مجوزهای سه گانه آژانس‌ها توسط معاونت گردشگری صدور خواهد کرد

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی یکشنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۰
مجوزهای سه گانه آژانس‌ها توسط معاونت گردشگری صدور خواهد کرد

مجوزهای بند «الف»، «ب» و «پ» آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صادر خواهد شد.

به گفته معاون گردشگری کشور از این پس مجوزهای بند «الف»، «ب» و «پ» آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی توسط این معاونت صادر خواهد شد و هیچ سازمان و نهادی نباید در برابر این مصوبه دولت مقاومت کند.

بنابر تقسیم‌بندی فعالیت شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی با سه مجوز در سه بخش مجزا فعالیت می‌کنند:

بر اساس مجوز بند «الف» رزرو و صدور بلیت هواپیما در مسیرهای خارجی و داخلی مربوط به هر ایرلاین توسط دفاتری با نام‌های دفاتر خدمات مسافرتی یا آژانس‌های هواپیمایی دارای این مجوز ارائه می‌شود و این مجوز هم‌اکنون توسط سازمان هواپیمایی کشور، زیرمجموعه وزارت راه و ترابری اعطا می‌شود.

مجوز بند «ب» که برنامه‌ریزی و اجرای تورهای داخلی و خارجی مهم‌ترین فعالیت مراکز دارای این مجوز است و محدوده فعالیت آن بیش از سایر مجوزها است. از عمده کارهای دفاتر یا شرکت‌های خدمات سیاحتی- جهانگردی، اجرای اموری چون رزرو هتل در سراسر دنیا، رزرو (چارتری) و اخذ ویزا است؛ این مجوز را هم‌اکنون معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی اعطا می‌کند.

مجوز بند «پ» که بر پایه آن دفاتر یا آژانس‌های خدمات زیارتی به فعالیت در زمینه‌ ثبت‌نام، تنظیم و انجام مسافرت‌های زیارتی به داخل و خارج از کشور و هرگونه خدمات زیارتی با‌ رعایت قوانین و مقررات حج و زیارت می‌پردازند. سازمان حج و زیارت این مجوز را اعطا می‌کند.

محب‌خدایی بیان کرد:

از این پس ما شاهد آن خواهیم بود که با اجرایی شدن این مصوبه مجوز هر سه بند الف، ب و پ فقط از یک سازمان و از یک پنجره واحد صادر شود که آن هم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.

به گفته معاون گردشگری کشور پیش‌بینی می‌شود این طرح یک یا دو ماه دیگر اجرایی شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه