برگزاری جشنواره ملی سیب در سلماس

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی شنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۰
برگزاری جشنواره ملی سیب در سلماس

نیمه اول مهر ماه جشنواره ملی سیب در سلماس برگزار خواهد شد.

به گفته رضا مسلمی شهردار جدید شهر سلماس جشنواره ملی سیب با هدف معرفی توانمندی‌های کشاورزی و گردشگری، نیمه اول مهرماه امسال همزمان با فصل برداشت این محصول در این شهر برگزار خواهد شد.

رضا مسلمی افزود:

از جمله اهداف برگزاری این جشنواره، معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان سلماس، معرفی محصول سیب این شهرستان و فراهم‌سازی بسترهای لازم برای افزایش صادرات، توسعه صنعت فرآوری این محصول است.

در کنار معرفی بیش از ۲۰ نوع سیب تولیدی شهرستان سلماس در این جشنواره، بازی‌های بومی محلی، نمایش، موسیقی و نمایشگاه و کارگاه علمی برگزار خواهد ‌شد.

شهردار سلماس در ادامه سخنان خود بیان کرد:

این جشنواره به مدت سه روز با حضور تولیدکنندگانی از سراسر کشور و نیز مقاماتی از وزارت جهاد کشاورزی و با همت باغداران، تولیدکنندگان و مسئولان محلی در این شهر برگزار می‌شود.

براساس اظهارات ایشان در حاشیه این جشنواره، همایشی با موضوع سیب برگزار خواهد شد تا مقالات علمی در خصوص تولید، عرضه، صادرات و صنایع تبدیلی ارائه شود.

مسلمی با اشاره به اینکه مشکل اصلی مردم منطقه نبود شغل مناسب و بیکاری است، بیان کرد:

کشاورزی شغل بیشتر مردم منطقه است و نبود صادرات سیب تازه شهر، نبود کارخانه سورت و بسته‌بندی و گرانی به این مشکلات دامن زده است.

شهرستان سلماس یکی از قطب‌های مهم تولید سیب  با حدود هشت هزار هکتار باغ سیب، در آذربایجان غربی به‌شمار می‌رود.

باغ‌های سیب این شهرستان به لحاظ عملکرد در واحد سطح در رتبه نخست و به لحاظ حجم تولید بعد از شهرستان ارومیه در رتبه دوم قرار دارد که نشان‌دهنده اهمیت این شهرستان در تولید این محصول صنعتی و اقتصادی است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه