گردشگران زیارتی نیمی از گردشگران خروجی کشور هستند

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی سه شنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
گردشگران زیارتی نیمی از گردشگران خروجی کشور هستند

حدود ۵۰ درصد از گردشگران خروجی کشور، گردشگران زیارتی به عتبات هستند.

علی‌اصغر مونسان، رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با انتقاد از آمارهای ارائه‌شده در حوزه گردشگری خروجی  بیان کرد که ۲ میلیون نفر در ایام اربعین از ۹ میلیون گردشگر خروجی، از کشور خارج می‌شوند و ۵۰ درصد کل گردشگران خروجی نیز زیارتی هستند که به‌طور حتم ارزی که از کشور خارج می‌کنند، زیاد نیست.

علی‌اصغر مونسان گفت:

با توجه به رشد گردشگر از ۲۵ میلیون در سال ۱۹۵۰ میلادی به عدد یک ‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون گردشگر، سفر و گردشگری در دنیا رشد فزاینده‌ای داشته، اما اعتقاد من بر این است که ظرفیت‌های داخلی کشور که برای هر گردشگر جذابیت‌های زیادی دارد بسیار است.

به گفته ایشان ۲۵۰ هزار تخت هتل در حال حاضر وجود دارد و ۷۶ هزار تخت هم در دست ساخت است. تا قبل از دولت یازدهم حدود ۱۲۵ هتل چهار و پنج‌ستاره وجود داشت و امید است که این تعداد به ۲۵۰ هتل چهار و پنج‌ستاره تا پایان دولت دوازدهم برسد.

رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت:

اتفاقات بسیار خوبی در حوزه گردشگری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم پایه‌گذاری شده و در دولت تدبیر و امید ریشه‌های گردشگری تکان خورده است.

مونسان در ادامه افزود شخص آقای رییس‌جمهوری به رونق گردشگری اعتقاد دارد و یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که دکتر روحانی به استانداران در زمانی که برای دریافت حکم استانداری خود مراجعه می‌کنند تاکید می‌کند، موضوع گردشگری است.

 ایشان در ادامه گفت:

 در حوزه گردشگری داخلی ظرفیت‌های بسیار زیادی وجود دارد، اما این ظرفیت‌ها متاسفانه به‌خوبی معرفی نشده و این تقصیر ما است که نتوانسته‌ایم این ظرفیت‌ها را معرفی کنیم، من به نقاط مختلف کشور پیش از عهده‌دار شدن مسئولیت در سازمان میراث‌فرهنگی سفر کرده بودم، اما بعد از فعالیت در سازمان میراث‌فرهنگی متوجه شدم که ناشناخته‌های بسیار زیادی در کشور وجود دارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه