هزینه سفر به اصفهان چقدر است؟

مهتاب خسروشاهی
مهتاب خسروشاهی یکشنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
هزینه سفر به اصفهان چقدر است؟

اصفهان یکی از مقاصد سفرهای محبوب ایران است که گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند.

اصفهان جاهای دیدنی زیادی دارد که با یک بار سفر کردن، نمی‌شود همه را دید. بنابراین اگر قبلا اصفهان رفته‌اید، منطقی است که باز هم برنامه‌ی سفر بریزید و راهی نصف جهان شوید.

گذشته از دیدنی‌های فراوان در این شهر، هتل و رستوران هم متنوع و زیاد است. به همین دلیل است که با بودجه‌های مختلف می‌شود سفر خاطره‌انگیزی به اصفهان داشت. هم هتل لوکس و هم ارزان؛  هم رستوران‌های معروف و شیک و هم غذاخوری‌های کوچک بی‌ادعا دارد.

پس چمدان را ببندید. اما پیش از آن، لازم است اطلاعات سفر، امکانات هتل‌ها و فهرست جاهای دیدنی اصفهان را کاملا بررسی کنید و برآوردی از هزینه‌های سفر داشته باشید.

هزینه‌ی رفتن به اصفهان



اگر ماشین شخصی دارید، بهترین کار این است که با ماشین خودتان سفر کنید. از تهران تا اصفهان راه طولانی نیست و خسته نمی‌شوید. برای ۴۵۰ کیلومتر رفت و همین‌قدر مسیر در برگشت، هزینه‌ی بنزین در نظر بگیرید. ضمن اینکه جابه‌جایی در شهر هم بخشی از مصرف بنزین را به خودش اختصاص می‌دهد. 

چنانچه برای رفتن به اصفهان سفر هوایی مدنظرتان است می‌توانید از کجارو برای تهیه بلیط کمک بگیرید.

 بلیط هواپیما تهران به اصفهان قیمت‌های متفاوتی دارد که برای آشنایی و انتخاب بهترین و ارزان‌ترین بلیط به اصفهان با جست‌و‌جوی آسان در کجارو و بررسی تنوع قیمت بلیط‌ها از ده‌ها فروشنده معتبر، به شما این امکان را می‌دهد تا ارزان‌ترین بلیط به این شهر زیبا و دیدنی را تهیه کنید.

 انتخاب سفر با اتوبوس گزینه‌ی بعدی است که برای سفر ارزان فکر بدی هم نیست.

متوسط هزینه‌ی اقامت در اصفهان



در هتل‌های اصفهان نمونه‌هایی از هتل‌های لوکس ۴ و ۵ ستاره زیاد است. قیمت رزرو این هتل‌ها از حدود ۲۶۰ تا ۴۲۰ هزار تومان است. برای نمونه، قیمت رزرو اتاق یک تخته در هتل کوثر ۳۸۱ هزار تومان و در هتل عباسی ۳۷۱ هزار تومان است.

امکان انتخاب هتل میان‌های متوسط اصفهان بیشتر هم هست. پیشنهاد می‌کنیم همه هتل‌ها را بررسی کنید و با توجه به مواردی که برای شما مهم است، مانند دسترسی به جاذبه‌ها و امکاناتی که ارائه می‌کنند، انتخاب کنید.

قیمت‌ها بسیار متفاوت است. برای مثال برای رزرو اتاق دوتخته در هتل ۳ ستاره‌ی شیخ بهایی لازم است ۴۱۲ هزار تومان بپردازید. هتل توریست برای اتاق یک تخته ۲۱۵ هزار تومان دریافت می‌کند و هتل آزادی ۳ ستاره قیمت ۲۳۶ هزار تومان را برای اتاق دوتخته دبل یا تویین در نظر گرفته است.

برای خیلی‌ها مهم است هتل ارزان باشد. هزینه‌ی رزرو هتل‌های ارزان از حدود ۱۱۰ هزار تومان آغاز می‌شود و بالا می‌رود. نمونه‌هایی هم برای شما داریم؛ از هتل‌های ۲ ستاره‌ی اصفهان هتل پارس و هتل ویانا را م‌یتوان معرفی کرد.

