رشد ۱۱۹ درصدی سفر گردشگران چینی به دبی

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۲۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۰
رشد ۱۱۹ درصدی سفر گردشگران چینی به دبی

با توجه به رشد ۱۱۹ درصدی سفر گردشگران چینی به دبی طی ۴ سال خیر، گردشگری دبی در تلاش است سرمایه‌گذاری بیشتری روی این بازار رو به رشد انجام دهد.

طبق آمار و ارقامی که قبل از سفر رئیس جمهور چین به دبی منتشر شده است، تعداد گردشگران چینی که به این کشور سفر کرده‌اند طی ۴ سال گذشته، دو برابر شده است. این گزارش‌ به رشد ۱۱۹ درصدی گردشگران چینی از سال ۲۰۱۴ اشاره دارد به طوری که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ به میزان ۴۱/۴ درصد افزایش داشته است.

دبی

گردشگری دبی، توجه ویژه‌ای به چین به عنوان چهارمین بازار اصلی گردشگری خود دارد و توافقاتی نیز با فعالان اصلی این حوزه در چین امضا کرده است. چین یکی از بازارهای رو به رشد دبی به شمار می‌رود؛ به طوری که طی ۵ ماه اول سال ۲۰۱۸، ۴۰۰,۵۴۷ بازدیدکننده داشته است و انتظار می‌رود این روند تا پایان سال ۲۰۱۸ ادامه یابد.

هلال سعید المری، مدیر کل گردشگری دبی، اظهار داشت که با همکاری‌های ویژه، سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های بازاریابی که در سراسر ۴۸ شهر چین صورت گرفته، رویکرد آن‌ها برای جذب گردشگران چینی دو برابر شده است. در عین حال دبی با استراتژی آماده‌سازی شهرهای چین، درصدد افزایش گردشگران چینی است.

دبی

در سال ۲۰۱۶، ویزا در لحظه ورود به ملیت چینی ارائه شد که باعث افزایش ظرفیت مسافران هواپیماهای ملی از چین شد. در حال حاضر ۳۰ پرواز در طول هفته به دبی انجام می‌شود که افزایش ۱۳ درصدی پروازهای بدون توقف در سال ۲۰۱۷، کمک زیادی به رشد سریع این ماجرا کرده است.

گردشگری دبی در ماه ژانویه، توافقنامه‌ای را با شرکت هوآوی (Huawei) امضا کرد تا دستگاه‌هایی با محتوای تولید شده توسط کاربر و محتوای عکسبرداری رسمی از دبی را از قبل بارگزاری کند. این توافقنامه در ماه مه تمدید شد و خدمات موبایل هوآوی موافقت کرد از طریق اپلیکیشن‌های به‌روز شده رومینگ و سفر اسکای‌تن (SkyTone)، محتوای مفید و در دسترس درباره دبی را در اختیار گردشگران قرار دهد.

دبی

یادداشت تفاهمی با Fliggy (پلتفرم مسافرتی علی‌بابا) و شرکت هلدینگ اینترنتی چینی Tencent امضا خواهد شد تا به ترویج موضع دبی به عنوان یک مقصد برتر برای بازدیدکنندگان چینی کمک کرده و در عین حال یک راهنمای صوتی در وی‌چت راه‌اندازی کند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه