پروازهای عبوری از کشور کاهش نیافته است

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر دوشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰
 پروازهای عبوری از کشور کاهش نیافته است

برخلاف برخی گمانه زنی‌های به وجود آمده در رابطه با کاهش تعداد پروازهای عبوری از آسمان کشور، پروازهای عبوری از کشور کاهش نیافته است.

با توجه به آخرین آمارها از برنامه‌ پروازهای عبوری از آسمان ایران، شرایط گذشته در پروازها به روال قبل ادامه دارد و هرچند پروازها رشد چشمگیری نکرده، اما هیچ کاهشی در پروازهای عبوری رخ نداده است.

بنا به شرایط مهیا شده از امکانات شرکت‌ فرودگاه‌ها می‌توان نهایت استفاده را برد و طبق آنچه در سال‌های گذشته اتفاق افتاده در حال حاضر نیز شرکت‌های بین‌المللی از ظرفیت آسمان ما استفاده می‌کنند.

حسین اسفندیاری قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها درباره از سرگیری تحریم‌ها در آبان امسال و احتمال تاثیرگذاری آن بر کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران گفت:

ما در طول سال‌های گذشته اقدامات لازم برای حفظ توان رقابتی آسمان ایران را انجام داده‌ایم و این شرایط در رابطه با تصمیمات آینده نیز ادامه خواهد یافت. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و دستوراتی که از سوی دولت اجرایی شده، ما خود را برای هر شرایطی آماده می‌کنیم و حتی در صورت بازگشت تحریم‌ها نیز سیاست‌های لازم از قبل بررسی شده و در صورت نیاز در دستور کار قرار می‌گیرد.

هر شرکتی سیاست‌های مخصوص به خود را دارد و باید دید هر یک از این ایرلاین‌ها چه تصمیمی درباره آینده خود می‌گیرند. در فرودگاه‌های بین‌المللی ایران، شرکت‌ها و پروازهای بین‌المللی وجود دارد و اگر تغییری در این فرایند پیش نیاید، مانند گذشته خدمات رسانی به آن‌ها ادامه خواهد داشت.

ایران از چند سال قبل و به دنبال افزایش تنش‌های سیاسی در کشورهایی چون عراق و اوکراین، توانست بخشی از پروازهای این کشورها را از آن خود کند و به این ترتیب آمار پروازهای عبوری در کشور افزایش یافته که آن هم منجر به افزایش درآمد کشور از این حوزه به شکلی جدی شد.

شرکت فرودگاه‌ها برنامه‌ریزی‌هایی را در طول سال‌های گذشته انجام داده و اقداماتی نظیر بالا بردن تعداد مسیرهای هوایی، به روز کردن تجهیزات راداری و کاهش مناطق ممنوعه پروازی برای آسمان ایران را انجام داده است.

بخشی از پروازهای شرکت قطر ایرویز با توقف ارتباطات سیاسی میان قطر و تعدادی از کشورهای عربی منطقه، برای عبور به آسمان ایران منتقل شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه