نمایشگاه غذای لندن در سایه اینستاگرام و مسابقه

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۵
نمایشگاه غذای لندن در سایه اینستاگرام و مسابقه

موزه‌ی ویکتوریا و آلبرت (V & A) در لندن، برنامه‌های سال آتی خود را اعلام کرد و برپایی نمایشگاهی با محوریت غذا نیز در این میان به چشم می‌خورد.

موزه‌ی ویکتوریا و آلبرت (London’s Victoria & Albert Museum) در لندن تصمیم گرفته است که به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی سال ۲۰۱۹ خود، نمایشگاهی هیجان‌انگیز برای برانگیختن اشتها نسبت به غذاهای نقاط مختلف جهان برگزار کند.

این نمایشگاه که عنوان ساده‌ی «غذا» برای آن انتخاب شده است، به بررسی روند تکامل رابطه‌ی ما با غذا در طی قرون متمادی می‌پردازد و موضوعاتی نظیر استفاده از غذا به عنوان سوخت و افراط‌گرایی فعلی برای نشان دادن غذا در اینستاگرام و عشق ما به فیلم‌های آشپزی «سر آشپز» (Masterchef) و مسابقه‌ی «آشپزی» (Bake Off) را دربر می‌گیرد. غذا به یک وسواس فرهنگی ملی در بریتانیا تبدیل شده است و تریسترام هانت، مدیر موزه‌ی V&A، معتقد است که این نمایشگاه تلنگری به این شیفتگی وارد خواهد کرد.

این نمایشگاه نگاهی نیز به آینده خواهد داشت و به بررسی انتقادی چگونگی پرورش یافتن و غذا خوردن ما همگام با گسترش جمعیت جهان می‌پردازد و این موضوع را می‌کاود که چگونه انتخاب‌های کنونی ما می‌تواند به شکل‌گیری جهانی پایدارتر کمک کند. 

نمایشگاه غذای لندن

موزه ویکتوریا و آلبرت در برپایی نمایشگاه جدید خود از روند ثبت آنلاین غذاها در فضاهای مجازی الهام گرفته است

غذاهایی هم برای تست کردن در نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود، اما به‌طور یقین این تمهیدات نمی‌توانند تجربه‌ی کاملی مانند آنچه که «آقای ویلی ونکا» برای بازدید از کارخانه‌ی شکلات‌سازی‌اش در نظر گرفته بود، بیافرینند. بازدیدکنندگان وارد سفری شگفت‌انگیز خواهند شد که آزمایش‌های رادیکال در زمینه‌ی طراحی غذا و فناوری‌های آینده‌گرا را، از تولید گوشت مصنوعی تا کشاورزی شهری و آزمایش‌هایی روی روش‌های آشپزی ذهنی-غریزی، می‌کاود.

نمایشگاه‌های دیگری که قرار است در سال ۲۰۱۹ در موزه‌ی V&A برگزار شوند، شامل نگاهی گذشته‌نگر به طراح ولزی و چهره‌ی سرشناس جنبش دهه شصتی‌ها (Swinging Sixties)، مری کوانت، است. بیش از ۲۰۰ آیتم از آرشیو موزه و مجموعه‌ی شخصی کوانت که بیشتر آن‌ها تاکنون به نمایش عمومی گذاشته نشده‌اند، در این نمایش در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

یکی دیگر از نمایشگاه‌هایی که با محوریت مد در سال آینده برگزار خواهند شد، به آثار فانتزی عکاس مد، تیم واکر، خواهد پرداخت. همچنین، V&A میزبان بزرگ‌ترین نمایشگاه بریتانیا را در خانه‌ی مد «دیور» (Dior) خواهد بود.

این موزه در سال ۲۰۱۴ موفق به شکستن رکورد در زمینه‌ی آمار بازدیدکنندگان از موزه شد و در سال ۲۰۱۶ نیز، بیش از ۴٬۴۰۰٬۰۰۰ نفر (۴ میلیون و ۴۰۰ هزار) از V&A و موزه‌های مرتبط با آن، «بلایث هاوس» (Blythe House) و «موزه‌ی کودکی» بازدید کردند. افزایش تعداد بازدیدکنندگان در نتیجه‌ی موفقیت نمایشگاه پینک فلوید اتفاق افتاده است که با پیشی گرفتن از نمایشگاه دیوید بویی، تبدیل به محبوب‌ترین نمایشگاه موسیقی موزه شد.

برای آگاهی از جزئیات این برنامه‌ها به سایت موزه‌ی ویکتوریا و آلبرت مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه