هند با همکاری گوگل تلاش در جذب گردشگر دارد

پویا جوانمرد
پویا جوانمرد پنجشنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰
هند با همکاری گوگل تلاش در جذب گردشگر دارد

هند برای جذب بیشتر گردشگر و رونق صنعت گردشگری، با گوگل وارد همکاری شده است.

مقاله‌های مرتبط:

وزارت گردشگری هند، با گوگل قراردادی بسته تا تصاویر سه بعدی با قابلیت چرخش و یک تجربه واقعیت مجازی از بناهای تاریخی این کشور در وب‌سایت هندی گوگل به نمایش درآیند.

«کی جی آلفونس» (KJ Alphins)، وزیر گردشگری هند، در این باره گفت:

ما می‌خواهیم به گردشگران یک تجربه واقعیت مجازی ارائه دهیم و گوگل، تکنولوژی و امکانات لازم برای این کار را دارا است. امیدوارم این کار مردم بیشتری را برای آمدن به هندوستان ترغیب کند.

وزارت گردشگری هند همچنین از تمامی ایالت‌های این کشور درخواست کرده تا گروه‌های پلیس اختصاصی برای حفاظت از گردشگران خارجی تشکیل دهند.

در حال حاضر، ۱۴ ایالت و  ناحیه در هند شامل «آندرا پرادش» (Andhra Pradesh)، «دهلی» (Delhi)، «گوا» (Goa)، «جامو و کشمیر» (Jammu and kashmir)، «کارناتکا» (Karnatka) و «کرالا» (Kerala) در حال تدارک برای ایجاد پلیس گردشگران هستند.

پیش از این و در ماه آوریل، پایگاه «هنر و فرهنگ گوگل» (Google Arts and culture) برای رونمایی از یک ویدیوی حقیقت مجازی برای کمپین جهانی «هند باورنکردنی» (Incredible India) وارد همکاری با وزارت گردشگری کشور هند شد.

با تکامل یافتن این گونه فعالیت‌های نوپای وابسته به تکنولوژی و مفاهیم جدیدتری همچون سفر در نزدیک خانه (Staycation)، طبیعت‌گردی، گردشگری سلامت و گردشگری مذهبی در هند، صنعت گردشگری این کشور در شرف یک رشد بزرگ است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه