هتل تاریخی پرورا در آلمان به منطقه تفریحی تبدیل می‌شود

پویا جوانمرد
پویا جوانمرد یکشنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۵
هتل تاریخی پرورا در آلمان به منطقه تفریحی تبدیل می‌شود

هتل پرورا که به هتل هیتلر نیز مشهور شده، یکی از بزرگترین بناهای تفریحی جهان است که حال قرار است دوباره احیا شود.

هتل پرورا (Prora hotel) که از آن به‌عنوان هتل هیتلر نیز یاد می‌شود، در نزدیکی تفریحگاه ساحلی بینز (Binz seaside resort) کنار دریای بالتیک و در کشور آلمان ساخته شد. در واقع آدولف هیتلر این هتل بزرگ را برای اقامت بیش از ۲۰ هزار مهمان احداث کرد.

ساخت هتل پرورا از سال ۱۹۳۶ تا سال ۱۹۳۹ به طول انجامید، ولی به دلیل وقوع جنگ جهانی دوم، هیچگاه تکمیل نشد. این هتل با دارا بودن ۴۵۰۰ متر طول، ششمین ساختمان طویل جهان به حساب می‌آید. حال مسئولان محلی به این نتیجه رسیده‌اند که این مجموعه می‌تواند برای اولین بار به یک مجموعه تفریحی تبدیل شود. سرمایه‌گذاران بومی بخش بزرگی از این سازه بتنی عظیم را به صدها آپارتمان، یک هتل و یک هاستل برای جوانان تبدیل کرده‌اند.

هتل پرورا یا هتل هیتلر در آلمان

طراحی مجدد پرورا مغازه‌ها و رستوران‌ها را نیز شامل می‌شود. این مغازه‌ها و رستوران‌ها در داخل هتل در نتیجه برنامه «کسب قدرت از طریق تفریح و خوشی» (Strength Through Joy) که متعلق به نازی‌ها بود، ایجاد شده بودند. هدف از ساخت آن‌ها نیز این بود که تعطیلات ارزانی را به قشر ضعیف‌تر و کم‌درآمد‌تر جامعه ارائه دهند تا یک روح متحد در جامعه شکل بگیرد. این تغییرات به مسئولین محلی اجازه می‌دهد تا شروع به اخذ مالیات تعطیلاتی به میزان ۲٫۸۵ یورو به ازای هر شخص در هر روز کنند. نازی‌ها همچنین برنامه داشتند تا یک سالن برای جشن‌ها با گنجایش ۲۰ هزار نفر و دو اسکله بزرگ به منظور رفت و آمد کشتی‌ها در این منطقه تفریحی واقع در جزیره روگن (Rugen island) بسازند.

ولی به جای این‌ها، هتل پرورا تبدیل به یک پناهگاه برای مردمی شد که از دست حملات متعدد و بمب‌گذاری‌ها در آلمان فرار می‌کردند.

پس از جنگ، این منطقه تفریحی بخشی از کشور کمونیستی آلمان شرقی و هتل هیتلر یا هتل پرورا به منطقه‌ای ورود ممنوع تبدیل شد و این وضعیت تا زمان اتحاد دوباره آلمان در سال ۱۹۹۰ ادامه داشت.

پرورا از تعدادی بلوک بتونی شش طبقه که در طول ساحل شنی و موازی با آن گسترده شده‌اند، تشکیل شده است. این مکان که در سال ۱۹۳۷ برنده جایزه‌ای در زمینه طراحی و معماری در پاریس شد، یک بنای تاریخی حفاظت‌شده محسوب می‌شود.

ولی برخی گفته‌اند که توسعه مجدد این مکان که بسیار مورد جدل و مباحثه نیز بوده، با سرعت بسیار زیادی در حال انجام است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه