موزه هگمتانه همدان تا پایان تیر ماه تعطیل است

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی سه شنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۵
 موزه هگمتانه همدان تا پایان تیر ماه تعطیل است

تعمیرات و مرمت  موزه هگمتانه تا پایان تیر ماه ادامه خواهد یافت.

محسن ترابی معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از انعقاد ۱۱۰ قرارداد برای تعمیر و مرمت بناهای تاریخی استان خبر داد.

 بر اساس سخنان محسن ترابی مبالغی از مرکز برای تعمیر و مرمت بناهای تاریخی به استان تزریق شده است که در صورت عدم استفاده از این مبالغ امکان دریافت مجدد آن وجود نداشته& بنابراین به ناچار در این بازه زمانی که تقریبا شمار بازدیدکنندگان کمتر از ماه آخر تابستان است، اقدام به مرمت بناهای تاریخی شده است.

این مبالغ که در اواخر اردیبهشت‌ماه به استان تزریق شده است و تا پایان تیرماه مهلت استفاده از بودجه وجود دارد، اما به علت زمان‌بر بودن تعیین پیمانکار و عقد قرارداد از اوایل تیر کار مرمت آغاز شده است.

بنا به گفته ترابی تقریبا ۳۰ بنای تاریخی در شهرستان همدان تا پایان تیرماه مرمت خواهد شد، که می‌توان از جمله این بناها به آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر، موزه هگمتانه، موزه تاریخ طبیعی، مسجد جامع و کاروانسرای گلشن اشاره کرد.

ایشان با اشاره به تعطیلی سایت موزه هگمتانه و موزه تاریخ طبیعی استان تاکید کرد:

تقریبا ۸۰ میلیون تومان هزینه برای کف‌سازی در موزه هگمتانه و تعویض تاسیسات نیز که در همین راستا انجام می‌گیرد، پرداخت شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در پایان سخنان خود نسبت به امکان بازدید از بناهای تاریخی در زمان مرمت این چنین بیان کرد:

مرمت در بسیاری از بناهای تاریخی به گونه‌ای انجام می‌شود که گردشگران بتوانند از آثار تاریخی بازدید کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه