اتاقک های شاه‌ نشین سی و‌ سه پل ساماندهی می‌شود

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی یکشنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۵
اتاقک های شاه‌ نشین سی و‌ سه پل ساماندهی می‌شود

اتاقک‌های شاه‌نشین سی‌و‌سه پل پس از آماده‌سازی و بعد از ۵۰ سال برای مردم قابل بازدید خواهد شد.  

فریدون الهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:

با آغاز دستور به کار ساماندهی روی سی و سه پل و حاشیه آن اتاقک‌های شاه‌نشین که قبلا با تیغه آجری و گچی پوشانده شده بود، نمایان و پس از آن مشخص شد که این اتاقک‌ها دارای تزئینات دوران صفوی هستند.

فریدون الهیاری در خصوص ساماندهی منظر سی و سه پل، نیز این چنین بیان کرد که این موضوع مدتی در حال بررسی بود و مشخص شد که برخی از قسمت‌های پل نامتجانس و حاشیه پل نیازمند ساماندهی و بهبود مبلمان شهری بود.

به گفته ایشان اتاقک‌هایی که روی پل قرار داشتند، سالیان درازی با تیغه‌هایی از آجر و گچ پوشانده شده بودند و داخل آن سیاهه‌هایی از آتش وجود داشت که باید ساماندهی بشود، اما این موضوع به بیش از ۵۰ سال گذشته باز می‌گردد که این اتاقک‌ها قابل دسترسی بوده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد که پس از نمایان شدن این اتاقک‌ها در این روزها مشخص شد که این اتاقک‌ها دارای تزئینات صفوی هستند و پس از پاکسازی، نظارت و آماده‌سازی برای مردم قابل بازدید خواهد بود.

در مورد حصار سی‌وسه پل، حصار متشکل از کابل براساس اظهارات الهیاری مورد تایید واقع شده است که با کمی تغییرات پس از تایید نهایی کارشناسان در نوع پایه اجرایی می‌شود و پس از آن با رنگ آجری به کار‌گیری می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه