شهر ارواح کالیفرنیا به عنوان جاذبه گردشگری بازسازی می‌‌شود

زینب موحدی
زینب موحدی یکشنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
شهر ارواح کالیفرنیا به عنوان جاذبه گردشگری بازسازی می‌‌شود

شهری دورافتاده که در کالیفرنیا معروف به شهر ارواح بود، فروخته شد. این شهر قرار است به یک جاذبه‌ی گردشگری تبدیل شود.

ماه گذشته، شهر «کیرو گوردو» (Cerro Gordo) در کالیفرنیا به یک‌باره به سرخط خبرها تبدیل شد. این اتفاق در پی آن روی داد که قابلیت‌های این شهر برای اولین بار مطرح شد و اینترنت پر شد از نظرات مختلف درباره‌ی استفاده‌های خارق‌العاده‌ای که می توان از این شهر ارواح کرد. اکنون دیگر این شهر دچار دگرگونی شده است و به نظر می‌رسد که آن در آینده‌ای نزدیک تبدیل به یک مقصد گردشگری خواهد شد.

کل شهر، که با قیمت اولیه‌ی ۹۲۵٬۰۰۰ دلار به فروش گذاشته شد، در نهایت به قیمت ۱٬۴۰۰٬۰۰۰ دلار (۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار) به گروهی از سرمایه‌گذاران مستقر در لس‌آنجلس فروخته شد.

این فروش موفق، با رضایت مالکان اصلی از برنامه‌های آتی شهر و نیز خشنودی برندگان مزایده همراه بود که این رقابت را از کسانی بردند که تصمیم داشتند این منطقه‌ی دورافتاده را به یک مزرعه‌ی ماری‌جوانا تبدیل کنند. برندگان این مزایده می‌خواهند که ضمن حفظ و احیای ساختمان‌های تاریخی این شهر، کل این منطقه به مساحت ۳۰۰ هکتار را تبدیل به یک مقصد گردشگری منحصربه‌فرد کنند. تعهد آن‌ها به تاریخ منطقه، عامل تلاش آن‌ها برای موفقیت در این مزایده بوده است. آن‌ها، در مصاحبه‌ای که با CNN داشتند فاش کردند که دوست دارند مجموعه‌ای از رویدادهای متنوع، شامل برنامه‌های موسیقی، جشنواره‌های غذا، تولیدات تئاتری و فرهنگی دیگر، در این سایت برگزار کنند.

شهر ارواح کالیفرنیا

تاریخ شهر حفظ خواهد شد

این شهر که در کوه‌های «اینیو» (Inyo) واقع شده، در سال‌های ۱۸۶۵ تا ۱۹۵۷ به خاطر معادنش معروف بوده است. مالکیت این شهر به صورت نسل به نسل در میان خانواده‌ها حفظ شده است و تا حدودی یک جاذبه‌ی دست‌نخورده محسوب می‌شود. ولی، جذابیت آن بیشتر به خاط طبیعت بکر آن است تا امکاناتی که در آن وجود دارد. در حال حاضر، ۲۲ ساختمان در محل باقی مانده است که تعداد اتاق‌های آن به قدری زیاد است که از حد نیاز نیز فراتر رفته است. فاصله‌ی آن تا هر کدام از شهرهای لاس‌وگاس و لس‌آنجلس، تنها ۴ ساعت است.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه