راهنمای سفر به چاچوئنگسائو

چاچوئنگسائو در کشور تایلند قرار دارد و در فاصله کمی از فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی در بانکوک واقع شده است. معبد وات سوتون وارارام، معبد وات سامان راتانارام و معبد وات پاکنام جولو از دیدنی‌های چاچوئنگسائو به شمار می‌روند.

چاچوئنگسائو را بیشتر بشناسید:

معرفی چاچوئنگسائو

تاریخچه چاچوئنگسائو

آب و هوای چاچوئنگسائو

راهنمای سفر به چاچوئنگسائو

سوغات چاچوئنگسائو

جاهای دیدنی چاچوئنگسائو

معرفی چاچوئنگسائو

چاچوئنگسائو (Chachoengsao) مرکز استان چاچوئنگسائو در کشور تایلند، واقع در قاره آسیا است. این شهر در نواحی مرکزی کشور و در ساحل رود بانگ پاکونگ قرار گرفته و فاصله‌اش از بانکوک، پایتخت تایلند حدود ۸۵ کیلومتر است.

جمعیت چاچوئنگسائو حدود ۶۱ هزار نفر است. نزدیک به تمام اهالی این شهر را پیروان مذهب بودیسم شامل می‌شوند و اقلیت‌های مسلمانان و مسیحیان جمعیتی کمتر از ۳ درصد دارند. زبان رسمی چاچوئنگسائو، تایلندی است.

چاچوئنگسائو

چاچوئنگسائو در کنار دیگر شهرها، تحت حکومت پاشاهی مشروطه تایلند اداره می‌شود. ‌در راس حکومت، رهبران نظامی قرار دارند. دولت سه قوه مجریه، مقننه و قضایی را شامل می‌شود و ۱۷ شورا بر کار دولت نظارت می‌کند.

تاریخچه چاچوئنگسائو

چاچوئنگسائو در سال ۱۵۴۹ و در زمان سلطنت پادشاهی آیوتایا بنیان گذاشته شد و در اصل تنها مرکزی برای سربازگیری ارتش به‌شمار می‌رفت. از آنجا که پادشاهی آیوتایا در آن سال‌ها، به‌علت شکست از ارتش میانمار به‌شدت ضعیف شده بود، امپراتوری خمر بسیاری از اهالی شهرها را از جمله چاچوئنگسائو به کار اجباری و بیگاری واداشت. چاچوئنگسائو در زمان سلطنت شاه راما پنجم، به شهر تبدیل شد.

چاچوئنگسائو

آب و هوای چاچوئنگسائو

آب و هوای چاچوئنگسائو، استوایی به شمار می‌رود و میزان بارندگی در فصل تابستان به مراتب بیشتر از فصل زمستان است. متوسط دمای هوا در طول سال از ۲۵٫۳ تا ۲۹٫۸ درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند و میانگین بارش باران ۱۴۵۷ میلی‌متر برآورد شده است.

راهنمای سفر به چاچوئنگسائو

نزدیک‌ترین فرودگاه به چاچوئنگسائو، فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی (Suvarnabhumi Airport) است که در فاصله ۳۶ کیلومتری از شهر قرار دارد و در آن پروازهایی از/ به مسکو، پکن، بمبئی، سئول، وین، سنگاپور، سیدنی، تهران، استانبول و بسیاری مقاصد داخلی و خارجی دیگر برقرار است. با استفاده از اتوبوس‌های فرست کلس می‌توان مستقیما از فرودگاه بانکوک به شهر دسترسی داشت. همچنین ترمینال‌‌های اتوبوس چاچوئنگسائو و ایستگاه قطار این شهر، خدمات خوبی را برای رفت و آمد بین مقاصد داخلی ارائه می‌دهند. برای جابه‌جایی‌های درون‌شهری می‌توانید از اتوبوس، توک‌توک و سونگ‌تائو استفاده کنید.

سوغات چاچوئنگسائو

محصولات ساخته شده با سیم‌های برنجی، کنده‌کاری‌های چوبی و پارچه‌های ابریشمی تایلندی از سوغاتی‌های چاچوئنگسائو به شمار می‌روند.

چاچوئنگسائو

جاهای دیدنی چاچوئنگسائو

از جاهای دیدنی چاچوئنگسائو می‌توان «معبد وات سوتون وارارام» (Wat Sothonwararam)، «معبد وات سامان راتانارام» (Wat Saman Rattanaram Temple)، «معبد وات فو بانگ خلا» (Wat Pho Bang Khla) و «معبد وات پاکنام جولو» (Wat Paknam Jolo) را نام برد.

شما برای خرید انواع میوه و محصولات خوراکی، سوغاتی و صنایع دستی می‌توانید به «مرکز خرید رابینسون چاچوئنگسائو» (Robinson Chachoengsao) و «بازار بان مای» (Ban Mai Market) مراجعه کنید.

نویسنده: صنم وفقی

از کجا شروع کنیم

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map