یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از جنگ زرافه‌ها تا جشن رنگ‌ها

علی  کماسی
علی کماسی یکشنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از جنگ زرافه‌ها تا جشن رنگ‌ها

در هفته‌ای که گذشت، نشنال جئوگرافی در عکس‌های روز خود عکس‌های بی‌نظیری را از یک هشت‌پا تا یک مزرعه بلوط در لوییزیانا انتخاب کرده است.

در عکس‌های روز نشنال جئوگرافی از شنبه تا جمعه هفته گذشته، تصاویر جذاب و دیدنی از  غروب خورشید در قلعه عمان، هشت‌پا، طوفان در زمین‌های نبراسکا جنوبی، جنگ دو زرافه نر، کوچ بچه لاکپشت‌ها به سوی دریا، باغ درختان بلوط و جشن رنگ‌ها در هند به چشم می‌خورد.

غروب قلعه

قلعه عمان

عکس از زائد ابوطه (ZAID ABUTAHA)

خورشید در پس معبد هرکول در قلعه عمان در اردن غروب می‌کند. سنگ نبشته‌ای روی سنگ مرمر نشان می‌دهد که این معبد ۱۶۲ سال بعد از میلاد مسیح ساخته شده است.

کش و قوس

هشت پا

عکس از ایان نلسون (IAN NELSON)

ایان نلسون، عکاس این عکس می‌گوید:

عکاسی از هشت‌پاها حقیقا یک هنر است و این تکنیکی است که یادگیریش برای من سال‌ها به طول انجامیده است. قدرت استتار هشت‌پاها به قدری موثر است که می‌تواند بدن خود را با رنگ و حتی طرحی که روی آن قرار دارد، تطبیق دهد. زمانی که یکی از آن‌ها را پیدا کردید، ماجراجویی شروع می‌شود. با کمی صبر و حوصله و چاشنی شانس می‌توانید شاهد شکار، بازی یا قایم شدن‌شان در یک سوراخ باشید.

این عکس در سواحل مائویی در هاوایی گرفته شده است.

طوفان در چمن‌زار

طوفان

عکس از سین رمزی (SEAN RAMSEY)

یک گردباد عظیم در حال حرکت بر فراز زمین‌های نبراسکا جنوبی است. سین رمزی این عکس را با لنز ۱۶ میلی‌متری گرفته است که یعنی به شکل باور نکردنی به طوفان نزدیک بوده است.

گردن و گردن

جنگ زرافه ها

عکس از لینانی شاک سویائیتیس (LEINANI SHAK YOSAITIS)

دو زرافه نر در حال استراحت کردن بعد از یک جنگ در منطقه‌ی محافظت شده گرونگا در تانزانیا هستند. زرافه‌ها به‌وسیله ضربه زدن با گردن با یکدیگر می‌جنگند تا برتری خود را به‌عنوان جفت برتر به زرافه ماده‌ نشان دهند.

پیش به سوی زندگی

کوچ لاکپشت ها

عکس از سوراب چارابورتی (SAURABH CHAKRABORTY)

هرساله میلیون‌ها بچه لاکپشت زیتونی در ساحل روشیکولیای هند از تخم بیرون می‌آیند. این آغاز یک ماجراجویی خطرناک است، زیرا طبق تحقیقات از هر ۱۰۰۰ بچه لاکپشت تنها یکی از آن‌ها موفق می‌شود قبل از اینکه توسط شکارچیان کشته شود، به دریا برسد.

مسیر درختان بلوط

باغ درخت بلوط

عکس از بی کوییمبی (LEE QUIMBY)

۲۸ درخت زنده‌ بلوط مسیر رسیدن به مزرعه بلوط در واچری در لوییزیانا را تزیین کرده‌اند. این باغ که در قرن ۱۹ به‌عنوان مزرعه نیشکر ساخته شده بود، در حال حاضر به‌عنوان یک مکان تاریخی شناخته می‌شود و ورودش برای عموم آزاد است.

جشن رنگی

جشن رنگ ها

عکس از علیرضا اکبری

علیرضا اکبری، عکاس ایرانی، این عکس را در یک جشن مقدس در ماتورای هند گرفته است. علیرضا می‌گوید:

جشن تازه شروع شده بود و هرکس مقدار زیادی رنگ همراه خود داشت. آن‌ها رنگ‌ها را به‌عنوان یک خوش‌آمدگویی به بهار پرت می‌کردند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه