فرودگاه چیانگ مای؛ تایلند

علی  کماسی
علی کماسی چهار شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
فرودگاه چیانگ مای؛ تایلند

فرودگاه بین‌المللی چیانگ‌مای با جابه جایی سالانه بیش از ۱۰ میلیون مسافر، یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های کشور تایلند محسوب می‌شود.

شهر چیانگ‌مای بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر تاریخی شمال تایلند است که یکی از مقاصد اصلی گردشگری به شمار می‌رود. گذشته از آثار تاریخی، چیانگ‌مای طبیعت بکری هم دارد و گشت و گذار در داخل شهر بسیار لذت‌بخش است.

معرفی فرودگاه

فرودگاه چیانگ مای

فرودگاه چیانگ‌مای که دروازه ورود به شمال تایلند است، در سال ۱۹۲۱ ساخته شد. در حال حاضر فرودگاه چیانگ‌مای با جابه‌جایی سالانه بیش از ۱۰ میلیون مسافر چهارمین فرودگاه پر رفت و آمد در تایلند محسوب می‌شود.

مشخصات

فرودگاه چیانگ مای

  • نوع فرودگاه: همگانی/نظامی
  • کد یاتا: CNX
  • کد ایکائو: VTCC
  • ارتفاع از سطح دریا: ۳۱۶ متر
  • قطب اصلی خط هوایی: Bangkok Airways، Thai AirAsia
  • فاصله هوایی تا تهران: ۵۰۰۰ کیلومتر معادل ۷ ساعت

پایانه‌ها

فرودگاه چیانگ مای

فرودگاه چیانگ‌مای دارای دو پایانه جدا برای پرواز‌های داخلی و بین‌‌المللی است  که هر دو در یک ساختمان قرار دارند. این فرودگاه دارای امکانات مناسب و به‌روزی چون غذاخوری، کافه، تبدیل ارز، دستگاه خودپرداز، دفتر پست، خدمات درمانی، اتاق سیگار، نمازخانه (از ساعت ۷ تا ۲۳)، فروشگاه و اینترنت وای‌فای رایگان است.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه چیانگ‌مای در فاصله ۱۱ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد.

راه‌های دسترسی

فرودگاه چیانگ مای

راه‌های زیادی از جمله تاکسی، سه چرخه، مینی‌بوس، سانگ تو و حتی کرایه ماشین برای دسترسی به فرودگاه وجود دارد. ارزان‌ترین و مناسب‌ترین وسیله، سانگ تو است که به راحتی می‌توانید هر جای شهر آن‌ها را پیدا کنید. موتورهای سه چرخه نیز برای افرادی که نمی‌خواهند جایشان را با افراد دیگر تقسیم کنند، گزینه مناسبی است. بیشتر هتل‌ها برای مسافران‌شان تاکسی یا ماشین شخصی کرایه می‌کنند.

اطلاعات پرواز

فرودگاه چیانگ مای

در حال حاضر پرواز مستقیم از تهران به چیانگ‌مای صورت نمی‌گیرد.

مطالب مرتبط:

منبع wikipedia

دیدگاه