تخفیف ۵۰ درصدی در مجموعه‌های اقامتی استان زنجان برای گردشگران

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی یکشنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۵
تخفیف ۵۰ درصدی در  مجموعه‌های اقامتی استان زنجان برای گردشگران

پنج مجموعه اقامتی در استان زنجان تابستان امسال تخفیف ۵۰ درصدی به گردشگران می‌دهند.

یحیی رحمتی در خصوص برنامه‌های این اداره‌کل برای تابستان سال‌جاری گفت:

از دیگر برنامه‌های  اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به‌منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران علاوه بر اعمال تخفیف تاسیسات اقامتی برای تابستان، می‌توان آماده‌سازی موزه‌های استان، تهیه جدول بازدید از تاسیسات گردشگری، انجام بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری و سایر تاسیسات خدمت‌رسان، تهیه و توزیع اقلام تبلیغاتی و تهیه و تدوین برنامه‌ها و اطلاع‌رسانی برنامه‌های پیش‌بینی شده اشاره کرد.

به گفته ایشان در تقویم رویدادهای تصویب شده برای تابستان سال ۹۷ استان زنجان ۹ برنامه فرهنگی در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان، در خصوص سایر رویدادهای فرهنگی تقویم تابستانه و با اشاره به برگزاری نخستین استارت‌آپ گردشگری در این استان بیان کرد که از دیگر برنامه‌های فرهنگی که تابستان امسال در زنجان برگزار می‌شود، می‌توان به جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی، سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی، ورود قطار گردشگری، برپایی جشنواره روستا، برپایی جشنواره ترش و شیرین، برپایی جشنواره انگور و برپایی جشنواره طبخ ماهی و شب فرهنگی زنجان در برج میلاد تهران (بلندترین برج ایران) اشاره کرد.

رحمتی در خصوص اجرای تورهای استان­گردی توسط برخی آژانس‌های مسافرتی و گردشگری در زنجان، گفت:

  این تورهای زنجان‌گردی که توسط  تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان اجر می‌شود که با همکاری برخی واحدهای اقامتی که عموما از اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان هستند به پذیرش تورهای ورودی می‌پردازند. در این راستا مقرر شد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری  استان نسبت به استقرار پیشخوان استانگردی اقدام کنند.

ایشان درباره اقامتگاه‌های  بوم‌گردی استان بیان کرد که استان با داشتن ۶۵ اقامتگاه بوم‌گردی در رتبه ۵ کشوری قرار دارد  که طی ماه جاری ۵ اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان به بهره‌برداری رسیده است و در راستای ارائه خدمات در نواحی روستایی به چرخه خدمت‌رسانی وارد شده‌اند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه