افتتاح مرکز ملی کمدی آمریکا در یک شهرک کوچک در نیویورک

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
افتتاح مرکز ملی کمدی آمریکا در یک شهرک کوچک در نیویورک

یک شهرک کوچک در نیویورک سیتی، از یکم آگوست خانه مرکز جدید ملی کمدی ایالت متحده آمریکا خواهد بود. در این مقاله با دلایل این انتخاب آشنا شوید.

در زمانی که الگوهای رفتاری در فضای مجازی (memes) کلیدی برای سرگرمی‌های آنلاین هستند، کمدی دیگر تنها یک ژانر نیست، بلکه تبدیل به یک محور اصلی رفتاری شده است.

در همین راستا، مرکز جدید ملی کمدی آمریکا در تاریخ یک آگوست ۲۰۱۸ (۱۰مرداد ۱۳۹۷) در جیمزتاون در نیویورک سیتی افتتاح خواهد شد و میزبان هنر مفرح استند آپ کمدی خواهد بود.

افتتاح مرکز ملی کمدی آمریکا در یک شهرک کوچک در نیویورک

 مرکز جدید ملی کمدی ایالت متحده آمریکا، یک آگوست ۲۰۱۸ افتتاح می‌شود. عکس از مرکز ملی کمدی

این مرکز ۵۰ میلیون دلاری قصد دارد تا داستان کمدی را از مبدا ساده و بی‌آلایش آن تا به امروز بازگو کند. این مرکز از چندین نمایشگاه تعاملی تشکیل شده است که افسانه‌های کمدی را به تصویر می‌کشند. آرشیو و مجموعه شخصی دفترچه‌های دست‌نوشته جورج کارلین و همچنین آرشیو کمیک «زیاد ذوق‌زده نشو» (Curb Your Enthusiasm) شلی برمن، به نمایش گذاشته خواهند شد. زیاد ذوق‌زده نشو یک سریال کمدی آمریکایی محصول شبکه HBO است.

در این مرکز همچنین یک نمایشگاه به افتخار طنز نویس دهه ۱۹۶۰، لنی بروس برقرار خواهد بود. کت و شلوار کلاسیک نمادین و ماشین تحریر وی و همچنین نامه‌ای که به پدرش در سال ۱۹۶۴ در زندان نوشت (لنی بروس به اتهام زدن سخنان زشت، زمانی را در زندان سپری کرد)، به نمایش گذاشته خواهند شد.

این موزه همچنین خانه «هولوگرام تئاتر»، جایی که برخی از برترین کمدین‌های تاریخ، اجراهای زنده فوق‌العاده خود را داشتند و همچنین بخشی تقدیم شده به هنر نوشتن کمدی، خواهد بود.

افتتاح مرکز ملی کمدی آمریکا در یک شهرک کوچک در نیویورک

مرکز جدید ملی کمدی، جیمزتاون، نیویورک سیتی. عکس از عکس از مرکز ملی کمدی

مدیر اجرایی این مرکز، آقای جرنی گاندرسون گفت:

فرهنگ توسط روایت گویی با معنا و مفهوم، حفظ می‌شود. آنچه که این هنرمندان انجام داده‌اند، بسیار مهم است و این دستاورد باید جشن گرفته و مفهوم‌سازی شود. این آثار چیزی که گذشته را به حال وصل می‌کند را به ما نشان خواهند داد. تاکنون هیچ انیستیتوی ملی فرهنگی وجود نداشته است که برای کمدی این فرصت را فراهم کند که از آن به عنوان یک فرم هنری، قدردانی شود.

افتتاحیه پر از ستاره این مجموعه در آخر هفته شامل اجراهای بیش از ۴۰ استند آپ کمدی مختلف از جمله، «من حس می‌کنم زیبا هستم» امی شامر (Amy Schumer)، دن آیکروید (Dan Aykroyd)، یکی از بازیگران اصلی برنامه زنده یکشنبه و «پرستار بچه» فرن درسشر (Fran Drescher)، خواهد بود. مراسم افتتاحیه همزمان با فستیوال کمدی لوسیل بال (Lucille Ball Comedy Festival) که تا پنجم آگوست (۱۴ مرداد) ادامه دارد، برگزار می‌شود.

افتتاح مرکز ملی کمدی آمریکا در یک شهرک کوچک در نیویورک

لابی مرکز ملی کمدی. عکس از مرکز ملی کمدی

اما چرا این مرکز کمدی در جیمز تاون (با یک ساعت فاصله رانندگی از بوفالو) قرار دارد و نه در جایی مانند مثلا مرکز منهتن؟

در جواب باید گفت که اینجا جایی است که موزه لوسیل بال دسی آرناز (the Lucille Ball-Desi Arnaz Museum) قرار دارد و این مکان برای احترام به میراث بال ساخته شده است. لوسیل بال (زاده ۶ آگوست ۱۹۱۱ و درگذشته ۲۶ آوریل ۱۹۸۹) هنرپیشه و خواننده اهل آمریکا بود. وی بین سال‌های ۱۹۳۲ تا ۱۹۸۹ میلادی فعالیت می‌کرد.

گاندرسون گفت:

لوسیل بال قدرت کمدی را درک کرد و این تصور را داشت که محل تولدش تبدیل به مقصدی برای آموزش، پرورش و الهام گرفتن خواهد شد.

این دقیقا همان چیزی است که ما قصد داریم در اینجا بنا کنیم.

 

 

 

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه