صدور ویزای فرودگاهی برای اتباع هندی در ایران

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان دوشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۰
صدور ویزای فرودگاهی برای اتباع هندی در ایران

اتباع هندی از امروز، ۱ مرداد ۱۳۹۷، می‌توانند برای ورود به کشور از طریق فرودگاه‌های بین‌المللی، ویزای فرودگاهی دریافت کنند.

تاکنون تهیه ویزا برای گردشگران ایرانی در هند و بالعکس بسیار دشوار بوده است. به طور مشخص، هر ایرانی برای تهیه ویزای توریستی هند باید مبلغ ۲۶۰ هزار تومان به یک شرکت خصوصی گردشگری که نماینده سفارت هند در ایران بود، می‌پرداخت؛ و اتباع هندی نیز باید اقداماتی مشابه را انجام می‌دادند.

پس از مدتی وزارت خارجه ایران اقدام به صدور روادید فرودگاهی برای گردشگران هندی کرد، اما همچنان تهیه ویزا برای گردشگران ایرانی در هند بسیار مشکل بوده و مدت اعتبار ویزا نیز در رتبه مناسبی قرار نداشت؛ بنابراین صدور ویزای فرودگاهی برای اتباع هندی در ایران نیز لغو شد.

در حال حاضر، چند ماهی است که کشور هند اقدام به صدور ویزای فرودگاهی برای ایرانیان کرده است و به این ترتیب، ایرانیان می‌توانند از طریق سایت، درخواست ویزا کرده و سپس ویزاهای خود را در فرودگاه‌های دهلی و بمبئی دریافت نمایند. پس از آن، وزارت خارجه ایران نیز طی اقدامی متقابل از امروز ویزای فرودگاهی را برای اتباع هندی صادر می‌کند.

این خبر را معاون اداره صدور روادید و گذرنامه وزارت خارجه اعلام کرد و گفت:

هند جزو کشورهایی بود که برای آن‌ها ویزای فرودگاهی صادر نمی‌شد، اما اکنون در فهرست ۱۹۰ کشوری قرار دارد که اتباع آن می‌توانند در فرودگاه‌های بین‌المللی ویزای فرودگاهی دریافت کنند.

ویزای فرودگاهی ایران به مدت ۳۰ روز اعتبار داشته و به مدت ۱۵ روز نیز تمدید خواهد شد.

مطالب مرتبط:

منبع مهر نیوز

دیدگاه