پل هونگیاگو؛ طولانی ترین پل شیشه ای جهان در چین

صنم وفقی
صنم وفقی سه شنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
پل هونگیاگو؛ طولانی ترین پل شیشه ای جهان در چین

پل‌‌های شیشه‌ای، جاذبه‌‌های هیجان‌انگیز و سرگیجه‌آور محسوب می‌شوند که به تازگی تعداد زیادی از آن‌ها در چین ساخته شده است. پل هونگیاگو، در شمال‌شرقی چین، عنوان طولانی‌ترین پل شیشه‌ای جهان را دارد.

اگر ترس از ارتفاع دارید، قدم گذاشتن روی این پل برای شما تجربه‌ای سخت و اضطراب‌آور خواهد بود. پل هونگیاگو در استان هبئی، کشور چین لقب طولانی‌ترین پل شیشه‌ای جهان را به خود اختصاص داده است و عبور از آن، با هیجانی سرگیجه‌آور، می‌تواند خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را رقم بزند.

پل هونگیاگو

این پل که در منطقه تماشایی هونگیاگو، واقع در شمال‌شرق چین واقع شده است، با طولی معادل ۴۸۸ متر به عنوان طولانی‌ترین پل شیشه‌ای جهان به‌شمار می‌رود. پل هونگیاگو عرضی برابر ۴ متر دارد و در ارتفاع ۲۱۸ متری، بر فراز دره‌ای بزرگ و بین دو صخره بنا شده است. با پوشش شیشه‌ای در کف، گردشگران می‌توانند نه تنها از نمای بی‌نظیر کوه‌ها و آبشارهای اطراف لذت ببرند، بلکه با دیدن دره زیر پایشان، هیجانی نفس‌گیر را نیز تجربه کنند.

پل هونگیاگو

در ساخت پل هونگیاگو، بیش از هزاران قطعه شیشه شفاف استفاده شده است و برای حفظ امنیت بیشتر، به گردشگران پوشش‌های مخصوصی برای کفش می‌دهند. این پوشش‌های مخصوص میزان آسیب به شیشه‌های کف را به کمترین حد ممکن می‌رساند. سازندگان پل هونگیاگو برای تشدید هیجان، این سازه را به گونه‌ای طراحی کردند تا گردشگران هنگام رسیدن به میانه آن، اندکی نوسان را نیز تجربه کنند. البته در این پل خبری از صدا‌های مصنوعی ترک برداشتن شیشه که در «پل شیشه‌‌ای تایهانگ شرقی» (East Taihang Glasswalk) فضایی پر از تعلیق را ایجاد می‌کند، نیست.

پل هونگیاگو

بنای این پل در برابر وزش باد مقاوم است و هرچند تحمل وزن همزمان ۱۰۰۰ نفر را دارد؛ اما مسئولان اجازه ورود و عبور بیش از ۵۰۰ بازدیدکننده را در آن واحد نمی‌دهند. اگر هنگام عبور از روی پل دچار ترس شدید یا به کمک نیاز داشتید، نگران نباشید! برای همراهی با آن دسته از بازدیدکنندگان وحشت‌زده، کارکنانی برای کمک در طول پل وجود دارند.

پل هونگیاگو

پل هونگیاگو آخرین نمونه در سری پل‌های شیشه‌ای است که این اواخر در چین ساخته شده‌اند. هر چند هونگیاگو، طولانی‌ترین پل شیشه‌‌ای جهان به‌شمار می‌رود؛ اما مرتفع‌ترین آن‌ها نیست. عنوان مرتفع‌ترین پل جهان، از آن پل شیشه‌ای ژانگجیاجی چین است که در ارتفاعی معادل ۳۰۰ متر از زمین، قرار دارد.  

مطالب مرتبط:

منبع Lonelyplanet

دیدگاه