متوسط هزینه خورد و خوراک در اصفهان

رستوران های اصفهان

حتما با ما موافق هستید که سفر اشتها را باز می‌کند. بنابراین، صرفه‌جویی در خوردنی‌ها کمی دشوار می‌شود. نکته این‌جاست که همیشه لوکس بودن رستوران یا گران بودن منو دلیل بر خوشمزه بودن غذا نیست. شما می‌توانید به بهترین رستوران‌ های اصفهان بروید و هزینه‌ها را با توجه به بودجه‌ی سفرتان زیر کنترل داشته باشید.

قیمت پیتزا، پاستا و سوخاری سه تکه  حدود ۱۸ تا ۲۵ هزار تومان می‌شود. قیمت غذاهای ایرانی از حدود ۱۵ هزار آغاز شده و در رستوران‌های لوکس به ۵۵ هزار تومان می‌رسد.

هزینه حمل و نقل در اصفهان

در اصفهان امکان استفاده از اتوبوس واحد، بی‌آرتی، مترو، تاکسی خطی و گردشی، تاکسی سرویس، تاکسی بی‌سیم ۱۳۳، تاکسی‌های آنلاین تپسی و اسنپ را دارید.

هزینه بازدید از جاذبه‌های اصفهان



بلیط ووردی کلیسای وانک پنج هزار تومان، بلیط کاخ هشت‌ بهشت دو هزار و ۵۰۰ تومان، آکواریوم اصفهان ۱۸ هزار تومان، مسجد جامع، مسجد شیخ لطف‌الله، عمارت عالی‌قاپو و مسجد امام سه هزار تومان است. این قیمت‌ها برای گردشگران داخلی هستند، اگر توریست‌ خارجی همراه شما باشد، ۱۵ و ۲۰ هزار تومان می‌پردازند.

بودجه‌ی پیشنهادی گذراندن یک روز در اصفهان



امروزه همه چیز را می‌شود آنلاین خرید یا رزرو کرد. به این ترتیب برنامه‌ها از پیش مشخص است و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده‌اید

هزینه‌ای که برای یک شب ماندن در هتل، میل کردن ناهار و شام و بازدید از جاذبه‌ها در یک روز می‌پردازید، تا حدی به انتخاب‌های شما بستگی دارد.

در سفر لوکس حدود ۵۴۰ هزار تومان برای یک روز هزینه دارید. با انتخاب سفر متوسط حدود ۳۴۶ هزار تومان برای یک روز در نظر می‌گیرید. در ارزان‌ترین حالت ممکن ۱۸۰ هزار تومان خرج می‌کنید.

هزینه‌ی سفر سه روزه به اصفهان



دوره و زمانه‌ای شده که دیگر همه چیز را می‌شود آنلاین خرید و رزرو کرد. با این کار هم از پیش همه برنامه‌ها مشخص است و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده‌اید.

جالب است بدانید که می‌توانید تور اصفهان را از طریق کجارو به‌ سادگی جستجو کنید و از میان فهرست تورهای ده‌ها آژانس معتبر، بهترین تورها را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید و در نهایت ارزان‌ترین تور به مقصد اصفهان یا هر شهر دیگر داخلی یا خارجی را انتخاب کنید.

 پس در جایی که امکان دریافت تخفیف وجود دارد، چرا هزینه‌ی اضافه بپردازید؟

در سفر لوکس می‌توانید در بهترین هتل‌های اصفهان اقامت کنید، خوشمزه‌ترین غذاها را بخورید، به همه جاذبه‌ها سرک بکشید و در پایان با چمدانی پر از خرید و سوغات و یادگاری برگردید.

رستوران های اصفهان

برای سفر سه روزه‌ی لوکس زمینی به اصفهان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر داشته باشید. اگر قصد دارید هزینه‌ها را در حد متوسط نگه دارید، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بودجه لازم دارید. ۶۳۰ هزار تومان کمترین بودجه‌ای است که باید برای سفر سه روزه به اصفهان در نظر بگیرید.

نمی‌شود به اصفهان رفت و سوغات نخرید. از گز و خوشمزه‌هایش تا صنایع دستی رنگارنگ؛ پس بودجه‌ی آن‌را جداگانه در نظر بگیرید.

عکس کاور: Karnaval & jtravel 

مطالب مرتبط:

دیدگاه