وستون، گل گدوت، فالک هنچل و جک اوکانل اشاره کرد. این کمدی اکشن و رمانتیک در لوکیشن‌های مختلفی فیلمبرداری شده که اسپانیا یکی از آن‌ها است.

جنگ ستارگان قسمت دوم: حمله کلون‌ها

لوکیشن فیلم اسپانیا

این فیلم یکی دیگر از فیلم‌های فهرست است که در شهر سویا فیلمبرداری شده است. مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان جزو فیلم‌های محبوب تاریخ سینما است. میدان قدیمی شهر سویا، پس‌زمینه‌ی زیبا و مناسبی برای خط زمانی و داستانی این سریال است. مجموعه‌ی سینمایی جنگ ستارگان، پروژه‌هایی بسیار بزرگ هستند که در لوکیشن‌های مختلفی فیلمبرداری می‌شوند. این قسمت هم به غیر از سویا در لوکیشن‌های دیگر هم فیلمبرداری شده است.

قلمرو بهشت

قلمرو بهشت با بازی اورلاندو بلوم، ایوا گرین و جرمی آیرونز، یکی دیگر از فیلم‌های هالیوودی است که در اسپانیا فیلمبرداری شده است. البته این فیلم غیر از اسپانیا، لوکیشن‌های دیگری هم دارد. کاخ‌های قدیمی اسپانیا در این فیلم به زیبایی به تصویر کشیده شده‌اند.

قلمرو بهشت، داستانی تخیلی برگرفته از حوادث تاریخی دوران جنگ‌های صلیبی و زندگی بالین ابلین است

قلمرو بهشت، فیلمی حماسی اثر ریدلی اسکات محصول ۲۰۰۵ است. فیلم، داستانی تخیلی برگرفته از حوادث تاریخی دوران جنگ‌های صلیبی و زندگی بالین ابلین است. قلمرو بهشت، اگرچه به وقایعی می‌پردازد که پیش آمده‌اند و از شخصیت‌هایی استفاده کرده که وجود داشته‌اند اما از دقت برخوردار نیست. این اثر از معدود فیلم‌های ساخته شده در مورد جنگ‌های صلیبی است که دیدی یک‌طرفه ندارد و هر دو سوی جنگ را انسان نشان می‌دهد.

داستان فیلم حول زمان سقوط اورشلیم و فتح آن به دست صلاح الدین ایوبی پادشاه کرد تبار و مؤسس سلسله‌ی ایوبیان است که در آن زمان هنوز سردار سپاه بود. او بزرگ‌ترین قهرمان پیروز جنگ‌های صلیبی است که در نهایت توانست فاطمیان را از مصر براند و خود در آن جا حاکم شود.

هجرت: خدایان و پادشاهان

لوکیشن فیلم اسپانیا

ریدلی اسکات برای ساخت این اثر تاریخی برگرفته از کتاب مقدس، اسپانیا را به‌عنوان لوکیشن انتخاب کرد. در این فیلم، منظره‌ها و جاذبه‌های دیدنی زیادی از سراسر اسپانیا به تصویر کشیده شده است. این فیلم به تفسیری از داستان سفر خروج موسی از مصر و هدایت قوم بنی‌اسرائیل می‌پردازد. در این فیلم بازیگرانی همچون کریستین بیل، سیگورنی ویور، بن کینگزلی، آرون پل، جوئل ادگورتون و گلشیفته فراهانی به ایفای نقش پرداختند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه