برگزاری جشنواره جاده ابریشم با حضور ایران در الجزایر

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۰
برگزاری جشنواره جاده ابریشم با حضور ایران در الجزایر

جشنواره جاده ابریشم با هدف آشنایی بیشتر مردم جهان با هم و ایجاد صلح، آشتی و دوستی بیشتر مردم با هم برگزار شد.

جشنواره جاده ابریشم در الجزیره با مشارکت کشورهایی مانند ایران، چین، اندونزی و یونان و به همت مرکز فرهنگی هنری زفیرا و وزارت فرهنگ الجزایر برگزار شد.

به گفته زفیرا یاسف سعدی مسئول برگزاری این جشنواره هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی بیشتر مردم جهان با هم و ایجاد صلح، آشتی و دوستی بیشتر مردم با هم است و برای آشنایی بیشتر مردم در کشورهای مختلف با یکدیگر عنوان این جشنواره را جاده ابریشم، جاده شناخت گذاشته شده است.

وی افزود در کاخ ریاس‌البحر، همه کشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم غرفه‌ای داشتند و به معرفی و نمایش فرهنگ، آداب و رسوم، هنر، خوراکی‌ها و لباس‌های محلی خود پرداختند.

یاسف سعدی در خصوص فرهنگ و تمدن و هنر ایران نیز گفت:

فلاسفه و شعرای ایرانی در جهان شناخته شده‌اند و ما بسیاری از آن‌ها را می‌شناسیم و من شخصا به فرهنگ و هنر ایران علاقه‌مندم، در یکی از مراسم‌ها ترجمه‌هایی از شعرهای فریدالدین عطار نیشابوری و مولانا جلال‌الدین رومی خوانده شد که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

زفیره در خصوص ادامه یافتن چنین برنامه‌ها و جشنواره‌هایی ابراز امیدواری کرد تا مردم کشورهای مختلف بتوانند بیشتر از نزدیک با هم آشنا شوند.

امیر موسوی رایزن فرهنگی ایران در الجزایر نیز در خصوص این جشنواره گفت در این جشنواره شخصیت‌ها و فرهیختگان الجزایری و همچنین شمار زیادی از سفیران حضور یافتند که برنامه‌های این جشنواره مورد استقبال آن‌ها قرار گرفت .

رایزن فرهنگی ایران در ادامه گفت نزدیکی کشورهای منطقه باهم و همکاری آن‌ها با یکدیگر یکی از اهداف این جشنواره این بود و این بحث مطرح شد که با توجه به توانمندی‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی و گردشگری آن‌ها که سابقه تمدن و تاریخ و فرهنگ والایی دارند در کنار هم می‌توانند قدرتی بزرگی در جهان باشند .

موسوی همچنین برگزاری چنین حشنواره‌هایی را فرصت مناسبی برای گفت‌وگوی ایران با کشورهای عربی دانست و بیان کرد، نمایشگاه و برنامه‌های این جشنواره به‌ویژه بخش ایران مورد توجه شمار زیادی از شخصیت‌ها و فرهیختگان و اهالی رسانه الجزایری قرار گرفت و تعداد زیادی از این غرغه‌ها بازدید کردند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه